Olenko mä lihava näillä mitoilla ja miten pitäis laihduttaa?

  • Viestiketjun aloittaja läskikö
  • Ensimmäinen viesti
läskikö
Pituutta 170cm ja painoa 70 kiloa. Mahamakkara löytyy ja kaksoisleukakin.. Miten sais mahdollisimman pian poia painoa vaikka sellaiset 5 kiloa? Kaun tuon määrän pudottamisessa menisi? Paljonko saa syödä päivässä? Aina suositellaan puuroa, leipää jne. laihduttajalle, mut musta tuntuu että juuri nuo tuotteet vain turvottaa mua ja lisää nälkää...
 
ki
Jätin 2 kk sitten leivän, kaiken hiivapitoisen ja sokerin kokonaan pois. 10cm lähti vyötäröltä parissa viikossa, eli siis turvotus ja 6 kg on tipahtanut nyt paino. Syön siis kaikkea muuta ja ihan reilustikkin. sipdejä ja ranskiksia on myös mennyt ihan viikottain ;)
Mulla siis riitti et noi siivosin ruokavaliosta pois.
 
168 sanoisin, että tuossa on kymmenisen kiloa ylimääräistä.

Pidä huolta säännöllisitä ruoka-ajoista, karsi herkut minimiin (älä kuitenkaan kiellä niitä itseltäsi täysin, mä syön joka päivä kahvin kanssa jotain makeaa, palan suklaata tms ja paino pysyy kurissa), lisää kasvisten määrää ja liikuntaa.

Kyllä se siitä. :)
 
"Mussu"
Itse olin 168 ja 70 kg. Siis lihava (lievästi ylipainoinen). Eiköhän ne makkarat ja kaksoisleuka kerro omaa tarinaansa. Googlaileppa vähän, internetti on täynnä laihdutusvinkkejä.
 
"neiti"
Onko arvon vastaajien mielestä "sopivuustaulukko" sitten tällainen, kun aina pidemmille ehdotetaan alhaisia painoja?

170 cm - 60 kg
160 cm - 50 kg
150 cm - 40 kg
alle 150 cm - alle 40 kg
 
Mulle olisi ihannepaino tuo 68-70kg kun olen 171cm pitkä. Ja siis ihannepaino ihan oman itseni mielestä, olen painanut jopa 55kg ja näytin ihan saatanan rumalta. Ja nyt lasten välissä paino kieppunut n. 72-75kg ja siihenkin olen ihan suht tyytyväinen. Pieni tai keskikokoinen mahamakkara(t):D saa olla ja kasvoissakin pyöreyttä, en ihaile laihuutta vaan normaalia, onnellista naisvartaloa. Joten jos ap olet itse tyytyväinen oloosi nyt niin älä turhaan laihduta, et ole ylipainoinen!!
 
häh
Hassua, kun ihmiset täällä sanovat, että jopa 10 kiloa olisi ap:lla ylimääräistä :O Noilla mitoilla ap olet itseasiassa normaalipainoinen, painoindeksisi on 24,2. Sehän ei tietenkään kaikkea kerro, mutta jotain suuntaa antaa kuitenkin. Aikuisilla normaalipainon rajat ovat hyvin laajat, eli esim. 170-senttisellä normaalipaino voi olla mitä vain 53,5-72 kilon välillä (lähde: tohtori.fi). Eli laihduttaa sinun ei varsinaisesti tarvitsisi, kiinteytystä ehkä? Ei kannata liikaa siis stressata laihduttamista, jos syöt säännöllisesti suht normaalia kotiruokaa, paljon kasviksia, ei herkkuja joka päivä ja liikuntaa sopivasti, niin varmasti saat mahamakkaraa pienemmäksi. Pääasia on, että itse viihdyt kehossasi :)
 
"neiti"
AP:n ja muiden kannattaisi nyt muistaa se fakta, että jos on koko aikuisikänsä ollut esim. 170 cm/ 70 kg, on hyvin vaikeaa laihduttaa 20 kg, jotta painaisi 50 kg. Tai laihtuminen voi onnistua, mutta painon pitäminen on erittäin vaikeaa, kun keho pyrkii "ominaispainoonsa".

Monille se "normaali" paino on se murrosiän jälkeen saavutettu kilomäärä, joka vakiintuu omaksi painoksi (kun ei ole ehditty vielä kerätä paljon ylimääräistä).
 
"Josa"
172cm ja painan 65-66kg. Ihannepainoni on n. 62kg, jossa tunnen oloni kotoisaksi. 64kg näytti vielä hetki sitten, mutta kun aloitin treenaamisen 5 kertaa viikossa, jota jatkunut nyt kolme kuukautta, niin paino lähti nousuun.
 
"vieras"
Perussääntö on, että naisen painon kuuluu alkaa vitosella.

Painonpudotuksessa ei kannata hakea parasta ihmedieettiä. Ainoa tapa saada paino alas _pysyvästi_, on löytää sellaiset elintavat ja ruokavalio joita pystyy noudattamaan koko loppuikänsä.
 
ap,
Mulle olisi ihannepaino tuo 68-70kg kun olen 171cm pitkä. Ja siis ihannepaino ihan oman itseni mielestä, olen painanut jopa 55kg ja näytin ihan saatanan rumalta. Ja nyt lasten välissä paino kieppunut n. 72-75kg ja siihenkin olen ihan suht tyytyväinen. Pieni tai keskikokoinen mahamakkara(t):D saa olla ja kasvoissakin pyöreyttä, en ihaile laihuutta vaan normaalia, onnellista naisvartaloa. Joten jos ap olet itse tyytyväinen oloosi nyt niin älä turhaan laihduta, et ole ylipainoinen!!
Mä en oikein viihdy tässä hieman pyöreässä, "onnellisessa naisvartalossani":D Tykkään itse enemmän hoikasta ulkomuodostani. Toki mulla on lihastakin jonkin verran urheilun ansiosta, mutta niin on läskiäkin. Eli kai sitten pitää laihduttaa. Mulla on vähän inhottava olo, kun on niin raskas olo ja makkara hankaa ja tursuilee... Periaatteessa en kai ole lihava, mut ainakin niillä rajoilla. 10 kiloa on aikamoinen tavoite, mutta 5-7 kiloa joutaisi varmasti ihan hyvin pois.
 
Todellakin!
[QUOTE="neiti";22415910]AP:n ja muiden kannattaisi nyt muistaa se fakta, että jos on koko aikuisikänsä ollut esim. 170 cm/ 70 kg, on hyvin vaikeaa laihduttaa 20 kg, jotta painaisi 50 kg. Tai laihtuminen voi onnistua, mutta painon pitäminen on erittäin vaikeaa, kun keho pyrkii "ominaispainoonsa".

Monille se "normaali" paino on se murrosiän jälkeen saavutettu kilomäärä, joka vakiintuu omaksi painoksi (kun ei ole ehditty vielä kerätä paljon ylimääräistä).[/QUOTE]

Jos tuolla tavalla tarkastellaan normaalipaino, nii mä olen ihan järkyttävä ihrakasa! :LOL: Nyt oon 69/ 175, mutta ennen lapsia painoin 52kg...
 
huoh taas
[QUOTE="neiti";22415910]AP:n ja muiden kannattaisi nyt muistaa se fakta, että jos on koko aikuisikänsä ollut esim. 170 cm/ 70 kg, on hyvin vaikeaa laihduttaa 20 kg, jotta painaisi 50 kg. Tai laihtuminen voi onnistua, mutta painon pitäminen on erittäin vaikeaa, kun keho pyrkii "ominaispainoonsa".

Monille se "normaali" paino on se murrosiän jälkeen saavutettu kilomäärä, joka vakiintuu omaksi painoksi (kun ei ole ehditty vielä kerätä paljon ylimääräistä).[/QUOTE]

Nyt sitten niitä tutkimustuloksia pöytään, kiitos. Sehän on suurimmaksi osaksi kiinni siitä energiamäärästä, jota suuhunsa laittaa. Tuo mystinen "ominaispaino", joka määrittelee yksilön kohtalon joko läskinä tai laihana, liittyy lähinnä opittuihin syömistottumuksiin, joista voi olla vaikea luopua. Mihin tuo ominaispaino mielestäsi perustuu?

Terveellä naisella paino putoaa, jos syö vähemmän kuin kuluttaa ja pysyy siinä, jos pitäytyy uusissa syömistottumuksissa. Jos ei, niin paino palaa. Ap on normaalipainon ylärajoilla ja realistisesti hänellä on hieman ylimääräistä, jos vatsamakkaraakin löytyy. Ei se ole mikään kohtalo, vaan enerigansaantikysymys. Ei ylimääräinen ihra ole kenenkään kohdalla "ominaispaino".

Ihan kukkua väittää, että 170/70 olisi normaalilihaksilla varustetun naisen omnaispaino, johon keho pyrkii ilman, että asialle mitään voisi. Paino pysyy sen mukaan, kuinka paljon syö.
 
kuolen nauruun
Että mua naurattaa nuo naistenlehdistä poimitut käsitteet "kiinteytys" ja "ominaispaino". Mitäs se kiinteytys sitten on jos ei laihdutusta, jos sentit lähtevät ja kilot lähtevät? Naurettava termi. Jos paino pysyy samana ja läski muuttuu lihakseksi, niin joka tapauksessa ensin on laihdutettava se läski pois ja sitten kerättävä se lihas. Eli laihtumista se on.
 
muutaman kilo
Et ole lihava, mutta ehkä hieman on ylimääräistä, mut ei varsinaisesti ylipainoa. Olet ehkä hieman pehmeän pullea. Siis et ylipainoinen, mutta et hoikkakaan ja normaalia hieman isompi. Jos siis paino on kertynyt sulle tasaisesti joka paikkaan. Tietty se makkara ehkä on jo merkki, että vähän saisi lähteä pois. 5-7 kiloa vois tosiaan olla hyvä. Normaalipainoisella sellainen pudotus äkyy jo aika hyvin ja vaatekokokin saattaa pienentyä.
 
ai lihava vai??
Minkä ikäinen olet? Jos olet yli 25, niin ehkä olisi vain aika hyväksyä, että aikuisen naisen vartalo ei voi olla samanlainen kuin nuorena. Mä en tajua miksi nainen ei saisi näyttää naiselta. Et ole edes lihava, vaan sopiva ja piste. Juuri tuollaiset hömpötykset ovat huonona esimerkkinä nuorille tytöille ja siten aiheuttavat anoreksiaa jne. Järki käteen ja jotain vastuuta.
 

Yhteistyössä