Olenko minä sit outo/huono äiti, jos mun tarttee saada joskus omaa tilaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öipykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öipykkä

Vieras
Joku parjaa miestään, kun tämä lähtee vaikka 4 päiväksi mökille. Minusta se on ihan normaalia, että kaipaa välillä ihan omaa rauhaa. Minäkin kaipaan sitä ja mies sitä minulle suo kuten minäkin suon miehelleni. Kaikki eivät jaksa 24/7 kotielämää ja sitä pyöritystä, rumbaa. Minä nautin siitä, että joskus (n 1-2 kertaa vuodessa) lähden reissuun ihan yksin, nautin siitä rauhasta ja että voin tehdä just niinkuin itse haluan :)

Tarvitsisi omaa aikaa mutta, joka ei sitä itselleen ota. Tai sellainen joka unohtaa itsensä ja on vaan äiti. Ei muistakaan enää olla nainen, puoliso, ystävä... Eikä osaa olla yksin vaan tarvii lapset " turvakseen".

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Mutta tuossa yhdessä ketjussa haukutaan sit mies, joka ottaa välillä omaa aikaa ja omaa tilaa...en ymmärrä.. Jos perheessä on kaksi aikuista, eikö välillä toinen voi hoitaa sen kaiken kodin- ja lastenhoidon, että toinen pääsee `hengähtämään? Miksi kummankin pitäisi aina olla sitä yhdessä pyörittämässä? Mies ja nainen vuorollaan "hengähtämään" :)

[QUOTE="aapee";27262752]Mutta tuossa yhdessä ketjussa haukutaan sit mies, joka ottaa välillä omaa aikaa ja omaa tilaa...en ymmärrä.. Jos perheessä on kaksi aikuista, eikö välillä toinen voi hoitaa sen kaiken kodin- ja lastenhoidon, että toinen pääsee `hengähtämään? Miksi kummankin pitäisi aina olla sitä yhdessä pyörittämässä? Mies ja nainen vuorollaan "hengähtämään" :)[/QUOTE]

En ole lukenut sitä ketjua, mutta pidän itsestäänselvänä, että mies tekee välillä omia juttujaan ja saa omaa aikaa ihan siinä missä minäkin. Outoa olisi jos tuo vain toista perheessä koskisi.

No et ole. Äitejä on moneen junaan, joku pystyy omistamaan elämänsä ja kaiken vapaa-aikansa perhe-elämälle ja joku toinen taas ei. Mä tarvitsen ihan oman harrastuksen jossa käyn monta kertaa viikossa, ja sen lisäksi tahdon tavata kavereitani välillä ihan vaan aikuisten kesken. Ja silti jää aikaa sekä perheen yhteisille touhuille. Organisointi on kaiken a ja o :D

Väitän lisäksi, että lasten pois lähtemiseen, siis kun muuttavat aikanaan kotoa, on helpompi suhtautua kun on omakin elämä siinä rinnalla.

[QUOTE="aapee";27262752]Mutta tuossa yhdessä ketjussa haukutaan sit mies, joka ottaa välillä omaa aikaa ja omaa tilaa...en ymmärrä.. Jos perheessä on kaksi aikuista, eikö välillä toinen voi hoitaa sen kaiken kodin- ja lastenhoidon, että toinen pääsee `hengähtämään? Miksi kummankin pitäisi aina olla sitä yhdessä pyörittämässä? Mies ja nainen vuorollaan "hengähtämään" :)[/QUOTE]

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2194295-miehen-pitaa-saada-omaa-tilaa-juu/

Jaa tässä ketjussa? Eihän siinä ketään haukuta. Keskustellaan vaan miehen ja naisen eroista oman ajan tarpeen suhteen.

En ole tuota ketjua lukenut. Usein tuntuu että miesten omaa aikaa kritisoivat ne naiset jotka eivät saa/ota koskaan itse sitä aikaa itselleen.

Mielestäni reilua onkin että molemmat saavat välillä omaa aikaa (ja mielellään vielä sitä kahdenkeskeistäkin), joillekin naisille sitä vaan tuntuu vaikealta jättää lapsia edes isälleen. "Ei mies pärjää noiden kanssa"... No, harvassa lienevät miehet jotka eivät halutessaan kykene lapsiaan hoitamaan. Outoja taas tilanteet ettei mies halua viettää aikaa lasten kanssa, on kokoajan omilla menoillaan jne. Varmaan yksi iso ongelma on se ettei nainen luota miehensä kykyyn hoitaa lasta ja olettaa että kaikki pitää tehdä juuri niin kuin hän tekee, eipä siinä mies kohta enää uskalla edes yrittää...

Mutta siis normaalisti luulisi tuon oman ajan järjestyvän helpostikin.

Et ole huono, mutta kaikki silti suinkaan eivät ole niitä tuomitsijoita vaikka eivät itse mainitsemaasi tila tarvitsisikaan. Itse en ennen lapsia enkä sen jälkeen ole tarvinnut mitään monen päivän poistumisia, irtaudun hälinästä lenkillä tai kirjaa lukemalla, se riittää minulle. Kaikki "irtautujat" eivät tätä ymmärrä, vaan jankuttavat että lähde nyt jonnekin sieltä kotoa :) Miksi ihmeessä?

Kolmen lapsen äitnä voin vaan suositella omaa aikaa! Tyytyväinen ja levännyt äiti on parempi äiti, joka marttyyrina suorittaa täydellistä äitiyttä. Ekan lapsen kohdalla olin itse nimittäin tommonen kruunu kiiltää äiti ja nyt kun otan sitä omaa aikaa, niin huomaan olevani kivempi ja tasapainoisempi äiti:)

Kunhan mikään tai kukaan ei kärsi "irtiotoista" niin miksei niitä voisi välillä pitää? Huomasin, että taloyhtiön kuivaushuone on ihanteellinen paikka minulle: minimisti ärsykkeitä, tuulettimen "valkoinen kohina" joka saa sisälleni rauhaa, lämpöä ja rauhaa. Sinne on mukavin vetäytyä tenttikirjan kanssa, eivätkä koululaiset ole moksiskaan. Kännykällä voivat ottaa yhteyttä, jos kotona olisi hätätilanne.

Täällä samanlainen! Ja mieluiten lähden vielä AIVAN yksin, ei siis kavereitakaan mukaan. Joskus toki, mut välillä on ihana olla ihan yksin.

Pienemmässä mittakaavassa menen joskus syömään ja lasilliselle vaan nauttimaan hiljaisuudesta (siis ettei tarvitse kommunikoida) ja katselemaan ihmisiä, luontoa jne.

Meillä lasten jättäminen isän hoiviin päättyy aina katastrofiin. Isä kun ei kestä lasten uhmaa ja lisää itse lasten uhmakasta käytöstä järjettömällä huutamisella. Kiva tulla kotiin omista menoista, kun lapset ovat oksentaneet rajun itkuhuutokohtauksen seurauksena. Mies vaan höpisee pistävänsä lapset ojennukseen.

Lapset saavat isän hoitoa seuraavana päivänä uhmakohtauksen minun kanssani eli testaavat, alanko minäkin huutaa järjettömästi.

Joskus on kuitenkin mentävä jonnekin ilman lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Paratiisi-isä;27262975:
Meillä lasten jättäminen isän hoiviin päättyy aina katastrofiin. Isä kun ei kestä lasten uhmaa ja lisää itse lasten uhmakasta käytöstä järjettömällä huutamisella. Kiva tulla kotiin omista menoista, kun lapset ovat oksentaneet rajun itkuhuutokohtauksen seurauksena. Mies vaan höpisee pistävänsä lapset ojennukseen.

Lapset saavat isän hoitoa seuraavana päivänä uhmakohtauksen minun kanssani eli testaavat, alanko minäkin huutaa järjettömästi.

Joskus on kuitenkin mentävä jonnekin ilman lapsia.

No eikö tuo jo aiheuta ongelmia normaalissakin arjessa, jos on noin erilaiset näkemyksen lastenkasvatuksesta? Johan ne lapsetkin on aivan sekaisin, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei.

[QUOTE="Jeppis";27262750]Tarvitsisi omaa aikaa mutta, joka ei sitä itselleen ota. Tai sellainen joka unohtaa itsensä ja on vaan äiti. Ei muistakaan enää olla nainen, puoliso, ystävä... Eikä osaa olla yksin vaan tarvii lapset " turvakseen".[/QUOTE]

jep jep. ja huono vaimo on sellainen joka keskittyy (myös) uraansa eikä vain miehen tyytyväisenä pitämiseen. - not.
Mitäpä jos jätettäisiin toisten haukkuminen ja tuomitseminen välillä vähän vähemmälle, jos ei ole mikään rikos kyseessä.
Mitenkäs se menikään.. mitä enemmän opin asioita sitä vähemmän huomaan niitä osanneeni/tietäneeni.

[QUOTE="...";27262993]No eikö tuo jo aiheuta ongelmia normaalissakin arjessa, jos on noin erilaiset näkemyksen lastenkasvatuksesta? Johan ne lapsetkin on aivan sekaisin, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei.[/QUOTE]

Kyse ei ole erilaisista kasvatusnäkemyksistä vaan siitä, että mies saa raivokohtauksen jos uhmaikäiset lapset uhmaavat.

Ja ei ole kysymys siitä, etten olisi antanut miehen olla lasten kanssa. Mies oli yli vuoden esikoisen kanssa koti-isänä.

Siis miehen pää ei kestä uhmaikäisten lasten normaalia käytöstä.

Et mielestäni ole, vaikka itse en viihtyisi yksinäni.
Varsinkaan missään ulkomailla, aina sitä miettisi että voi kun lapsi tai mies näkis tän ja tän, ja mitenköhän ne siellä pärjää etc. Sama ottaa koko perhe mukaan, niin pystyy nauttia lomasta.
Me tykätään arjesta.

Eiköhän noissa ole kyse siitä että tilanne on se että vain mies saa ottaa sitä omaa aikaa ja mennä ja tulla kysymättä mitään ja vain olettaa että kyllä vaimo hoitaa kodin ja lapset...

Mun mielestä oman ajan ottaminen on ok, kunhan sitä ei tarvi jatkuvasti esim. joka viikonloppu (koska silloin on perheessä/parisuhteessa jotain pahasti pielessä) ja lasten ei tarvi kärsiä siitä.

Yhteistyössä