olenko minä nyt sitten täydellinen ihminen? kerro mielipiteesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulen, että kukaan meistä ei voi vastata kysymykseen, millainen ihminen on täydellinen. Eikä myöskään luokitella toista täydelliseksi/ epätäydelliseksi joidenkin ominaisuuksien tai tekojen perusteella. Ja ap, toivon että et korota itseäsi muiden yläpuolelle tekojesi tai tekemättä jättämiesi vuoksi.

[QUOTE="Mymmeli";26521888]Luulen, että kukaan meistä ei voi vastata kysymykseen, millainen ihminen on täydellinen. Eikä myöskään luokitella toista täydelliseksi/ epätäydelliseksi joidenkin ominaisuuksien tai tekojen perusteella. Ja ap, toivon että et korota itseäsi muiden yläpuolelle tekojesi tai tekemättä jättämiesi vuoksi.[/QUOTE]

Mäkin toivon. Mä en näe noilla listan asioilla mitään tekemistä täydellisyyden kanssa, joten ihminen tekee itsestään vain hölmön, jos joillain tekemättä jättämisillä nostaisi itsensä jalustalle.

Ei tällä perusteella voi sanoa yhtään mitään ihmisestä.
Voi olla siltikin kateellinen, ilkeä, julma, epäluotettava, tunteeton vaikka täyttäisi kaikki nuo tunnusmerkit.

Toinen joka olisi tehnytkin kaikkea noita, voisi olla hyvinkin empaattinen, lempeä, luotettava, rehellinen ja lojaali. Elämä opettaa. Jos ei tee, ainakaan omasta mielestään, ikinä mitään virheitä, ei voi mun nähdäkseni oppiakaan mitään. Eikä kukaan ole täydellinen eikä voi tullakaan täydelliseksi.

Miten käsität valehtelemisen?
Jos 85- vuotias tätisi iloitsee uudesta kampauksestaan ja kysyy sinulta onko kampaus mielestäsi hyvä, mielestäsi se on kaamea, sanotko suoraan että tädin tukka on kuin petolinnun perse?
Tällaisissa tapauksissa pitääkin valehdella ja sanoa että kampaus on hyvä ja täti näyttää kauniilta.
Jos ei voi sanoa sellaista valkoista valhetta, on mun mielestä typerä ja pahoittaa vanhan ihmisen mielen.

[QUOTE="niin";26522127]Miten käsität valehtelemisen?
Jos 85- vuotias tätisi iloitsee uudesta kampauksestaan ja kysyy sinulta onko kampaus mielestäsi hyvä, mielestäsi se on kaamea, sanotko suoraan että tädin tukka on kuin petolinnun perse?
Tällaisissa tapauksissa pitääkin valehdella ja sanoa että kampaus on hyvä ja täti näyttää kauniilta.
Jos ei voi sanoa sellaista valkoista valhetta, on mun mielestä typerä ja pahoittaa vanhan ihmisen mielen.[/QUOTE]

minä sanon suoraan totuuden.

[QUOTE="vieras";26522341]Mikähän on se totuus, se sun totuutesi vai mummon totuus?[/QUOTE]

sanon sen mitä mieltä itse olen jos siis kysytään mielipidettäni. en halua valehdella.

Valehtelua on myö se, kun jättää kertomatta toiselle jotain, jonka se haluaisi tietää. Valehtelua on siis kertomatta jättäminen.
Sitäpaitsi sosiaalisen kanssakäymisen peruspilari on valkoiset valheet. Mikäli et niitä harrasta, on ystäväpiirisi varmasti minimaalinen, ellei suorastaan olematon.

Uusimmat

Yhteistyössä