Olenko mielestänne liian vanha saamaan kolmannenkin lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hupsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taidat olla itse ainoa joka tuon voi määritellä. =)

Vähän samassa tilanteessa ollaan eli sain esikoisen 28v ja kakkosen 29v. Nyt ikää on 31v ja kolmosesta haaveillaan. Järki kuitenkin sanoo että olisi parempi odotella vielä jokunen vuosi, ehkä sinne asti kunnes muksut aloittelevat koulutietä. Eli käytännössä se vetäisi tuonne 35v tietämiin enkä itse, ainakaan tällä hetkellä, koe että olisin tuolloin liian vanha.

Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Anteeksi kun utelen, mutta onko äitisi miten vetreässä kunnossa nyt kun kohta mummoutuu? Jaksaako innolla odotella lapsenlasta jne? =)

Tietysti nuo mummoasiat on sivuroolissa ja vanhakin mummo voi olla hyvä ja tärkeä lapselle. Uteliaisuus vaan heräsi tästä asiasta mainittuasi, meillä kun minun äitini oli 47v tullessaan mummoksi ja isomummot eli äidinäidinäitini ja mieheni isän äiti olivat molemmat noin 7-kymppisiä... Eli aika erilainen tilanne. Mutta tosiaan mummous nyt ei ole syy tehdä lapsia aiemmin, mutta kiitos jos jaksat vastata ja ei tosiaan siis tarkoitus loukata tällä!
Äiti oli ensimmäisen kerran mummoksi tullessaan (veljeni lapsi) myös vain vähän yli 40v., joten onhan siinä tietysti eroa jaksamisessa, kun nyt alkaa olla seitsemänkymppinen, ja tuleva pappa jo ylikin :/ . Toisen puolen isovanhemmat ovat vielä melkein kymmenisen vuotta vanhempia.
Meidän perhesuunnittelu on muutenkin vissiin mennyt vähän epätavallisesti, koska maailmassa on jo vanhempieni pojanpojanpoikakin (jolle minä siis olen 26-vuotiaana isotäti :D )
Yritän vain sanoa, että kaikessa on puolensa. "Vanhalla vanhemmalla" saattaa olla eri tavalla aikaa lapselle, mutta lapsi myös joutuu huolehtijan rooliin aiemmin, tai ainakin riski on suurempi. Mutta ei tällaiset seikat mielestäni ole ratkaisevia siinä "kannattaako" lasta hankkia vanhemmallakin iällä, koska ainahan voi sattua jotain, nuoremmallekin.

Yhteistyössä