Olenko "neuroottinen ja hullu akka"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja C harmaissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

C harmaissa

Vieras
Olin eilen yksin ostoksilla ja lähtiessäni olin vannottanut miehelleni rautalangasta vääntäen miten 1v 1kk tytöstämme tulee huolehtia: portaiden portit pidettävä kiinni, ulkona vahdittava koko ajan ettei juokse parkkikselle, ei saa jättää pihan 6- vuotiaiden kanssa keskenään leikkimään jne. Miehelläni kun tuntuu olevan itseäni huomattavasti "rennompi" suhtautuminen tyttömme kaitsemiseen ja käsitykseen siitä, mitä tuonikäiselle voi sattua, kun aikuisen silmä välttää.

No palatessani kuulin sitten, että mies oli saanut myynnissä olleen automme kaupaksi ja että naapurin pojat (4- ja 6v.) olivat leikkineet tytön kanssa olkkarissamme "5 minuuttia", kun paperityöt oli ulkona tehty. Palkaksi pojille mies osti jäätelöt - ja siis kävi hakemassa ne lähikaupasta (autolla) sillä välin, kun pojat "vahtivat" tyttöämme!

Sain aivan kauheat kilarit ja huutoraivarit, että miten helvetissä 35-vuotias mies voi ajatella tuon ikäisten poikien olevan kykeneväisiä "vahtimaan" 1- vuotiasta! Mitä olisivat tehneet, jos tyttö olisi kaatunut ja satuttanut itsensä? Entä jos olisi laittanut jotain pientä suuhunsa ja tukehtunut: se 4-vuotiasko olisi sitten pelastanut tytön tukehtumiselta??

Olen aivan raivoissani edelleen, mutta mies vain väittää minun ylireagoivan, koska tapanani on ajatella aina pahinta. No eikös siihen juuri pidäkin 1-vuotiaan kanssa varautua?? Olenko siis "HULLU JA NEUROOTTINEN AKKA" vai SUHTAUDUNKO KUTEN HUOLEHTIVAN ÄIDIN PITÄÄKIN?

Omasta mielestäni mies saisi painua hevon helvettiin enkä koskaan enää aio jättää lasta kaksi hänen kanssaan. Syksyllä vaan on syntymässä toinen ja isääkin siis hoitoapuna tarvittaisiin...

no musta sulla on pipa vähä liian kireällä :snotty:

muoks..

ja nyt tarkoitan VAA sitä että hieman ylireagoit.. en olis itsekään noin pientä jättänyt.. mutta reaktiosi oli vain mielestäni hiukan liian jyrkkä..

(sori ku töksäytin eka tollai, teksti karkas ennen aikojaan...)

Eipä kyllä ole järkevää jättää 4- ja 6-vuotiasta vastuuseen vuoden ikäisestä. Kävisi vielä, jos vain okeasti käväisisi ulkona viemässä roskat tms, mutta kaupassa jos lähtee käymään, niin "vähän" on löperöä.

Sen verran pitää tarkentaa, että lähikaupamme todellakin on ihan lähellä/vieressä ja autolla sieltä hakee kaksi jätskiä kyllä 5 minuutissa. Tämä vain tarkennukseksi.

Arvostan mielipiteitänne, sillä olen itse sokea arvioimaan reaktiotani tältä raivolta!

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jos tuumit, että miten toivoisit sinuun suhtauduttavan, kun teet jonkun virheen?

Minun on vaikea mieltää tätä virheeksi tai vahingoksi, koska mies ei yksinkertaisesti suostu näkemään asiassa mitään ongelmaa! Eri asia mielestäni olisi, jos tajuaisi mokanneensa ja lupaisi jatkossa ajatella ennen kuin jättäisi tyttäremme puolituttujen lasten "hoitoon", mutta nyt en usko, että oikeasti katuu, kun ei kerran katumisen aihettakaan näe.

Miehen puolustukseksi pitää kyllä sanoa, että vaikka tyttö vasta 1v1kk onkin niin on kovin reipas ja terhakka tyttö, kävelee yms. joten mikään viltillä makaava vauva hän ei enää ole.

Mutta SILTI....

Rauhotu. Miehillä on rempseämpi ote lastenhoitoon. Meillä ainakin ja tuttavaperheissä sama homma. Puhuminen kuitenki valaisee huomaamaan vaaroja. Istukaa alas ja sopikaa, missä ei voi joustaa tippaakaan ja miksi ei. Pienet lapset ei vahdi/hoida pieniä lapsia yms. perusjuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minun on vaikea mieltää tätä virheeksi tai vahingoksi, koska mies ei yksinkertaisesti suostu näkemään asiassa mitään ongelmaa! Eri asia mielestäni olisi, jos tajuaisi mokanneensa ja lupaisi jatkossa ajatella ennen kuin jättäisi tyttäremme puolituttujen lasten "hoitoon", mutta nyt en usko, että oikeasti katuu, kun ei kerran katumisen aihettakaan näe.

Miehen puolustukseksi pitää kyllä sanoa, että vaikka tyttö vasta 1v1kk onkin niin on kovin reipas ja terhakka tyttö, kävelee yms. joten mikään viltillä makaava vauva hän ei enää ole.

Mutta SILTI....

Ymmärrän mitä tarkoitat. Siltikin tuntuu, että reaktiosi oli melkoisen voimakas. Ja voi olla, että se juuri aiheuttaa sen, että mies torjuu ajatuksen siitä, ettei toiminut järkevästi. Siis tyyliin: hyökkäys on paras puolustus

Yhteistyössä