olenko minä aivan pöljä kun tähän lähden?

Hattara-Auroora

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
2 689
1
36
aloitan lukion alusta uudestaan!! vuoden sitä aikoinani kävin tulin paksuks ja siihen jäi. nyt kun tyttö on sen verran iso että huoletta päiväkotiin niin ajattelin aloittaa siellä kaiken alusta!!!

en ikinä mikään hyvä opiskelija ollut ja tuurilla suunnilleen pääsin kurssit läpi ja nyt jännittääkin että kuinka pärjäisin sielllä.... :ashamed:

nyt olisi kuitenkin hyvä motivaatio saada lakki, ihan vaikka lapseni takia ja hänen tulevaisuutensa..

ennen vannoin etten katsokaan lukioon päin vaan menen lähihoitajakouluun, mutta kun tarkemmin ajattelin, ei se lähäri kuitenkaan ole mun juttu.

en vaan keksinyt muuta niin lukioon vaan!!!

soitin eilen lähimmän lukion opolle niin se käski laittaa vapaamuotoine hakemus rehtorille, saa nähä ties vaikka olisin jo en kuussa opiskelija!!

ei tolla lukio paperilla nykyään tee enään juuri mitään... Kannattais mennä johonkin ammattikouluun ja sieltä sit jatko-opiskelemaan jos haluaa (yliopistoon tai ammattikorkeaan) Olis 1 ammatti jo valmiina eikä vaan yleis sivistäviä opintoja joilla ei työelämään pääse!!

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
ei tolla lukio paperilla nykyään tee enään juuri mitään... Kannattais mennä johonkin ammattikouluun ja sieltä sit jatko-opiskelemaan jos haluaa (yliopistoon tai ammattikorkeaan) Olis 1 ammatti jo valmiina eikä vaan yleis sivistäviä opintoja joilla ei työelämään pääse!!

tota mäkin ajattelin mutta kun mulla ei ole aavistustakaan mikä mua kiinnostas!! olen kuitenkin jo parikymppinen eikä mitään koulutusta peruskoulun jälkeen niin jotain on tehtävä... :ashamed:

Lukiossa saa yleissivistystä, joka on tärkeä juttu elämässä. Lisäksi siellä saa muutaman vuoden lisäaikaa miettiä, miksi haluaa isona. On täysin turhaa lähteä opiskelemaan ammattikouluun jos ei ole mitään tiettyä alaa jota haluaisi opiskella. Itselläni on ammattikoulusta paperit, joilla ei tee mitään, koska en sen alan töihin tule koskaan menemään.

Yhteistyössä