OLENKO MIELESTÄNNE PETTURI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Elän onnellisesti mieheni kanssa ja rakastan häntä, mutta olen ihastunut toiseen mieheen työpaikaltani. En ikinä pettäisi miestäni ja olen luvannut olla hänelle rehellinen aina ja kaikessa, joten pitäisikö minun kertoa ihastumisestani hänelle? En haluaisi loukata mieheni tunteita, mutta haluaisin myös olla täysin rehellinen hänelle...

Asia vaivaa minua todella paljon, vaikka mitään ei ole tapahtunut minun ja tämän ihastukseni välillä eikä koskaan tule tapahtumaankaan, mutta tunnen oloni epärehelliseksi petturiksi :/

Onko miehesti pahasti mustasukkainen? Jos on, ei varmaan kannata kertoa. Jos taas ei ole, niin ehkä voit varovasti kertoa, kun tosiaan muistat lähestyä siltä kannalta, että mitään et tosiaan ole tekemässä.

ei kannata kertoa satuttaa vaan enemmän jos kerrot.
Toki sitten jos jotain on tapahtunut tai meinaa tapahtua ni sitten tietty kerrot mut muuten toi
kertominen ois vaan oman olon lievitystä.

Mutta sano ennen sitä asiaa, että rakastat vielä häntä ja aiot olla hänen kanssaan. Keskustelkaa siitä milla lailla voitte parantaa suhdettanne ja elvyttää sitä. Minusta miehesi ei tarvitse tietää kuka ihastus tarkalleen on koska sillä ei ole merkitystä.

Tiedän sen että on aivan normaalia ihastua, mutta tuntuu epärehelliseltä jättää se kertomatta miehelleni. Toisaalta tiedän sen että loukkaisin häntä jos kertoisin, sillä minusta itsestäni tuntuisi pahalta jos mieheni kertoisi ihastuneensa johonkin toiseen. En ole ikinä valehdellut hänelle tai jättänyt mitään kertomatta enkä haluaisi valehdella nytkään..

Pöh...en kyllä kertois. Omaa oloasi se voisi helpottaa, mutta ei varmasti miehesi. Mieti, jos tietäisit, että miehesi on ihastunut työpaikalla. Miltä se tuntuisi joka päivä, kun mies menee töihin ja kertoo, mitä ihastuksen kohde sanoi hassusti tänään tms... Sen sijaan voi tosiaan koittaa mielummin suunnata ajatuksensa siihen parisuhteen kehittämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Onko miehesti pahasti mustasukkainen? Jos on, ei varmaan kannata kertoa. Jos taas ei ole, niin ehkä voit varovasti kertoa, kun tosiaan muistat lähestyä siltä kannalta, että mitään et tosiaan ole tekemässä.

Uskon että jos kertoisin hän tulisi mustasukkaiseksi ja käyttäisi varmasti ihastumistani minua vastaan.
Tämä painaa minua todella :/ Ahdistaa...

"Rehellisyys on harvoin lähimmäisenrakkautta; useimmiten sen perustana on julma, hyveellisyyden läpinäkyvään viittaan verhottu itsekäs puhdistautumisen tarve."

Ei kannata kertoa. Vaikka ihminen on onnellisessa parisuhteessa, voi ihastuksia tulla ja mennä, mutta se rakas on ja pysyy. Älä kanna ihastumisista syyllisyyttä, kunhan et tee mitään ihastuksesi kanssa. Jossain vaiheessa ihastuksesi kyllä laantuu. Kertomalla miehellesi pahoitat vain turhaan hänen mielensä ja saatat ehkä jopa vaarantaa suhteenne, aivan turhan takia!

tulee ja menee, ne ovat elämän suola. En kuitenkaan kerro miehelleni mikäli olen ihastunut johonkuhun kotonakin tuntuu oma mieskin ihanemmalta kun on ihastus päällä!

Anna ensin ajan kulua. Ihastuminen sinänsä ei ole väärin, koska tunteet tulee - ja menee. Ei niille oikein mitään voi, mutta sille voi miten valitsee toimia. Sinuna koittaisin ensin itekseni työstää asiaa eli käytännössä olla seuraamatta tunnetta (vaikka se joskus onkin vaikeaa). Väärin teet siinä vaiheessa, jos alat ruokkia ihastusta ja toimia niin, että yrität saada siitä kehkeytymään jotain. Minusta tässä vaiheessa ei kannata puhua miehelle, koska tilanne on akuutti ja jos luotat itseesi asiassa, ei kertominen välttämättä kuin pahenna asiaa miehesi kannalta. Ongelma ei toistaiseksi ole hänen vaan sinun. Ette välttämättä pysty keskustelemaan siitä järkevästi. Myöhemmin voit kertoa (toivottavasti), että tällainen tilanne oli mutta meni ohi. Älä luovuta, vaikkei asia kovin pian muuttuisi!

Itselläni on kokemusta asiasta ja kun pääsin siitä vihdoin yli, ei asia enää paina. Luulisin, että miehelläkin on ollut ihastumisen tunteita muita kohtaan. Onnellisesti kuitenkin ollaan naimisissa :) Tsemppiä!