Olenko minä jotenkin kohtuuton?

  • Viestiketjun aloittaja vatuttaa
  • Ensimmäinen viesti
vatuttaa
Avokkini kanssa oltiin yhdessä ravintolassa viettämässä iltaa ja päätettiin että lähtedään kotiin, klo 02.30, no kun päästiin ravintolasta ulos mies päättikin että siirrytään toiseen ravintolaan, tähän minä totesin että piti mennä kotiin ja siksi poistuttiin ensimmäisestä ravintolasta.
Noh, mies sitten vaan äkkiä mutisi jotain ja lähti yksin toiseen ravintolaan sen koommin selittämättä ja jätti minut yksin siihen ravintolan eteen seisomaan, yritin soittaa pari kertaa, ei vastannut.
Menin sitten kotiin nukkumaan ja mieskin sinne rantautu klo 08 aamulla? Ja ihan tuhannen päissään eikä muista illasta oikeestaan mitään.
Minä suutuin ihan tosissaan tämmösestä toiminnasta ja tein sen selväksi miehelle mutta hän ei koe tehneensä vääryyttä sen koommin vaan käyttäytyy vaan ylimielisesti eikä edes yritä olla pahoillaan, pyysi kyllä anteeksi mutta siinä se sitten oli.
Tämä ei ole eka kerta kun näin on käynyt, suuttuisitteko te muut jos mies käyttäytyisi noin? Mä pahotan tommosesta mieleni ja mietin että seuraava kerta saa sitten olla se viimenen kerta kun mulle tekee noin.
 
vatuttaa
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29951085:
olit kohtuuton. hommaa koira jos haluat jotain käskeä.
:D
En kyllä ole mitään käskenyt mutta jos iltaa yhdessä vietetään ja yhessä päätetään lähteä kotiin niin ei mun mielestä ole oikein että toinen vaan häipyy ja tulee klo 8 aamulla kotiin ympäripäissään eikä itse näe omassa toiminnassaan mitään väärää, olisi voinut vaikka keskustella sitten aiheesta että mitäs jos hän lähtee jatkamaan ja minä menen kotiin tms. mutta kun ei edes kysynyt eikä sanonut mitään, mutisi vaan hetken ja lähti kävelemään.
 
Hui kamala
Oletteko teinejä vai alkoholisteja? Eihän tuollainen ole normaalien aikuisten puuhaa ollenkaan. En usko että alkujaankaan olisin tuollaisen tyypin kanssa, tuskin on ensimmäinen ja ainoa tempaus.
 
Miksi ei saisi pitää hauskaa? mä olen nainen ja äiti mutta voisin käyttäytyä noin koska minusta se on ihan ok. Meillä mies vaan on ap.n kaltainen nipo niin siksi en voi tehdä niin.
 
vatuttaa
Oletteko teinejä vai alkoholisteja? Eihän tuollainen ole normaalien aikuisten puuhaa ollenkaan. En usko että alkujaankaan olisin tuollaisen tyypin kanssa, tuskin on ensimmäinen ja ainoa tempaus.
En ole teini enkä alkoholisti, miehellä on aika railakas menneisyys ja mielellään kyllä käyttää alkoholia mutta ei kuitenkaan ole alkoholisti.
Eniten tässä on ehkä kyse siitä että jos hän haluaa jotain ja se ei muille sovi niin hän tekee sen silti, välittämättä muiden mielipiteistä tai miettimättä seuraamuksia, ja nimenomaan alkoholin vaikutuksen alaisena.
Selvinpäin on sitten kykenemätön selittämään tai perustelemaan toimintaansa sen kummemmin, lähinnä häntä ärsyttää se että jotain pitäis edes selvittää kun se on jo tapahtunut ja hän sille ei mitään enää voi eikä tiedä miksi toimi niin.
 
Blue
Teillä on vissiin muitakin ongelmia..? Tai sitten mies on täysin omituinen. Mies taisi haluta syyn suuttua sulle jotta pääsee jatkamaan yksin. En mä käsitä muuten tuota tapahtumasarjaa ollenkaan (jos ei jotain jäänyt kertomatta).

Mikset sinä mennyt perässä ravintolaan kysymään että mikä tuli, tai vastaavasti jatkamaan iltaa kun mies kerran halusi?
 
"huhhuh"
En ole teini enkä alkoholisti, miehellä on aika railakas menneisyys ja mielellään kyllä käyttää alkoholia mutta ei kuitenkaan ole alkoholisti.
Eniten tässä on ehkä kyse siitä että jos hän haluaa jotain ja se ei muille sovi niin hän tekee sen silti, välittämättä muiden mielipiteistä tai miettimättä seuraamuksia, ja nimenomaan alkoholin vaikutuksen alaisena.
Selvinpäin on sitten kykenemätön selittämään tai perustelemaan toimintaansa sen kummemmin, lähinnä häntä ärsyttää se että jotain pitäis edes selvittää kun se on jo tapahtunut ja hän sille ei mitään enää voi eikä tiedä miksi toimi niin.
Mieti teidän yhteiselämää jatkossa. Jos tuollainen ajatusmaailma on tässä asiassa, miten esim myöhemmin lasten hoidossa/kasvatuksessa. Se on monelle tasapainoiselle parillekin haastavaa aikaa, saati sitten tuollaiselle ihmiselle. Todennäköisesti hän silloin lähtee viihteelle, kun itselle sopii ja sinä hoidat perheen. Jälkeenpäin ei asioista puhuta, kun ovat jo menneitä.
 
vatuttaa
Teillä on vissiin muitakin ongelmia..? Tai sitten mies on täysin omituinen. Mies taisi haluta syyn suuttua sulle jotta pääsee jatkamaan yksin. En mä käsitä muuten tuota tapahtumasarjaa ollenkaan (jos ei jotain jäänyt kertomatta).

Mikset sinä mennyt perässä ravintolaan kysymään että mikä tuli, tai vastaavasti jatkamaan iltaa kun mies kerran halusi?
Taitaa mies olla omituinen tai sitten vaan tyhmä.
En jättänyt mitään kertomatta, oli hauska ilta ja ihan yhessä mietittiin että nyt lähetään kotiin mutta siinä vaiheessa kun päästiin ulos raflasta, oli mies sitä mieltä että lähetään jatkaa. Totesin siihen sitten vaan että mikäs järki oli sitten lähteä ekasta paikasta jonne sisäänmaksu oli 20e/hlö jos ei lähetäkkään kotiin niinku piti.
Mies oli tässä vaiheessa jo senverran humalassa että ei senkään olisi ollut tarve lähteä yhtään mihinkään, en kerennyt paljon muuta sanoa kun mies vaan mutisi jotain mistä en saanut selvää ja lähti kävelemään, en minä ala kenenkään perään juoksentelemaan, yritin soittaa ja ei vastannut joten lähdin yksin kotiin. En olisi saavuttanut sillä mitään että olisin mennyt perässä baariin kun hän oli siinä vaiheessa jo "päättänyt" että hänhän lähtee nyt ja sillä sipuli, tuskin oli edes tarve mennä ilman mua, oli vaan yleisesti tarve mennä mutta ei sitten viittinyt asiaa hoitaa puhumalla tai sanomalla vaan omalla tavallaan.
Eikä se ole ainut asia, toinen on se että tulee kotiin klo 8 aamulla ja ei osaa kertoa missä on ollut kun ei muista mitään, vaatteista päätellen on nukkunut/ (sammuneena) ulkona sitten tuon pilkun ja klo 8 välisen ajan.
 
viera.s
Onko mies siis ollut jossain kavereiden luona jatkoilla vai muistaako edes, missä on luuhannut?

En oikein ymmärrä tuollaista, että aikuiselta karkaa mopo täysin lapasesta alkoholin kanssa. Mutta sellaista nyt tuntuu joillekin sattuvan ja riippuisi ihan siitä kuinka usein, olisinko eroa asian takia harkitsemassa vai en.
 
Blue
Taitaa mies olla omituinen tai sitten vaan tyhmä.
En jättänyt mitään kertomatta, oli hauska ilta ja ihan yhessä mietittiin että nyt lähetään kotiin mutta siinä vaiheessa kun päästiin ulos raflasta, oli mies sitä mieltä että lähetään jatkaa. Totesin siihen sitten vaan että mikäs järki oli sitten lähteä ekasta paikasta jonne sisäänmaksu oli 20e/hlö jos ei lähetäkkään kotiin niinku piti.
Mies oli tässä vaiheessa jo senverran humalassa että ei senkään olisi ollut tarve lähteä yhtään mihinkään, en kerennyt paljon muuta sanoa kun mies vaan mutisi jotain mistä en saanut selvää ja lähti kävelemään, en minä ala kenenkään perään juoksentelemaan, yritin soittaa ja ei vastannut joten lähdin yksin kotiin. En olisi saavuttanut sillä mitään että olisin mennyt perässä baariin kun hän oli siinä vaiheessa jo "päättänyt" että hänhän lähtee nyt ja sillä sipuli, tuskin oli edes tarve mennä ilman mua, oli vaan yleisesti tarve mennä mutta ei sitten viittinyt asiaa hoitaa puhumalla tai sanomalla vaan omalla tavallaan.
Eikä se ole ainut asia, toinen on se että tulee kotiin klo 8 aamulla ja ei osaa kertoa missä on ollut kun ei muista mitään, vaatteista päätellen on nukkunut/ (sammuneena) ulkona sitten tuon pilkun ja klo 8 välisen ajan.
Ok.

No mahtaa olla ylpeä itsestään ja käytöksestään, jos siis tajuaa edes hävetä... : /

Kyllä muakin nyppisi tuollainen aika lailla, ihme touhua. Ei siinä että haluaakin jatkaa mutta kyllä asia pitää loppuun hoitaa eikä noin. Mutta kai se humalatila vei.
 
No ainoa varsinaisesti typerä juttu asiassa oli tuo että tyyppi vaan lähti sen kummemmin mitään selittelemättä toiseen raflaan, eikä vastannut puhelimeen jne.

Mutta ei minusta tarvitse alkaa kärttämään lupaa toiselta sille, että haluaa juhlia sitten kunnolla kun on juhlimaan lähdetty. Vaikka olisikin sovittu että lähdetään kotiin.

Mutta olisi sen voinut vähän tyylikkäämmin hoitaa ja olla huomaavaisempi.
 
Hui kamala
En ole teini enkä alkoholisti, miehellä on aika railakas menneisyys ja mielellään kyllä käyttää alkoholia mutta ei kuitenkaan ole alkoholisti.
Millä perusteella ei ole alkoholisti? Alkoholismin merkkejä ovat mm. se että juo enemmän kuin oli suunnitellut (x), menettää muistinsa (x) ja aiheuttaa alkoholin käytöllään ongelmia läheisilleen (x) sekä ei osaa itse selittää jälkikäteen käytöstää (x). Mikä sun mielestä miehestä tekee ei-alkoholistin? Jos tuo oli ainoa kerta kun hän juo tuohon tapaan, niin et varmaan yhden kerran takia vielä asiasta valittaisi?
 
vatuttaa
No ainoa varsinaisesti typerä juttu asiassa oli tuo että tyyppi vaan lähti sen kummemmin mitään selittelemättä toiseen raflaan, eikä vastannut puhelimeen jne.

Mutta ei minusta tarvitse alkaa kärttämään lupaa toiselta sille, että haluaa juhlia sitten kunnolla kun on juhlimaan lähdetty. Vaikka olisikin sovittu että lähdetään kotiin.

Mutta olisi sen voinut vähän tyylikkäämmin hoitaa ja olla huomaavaisempi.
Mua kyllä ärsyttää koska olisin sitten itse voinut jäädä siihen kyseiseen ravintolaan vielä ja mies olisi voinut sitten painella muualle mutta että kun yhessä puhuttiin että lähetään kotiin ja siitä 10 min. päästä kun ollaan jo ulkona niin herralla mieli muuttuukin ja lähtee vaan lätkimään, jäin ihan monttu auki siihen sitten ihmettelemään että jaa, vai näin sitten.
Kyllä mun mielestä on ihan vaan kyse kumppaninsa kunnioittamisesta se että kysytään onko ok jos lähenkin tästä sitten vielä jatkamaan, ei se mun mielestä ole mitään kärttämistä.
 
vatuttaa
Millä perusteella ei ole alkoholisti? Alkoholismin merkkejä ovat mm. se että juo enemmän kuin oli suunnitellut (x), menettää muistinsa (x) ja aiheuttaa alkoholin käytöllään ongelmia läheisilleen (x) sekä ei osaa itse selittää jälkikäteen käytöstää (x). Mikä sun mielestä miehestä tekee ei-alkoholistin? Jos tuo oli ainoa kerta kun hän juo tuohon tapaan, niin et varmaan yhden kerran takia vielä asiasta valittaisi?
Kyllä mies on juomatta jos on jotain muuta, eikä hän ikinä aseta mitään rajaa sille määrälle mitä juo. Ei tissuttele eli joko juo itsensä humalaan tai on juomatta. Juo vain sen yhden illan, ei ole mitään putkia.
Ei ole hänen alkoholin käyttönsä koskaan vaikuttanut talouteen tai työhön eikä yleisesti sosiaaliseen elämään.
Tykkää vaan juoda ja pitää hauskaa.
Alkoholistit juo vaikka yksin kotona kunhan vaan saa juoda ja alkoholisteilla juominen saattaa kestää viikkojakin putkeen ja alkoholismi vaikeuttaa laajasti fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia. Alkoholisteilla juominen menee kaiken muun edelle.
Kyllä minä tiedän ettei mies ole alkoholisti vaikka muuten onkin viinaan menevä.
Ei minua haittaa jos haluaa juoda sen parikertaa kk mutta tuommoinen käytös mua haittaa oli sitten juonut tai ei.
 
nipaatus
Ota nyt heti vinkkiviitonen vastaan: ei lapsia tuon miehen kanssa! Samankaltaisia unelmaukkoja tuntuu niin monelle olevan! On hei muunlaisiakin miehia. Jos ette ole enaa jotain 20v, tuo kaytos ei ukoltas tule muuttumaan... Leikkii jotain ikiteinia, paa on saatava kunnolla sekaisin, ettei muista mitaan. Surullista!
 
Hui kamala
Kyllä mies on juomatta jos on jotain muuta, eikä hän ikinä aseta mitään rajaa sille määrälle mitä juo. Ei tissuttele eli joko juo itsensä humalaan tai on juomatta. Juo vain sen yhden illan, ei ole mitään putkia.
Ei ole hänen alkoholin käyttönsä koskaan vaikuttanut talouteen tai työhön eikä yleisesti sosiaaliseen elämään.
Tykkää vaan juoda ja pitää hauskaa.
Alkoholistit juo vaikka yksin kotona kunhan vaan saa juoda ja alkoholisteilla juominen saattaa kestää viikkojakin putkeen ja alkoholismi vaikeuttaa laajasti fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia. Alkoholisteilla juominen menee kaiken muun edelle.
Kyllä minä tiedän ettei mies ole alkoholisti vaikka muuten onkin viinaan menevä.
Ei minua haittaa jos haluaa juoda sen parikertaa kk mutta tuommoinen käytös mua haittaa oli sitten juonut tai ei.
Eihän nuo ole mitään alkoholismin "pakollisuuksia", eikä jokainen alkoholisti ole samanlainen. Osa on tissuttelijoita, osa kertarykäyksellä ryyppääviä, osa pystyy hallitsemaan juomista arkisin ja se riistäytyy sitten käsistä vain silloin kun ryypylle ryhtyy jne. Suosittelen näiden testien tekemistä ja miettimistä uudelleen, että olisiko sen alkoholin kanssa kuitenkin jotain alkavaa ongelmaa...

Päihdelinkki > Testit alkoholi
 
Hui kamala
Ps. tein noilla sun antamilla tiedoilla miehelle ton audit testin, ja sain 24 pistettä, riskit erittäin suuria:

Riski saada alkoholinkäyttöön liittyviä haittoja on kohdallasi erittäin suuri. Sinun kannattaa aloittaa alkoholinkäytön tarkkailu ja lyödä riski takaisin. Mitä aiemmin vähennät, sitä nopeammin mahdolliset haitat helpottuvat tai korjaantuvat kokonaan.
 

Yhteistyössä