Olenko muka perseennuolija?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tulikukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tulikukka"

Vieras
Eilen tässä pihalla (rivitalo) oli 8-vuotiaan poikani ja 6-vuotiaan tyttöni kavereita leikkimässä. He rakensivat hienon lumilinnan yhdessä :heart: ja laskivat mäkeä ja leikkivät. Kaikki sulassa sovussa nuorimmat olivat siis 6-vuotiaita, vanhimmat tosin "jo" 10-vuotiaita, tyttöjä ja poikia. Lapsia oli yhteensä 8 leikkimässä. Kun he olivat olleet pihalla 3 tuntia, ajattelin, että olisi mukava tarjota kaikille kuumat kaakaot. Kaikki lapset ja heidän vanhempansakin olivat siis minulle tuttuja. Istuttiin kaikki sitten terassille juomaan kaakaota ja lapset tykkäsivät hirmuisesti (salaisen reseptini ansiota) ja ottivat lisää monta kertaa. Sitten lapset lähtivät koteihinsa.

No, illalla tuli erään lapsen äidiltä tekstiviesti: Mitä sää oikein yrität? Oot sää kyllä kauhee perseennuolija, kun pitää oikein kaikille lapsille kaakaoo tarjota. Siis kuvitteletko sää saavas mun lapsen ja muidenkin lapsien silmissä hyvän maineen tollasella? Lopeta nyt jo toi sädekehäs kiillottaminen ja marttyyrin näytteleminen! Tai sai muuten olla viimenen kerta kun mun lapsi leikkii sun lapsen kanssa!

Siis mitä ihmettä? :O Ihan siitä syystä tarjosin kaakaoo, et tiesin lasten tykkäävän, sitäpaitsi olivathan he olleet jo 3h ulkoilemassa tuolla pakkasessa. Ei mulla mitään takaa-ajatuksia ollut. Sitäpaitsi en ikinä ole mitään marttyyriä leikkinyt, eikä olis tarvettakaan kun asiat on kaikinpuolin kunnossa. En oo valitellu mistään kellekkään, enkä myöskään leuhkinut sillä että asit on hyvin. Eli olenko mielestänne perseennuolija, kun tarjosin lapsille kaakaota? Mua kyllä vähän loukkas toi viesti.

Jos tämä on oikeasti tapahtunut, niin kovasti ihmettelen millaisten ihmisten kanssa te oikein olette tekemisissä...Minulle ei ole kukaan, ei läheinen tai tuttavakaan, puhunut tai kirjoittanut tuohon sävyyn mitään. Oikeastiko ihmiset toisilleen kommunikoivat tuolla tavoin? Ehkä itse elän sitten ihan toisenlaisissa maailmoissa... Toki omissakin piireissä varmaan joku AJATTELEE tuolla tavalla tai itsekin olen niin syyllistynyt tekemään, mutta että joku ÄÄNEEN ilmaisee toiselle asian noin...

[QUOTE="vieras";27764321]Jos tämä on oikeasti tapahtunut, niin kovasti ihmettelen millaisten ihmisten kanssa te oikein olette tekemisissä...Minulle ei ole kukaan, ei läheinen tai tuttavakaan, puhunut tai kirjoittanut tuohon sävyyn mitään. Oikeastiko ihmiset toisilleen kommunikoivat tuolla tavoin? Ehkä itse elän sitten ihan toisenlaisissa maailmoissa... Toki omissakin piireissä varmaan joku AJATTELEE tuolla tavalla tai itsekin olen niin syyllistynyt tekemään, mutta että joku ÄÄNEEN ilmaisee toiselle asian noin...[/QUOTE]

Tämä nainen on kyllä ensimmäinen "outo tapaus" lähipiirissäni. Ihan normi tyypiltä se aluksi vaikutti, tosin enpä ole ko. naista tavannut kuin 5-6 kertaa kolmen vuoden aikana.

[QUOTE="vieras";27764302]Hohhoi, eikö teillä ole muuta tekemistä kuin keksiä näitä juttuja? Menkää vaikka ulos![/QUOTE]

Eipä tässä juuri mitään tekemistä ole, tosin tätä juttua en todellakaan keksinyt, vaan ihan tosijuttu tämä on. Uskokaa tai olkaa uskomatta ja ne ketkä ei usko, voivat pitää sormensa kurissa, eikä tulla tänne provoa huutelemaan.

Se nainenhan on ihan tonttu! Täällä meillä päin ainakin on ihan normalia tarjota lapsille kaakaota, niin ollaan mekin tarjottu muille ja niin on muutkin tarjonnut meille. Osa on sitten vain kiittämättömiä, eikä mikään ole hyvä. Jos ei tarjoa kaakaota, niin silloin on itsekäs kitupiikki ja jos tarjoaa kaakaota, niin silloin on perseennuolija ja sädekehän kiillottaja.

No oho... Lapsi parka, oli varmaan ollut ihan intona siitä kun kiltti naapurintäti tarjosi kaakaot ja äiti on sitten vetänyt herneen nenäänsä. Taitaa olka aika hirveä sen lapsen äiti, että varmaan onkin ihan totta, että voitit sen lapsen puolellesi kaakaolla. Ole vaan jatkossakin sille lapselle kiltti, sillä voi kotona olla asiat huonosti.

Ap, vastasitko naapurille mitään? Itse olisin ehkä pahoitellut, etten osannut arvata, että naapuri pahoittaa asiasta mielensä, eikä tarkoituksena ollut suinkaan sädekehän kiilloitus vaan ihan vaan ystävällinen naapuriteko.

Mikä se sinun salainen reseptisi on? Lupaan, etten kerro sitä kenellekään :D.

Sekopäiseltä vaikuttaa se nainen.. Mutta,tulipa tässä mieleen myös että me ei voida tietää mitä/miten se lapsi on äidilleen asiasta kertonut. Esim onko kertonut ohimennen että oli kaverin pihalla leikkimässä ja kaverin äiti tarjos kaakaota vai onko hehkuttanu miten kivaa oli leikkiä isolla porukalla ja oli ihana saada niin paljon kaakaota kun halus ja sen kanssa oli kermavaahtoakin jne äiti mikset sä koskaan laita kaakaota-äiti miksei meille saa tulla kaverit leikkimään äiti...

Naisella voi olla jonkinlainen vakava persoonallisuushäiriö, tai ehkä on juoppo, todellisuustaju kadonnut tms. voi olla jotenkin erittäin kateellinen sinulle mikä ei ole normaalia. "Kiitos" olisi ollut odotettavampi vastaus. Ole varuillasi, hän on varmaan arvaamaton. Säilytä viesti, voit tarvita sitä jatkossa. Millaisia hänen lapsensa ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja Satutäti;27764717:
Porvoossa rakennellaan pakkasessakin lumilinnoja :D Täälläpäin niitä rakennellaan lähinnä suojasäällä.

Kyllä ne vaan sai tuolla pakkasessakin lumilinnan aikaiseksi. Eihän se mikään mahdottomuus sentään ole.

[QUOTE="vieras";27764554]Sekopäiseltä vaikuttaa se nainen.. Mutta,tulipa tässä mieleen myös että me ei voida tietää mitä/miten se lapsi on äidilleen asiasta kertonut. Esim onko kertonut ohimennen että oli kaverin pihalla leikkimässä ja kaverin äiti tarjos kaakaota vai onko hehkuttanu miten kivaa oli leikkiä isolla porukalla ja oli ihana saada niin paljon kaakaota kun halus ja sen kanssa oli kermavaahtoakin jne äiti mikset sä koskaan laita kaakaota-äiti miksei meille saa tulla kaverit leikkimään äiti...[/QUOTE]

Ja tuoko mielestäsi oikeuttaisi tai edes selittäisi ap:n saaman viestin...?

Antaas olla jos olisitkin laittanut sitä kaakaota vain omille lapsillesi. Sitten olis tullut varmaan viestiä, että kuinka itsekäs akka sä oletkaan, kun vaan omilles laitat ja meidän jukkapekalle tuli paha mieli.

Kaikkia ei voi aina miellyttää, teki niin taikka näin. Joitakin ei voi miellyttää mitenkään :(.

Yhteistyössä