Olenko mä ainoa jonka mielestä on hivenen outoa että..

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
.. eräs 2-vuotiaan lapsen äiti on vielä lapsen kanssa kotona, eikä tee juuri mitään kotihommia, pihahommista puhumattakaan. On siis todella laiska (näin hänen oman miehensä sanoin)

Sitten mies tekee nää hommat töistä tullessaan ja siihen päälle vielä uurastaa muun vapaa-ajan piha -ym. hommia tehden..

"vieras"
Mitäs siitä, kukin perhe elää tavallaan. Monissa perheissä äiti hoitaa lasten aamutoimet, vie lapset hoitoon, huolehtii töiden jälkeen lasten hakemiset kotiin, harrastuksiin viemiset ja kotityöt, ja mies viettää "omaa aikaa" silloin kun ei ole töissä - ai niin, onhan hänellä niitä miesten töitä (vaikka asuisi kerrostalossa), ja esimerkiksi renkaiden vaihto on niin rankkaa, ettei sitä muuta enää jaksa kun kaksi kertaa vuodessa sentään joutuu senkin tekemään. Hivenen outoa, ehkä, mutta kuten sanoin, kukin perhe tyylillään :)

pops
no ei nyt outoa,onhan noita laiskoja ihmisiä.ja ihmisiä joita ei paljon pihahommat kiinnosta.kotihommat nyt tietenkin kuuluu ainakin suuremmassa osin sen kotonaolevan tehtäviin,ainakin mun mielestä.mutta jos ihmisellä esim.masennus niin muuttaakin jo asian ihan muuksi.

Minusta on kovin laiskaa ja avutonta, jos kotona oleva äiti ei saa tehtyä päivän aikana mitään kotitöitä tai pihatöitä, vaan työssäkäyvä mies tekee ne asiat työpäivänsä jälkeen.

Mutta kannattaa toki muistaa se, että kyse on miehen versiosta. Ehkä mies on sitä sorttia jonka mielestä mitkään kotityöt ei kuulu hänelle koska hän käy töissä, eikä näe tai tajua sitä mitä kaikkea vaimo oikeasti päivän aikana tekeekään. Ihan mahdollista sekin on.

riir
toi kuulostaa joltaki mitä mun mies voi musta sanoa... mutta totuushan on se että mä keitän ruuat, pesen pyykit, siivoan koko huushollin, hoidan 2-vuotiasta mikä on joskus haastavaakin, vien ja haen kouluikäisen lapsen kouluun kävellen oli sää tai tilanne mikä tahansa. Piha hommat jätän tekemättä koska minä en halua pitää kasvimaata perunamaata tms. perus kukka jutut hoidan kyllä. Silti mun mies pitää mua laiskana.

No joo, mä voin kuvitella että mun mies sanois että mä oon laiska enkä tee mitään (ja tiedän että sanookin niin), hoidan 1,5 ja 3,5vuotiaat, pesen pyykit ja tiskit sekä kerään leluja sekä teen ruuat, mutta isompia siivouksia tai pihatöitä en ala tekemään ne voidaan tehdä porukalla viikonloppuisin.
Mä en oo mikään kotiorja joka tekis kaiken miehen ollessa töissä ja töiden jälkeen mies saisi "vapaa-aikaa" kun mä edelleen jatkaisin samoja hommia 24/7, lasten hoitoon joutuu (?) osallistumaan ainakin.
Mä maksan kuitenkin oman osani asumisesta, lasten vaatteet/lelut/lääkärit/lääkkeet jne ja omat kuluni. Kun alkaa 100% elättämään niin katsotaan asiaa sitten uudelleen - voi olla että siinä vaiheessa tää avioliitto olis ohi nopeasti...

"vieras"
Minusta on kovin laiskaa ja avutonta, jos kotona oleva äiti ei saa tehtyä päivän aikana mitään kotitöitä tai pihatöitä, vaan työssäkäyvä mies tekee ne asiat työpäivänsä jälkeen.

Mutta kannattaa toki muistaa se, että kyse on miehen versiosta. Ehkä mies on sitä sorttia jonka mielestä mitkään kotityöt ei kuulu hänelle koska hän käy töissä, eikä näe tai tajua sitä mitä kaikkea vaimo oikeasti päivän aikana tekeekään. Ihan mahdollista sekin on.
Mies on todella ahkera ja ei ikinä valita mistään töistä tai hommista. Vaimoaan sanonut vain laiskaksi ja tätä en kuullut mieheltä vaan nainen kertoi ihan itse.

Itse en edes ilkeäisi jättää kotihommia tekemättä ja jättää niitä sit miehen kontolle. Lapsia kaksi, mutta hienosti jää kyl aikaa tehdä muutakin kun vaan olla lasten kaa. Ja meillä lapset tykkää kun ne saa tehdä kotitöitä ja nyt syksyllä oikein tapellaan kumpi saa haravoida enempi.

"Kerstin"
No vaikea mennä arvioimaan mitään, koska vain tämän perheen jäsenet tietävät miten asiat oikeasti ovat. Ja siis onko se muka ihan NORMAALIA,että miehelle ei kuulu mitkään kotityöt, lasten hoidot yms, koska hän hoitaa juurikin nuo auton renkaiden vaihdot taikka pumppaa pyörien kumeihin ilmaa kerran vuodessa...? Niitä laiskoja ukon nahjuksia on koko Suomi täynnä ja sitten taas naisia, jotka eivät niin kauheasti tee, on vähemmän. Sitä paitsi jos TÄLLÄ ÄIDILLÄ ON VAIKKA MASENNUS niin on aika julmaa mennä arvostelemaan.

Omassa ystäväpiirissäkin on äitejä, jotka hoitavat pääasiassa lapset ja mies käy kaupassa, tekee ruoat ja siivoaa useammin. Meidän perheessä mies ulkoilee lasten kanssa ja hoitaa heitä paljon enemmän kuin minä ja minä taas vastaan enemmän kotitöistä ja hoidan kaiken vaatehuollon. Eli joka paikassa on jaettu asiat niin kuin parhaaksi on nähty.

Riippuu siitä, mitä äiti tekee eli jos hän samalla opiskelee tai tekee, jotain bisnestä lapsenhoidon ohella, niin ei siinä enään jää aikaa kotihommiin ja pihanhoitoon, kuin niihin pakollisiin. Mutta jos äiti vain katsoo töllöä tai palstailee plussalla niin outoa on.

[QUOTE="vieras";24920967]Mies on todella ahkera ja ei ikinä valita mistään töistä tai hommista. Vaimoaan sanonut vain laiskaksi ja tätä en kuullut mieheltä vaan nainen kertoi ihan itse.
.[/QUOTE]
Sä et elä arkea ja parisuhdetta tuon miehen kanssa, tai naisenkaan kanssa. Joten et voi tietää, miten asiat siellä oikeasti ovat.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24921059]Itse olin tuossa kunnossa vuosia ja sitten diagnosoitiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Tuntui aika tuskalliselta tulla luokitelluksi laiskaksi, kun en mitään jaksanut.[/QUOTE]
Ja en siis edes tajunut olevani väsynyt, koska siihen oli tottunut, vaan soimasin laskuudesta itseäni myös.

"vieras"
Kyse ei nyt ole mistään masennuksesta, sairaudesta, lisähommista tai mistään muustakaan. Vaan tämä nainen ihan oikeasti on todella laiska vaan yksinkertaisesti.

Mut millainen ihminen kehtaa olla näin laiska?

[QUOTE="vieras";24921059]Itse olin tuossa kunnossa vuosia ja sitten diagnosoitiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Tuntui aika tuskalliselta tulla luokitelluksi laiskaksi, kun en mitään jaksanut.[/QUOTE]

Mun mielestä laiskuus johtuu aina jostain esim. sun kohdalla kilpirauhasen vajaatoiminnasta, jonkun toisen kohdalla voi johtua vaikka krapulasta tai masennuksesta, mutta mä en usko, että kukaan on luonnostaan nii-in laiska.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24921092]Kyse ei nyt ole mistään masennuksesta, sairaudesta, lisähommista tai mistään muustakaan. Vaan tämä nainen ihan oikeasti on todella laiska vaan yksinkertaisesti.

Mut millainen ihminen kehtaa olla näin laiska?[/QUOTE]
Tyhmä :LOL:.

Yhteistyössä