Olenko neuroottinen tai lapsellinen kun mulla on tällainen ärsyttävä tapa/pakkomielle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vitutus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vitutus

Vieras
1. Kävelen kiskalle ostamaan jotain pikkujuttua. Matka kestää kymmenen minuuttia ja sen aikana mietin kaikenlaista kivaa, tms. Paikan päällä huomaan että unohdin rahat kotiin. Menen jotenkin pois tolaltani ja juoksen raivoissani kotiin. Uusi yritys; otan pöydältä ne unohtuneet rahat taskuun ja lähden taas kiskalle ja nyt mun on PAKKO ajatella samoja ajatuksia mitä ajattelin kun kävelin kiskalle ekalla kerralla! Eli en vaan yksinkertaisesti voi hyväksyä ekaa kertaani jolloin unohdin rahat, vaan haluan unohtaa sen reissun kokonaan ja teeskennellä että tää toka kerta on eka kerta. Mun täytyy ajatella samoja ajatuksia mitä ajattelin silloin ekalla kerralla ja astua kiskan ovesta sisään samalla tavalla... koska en vaan voi hyväksyä sitä että eka kerta meni pilalle.

2. Olen netissä 6h putkeen. Kiertelen siellä täällä erilaisilla nettisivuilla. Koneeni "sivuhistoriajuttu" on asennettu niin että sivuhistoria poistuu aina kun poistun internetistä. Kuuden tunnin aikana sivuhistoriaan on keertynyt noin 40 sivustoa joilla olen surffaillut. Sitten arvaamatta painan vahingossa ylhäältä ruksista ja siinä samassa sivuhistoria tietty poistuu. Oikeasti sillä ei ole mitään väliä, sillä kaikille niille sivuille pääsen ihan Suosikeista tai Googlen kautta, tms. Osa on ihan vaan foorumeiden keskusteluja, tms, jotka kerran luen ja sitten en tarvitse. Mutta teen siitä ihan ihmeellisen numeron ja otan pakkomielteekseni että mun pakko käydä uudelleen kaikilla niillä sivuilla joilla olen näiden 6h aikana käynyt. Mun on pakko saada ne takaisin sinne "sivuhistoria"-kohtaan ihan vaan koristeeksi. Sääntöni on että sivuhistorian pitää poistua vasta päivän päätteeksi kun suljen koko koneen. Sivuhistoria ei saa poistua ennen aikojaan vaan nyt kun vahinko on sattunut, mun pitää käydä niillä kaikilla sivuilla uudelleen, kaikilla niillä keskustelupalstoilla ja ihan ne samat keskustelut että saan niistä uudelleen sen merkinnän sinne sivuhistoriaan.

Et mielestäni ole lapsellinen ainakaan, mutta pakkomiellehän sinulla on noihin asioihin. En osaa neuvoa miten tuollaisesta pääsee eroon, mutta ainakin kannattaa yrittää, koska nuo voi vaan paheta tai tulla lisää samanlaisia pakkomielteitä muihin juttuihin ja kohta kaikki päiväsi menee siihen, että pitää suorittaa kaikki asiat tietyn kaavan mukaan.

Yhteistyössä