Olenko mä tiukkapipo, kun mua ei naurata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
...nelivuotiaan lapsen suusta tulevat "hörps, juon siideriä, hihii, Karhu on hyvää, Karjala on hyvää, Koffi on kuin pissaa jois, viina on hyvää, kyllä viinaa täytyy saada"- jutut? :snotty:

Likka on oppinut tuollaisia juttuja päiväkodista erään...no, sanotaan vaikka että ei kovin hyvän perheen tenavalta, jonka kanssa hänet on käsittääkseni laitettu nyt samaan pöytään istumaan. Syynä se, että meidän tytöllä on kuulemma rauhoittava vaikutus tähän lapseen, joka mölyää ja säheltää ruokapöydässä. Moni lapsi alkaa myös sähläämään, meidän likka ei lähde leikkiin mukaan, näin ne päiväkodissa kertoivat.

Mutta joo. En tykkää. En noista kalja-siideri-viinajutuista, enkä siitä että mun lapsi joutuu toimimaan seuraneitinä sellaiselle joka ei osaa olla nätisti ruokapöydässä. Muita lapsia ei siis pöydässä ole. Viime vuonna ainakin reuhoajat söivät yksin toisessa päässä huonetta, tänä vuonna on uudet kuviot ilmeisesti.

Tää nipo äiti aikoo huomenna jutella asiasta päiväkodissa, ja pyytää lapselleen siirtoa muiden lasten pariin, henkilökunta rauhoittakoon tämän pölisijän ihan itse :xmas: . Veikkaan, että noista puheistakin päästään melkein samantien eroon.

Meidän 4v poika taas juttelee esim. lakupötköä syödessään, etä "Tää on mun tupakka" ja sit mukamas polttaa sitä. Sen jälkeen kyllä usein toteaa, että "Tupakka on pahaa, isovaarikin on nyt kipeä, kun joskus on piippua polttanut". Esikoinen on nähnyt ihmisten polttavan (me vanhemmat ei polteta) ja nyt matkii niitä. En pidä pojan jutuista kyllä ollenkaan.

Niin, ja et vaikuta tiukkikselta puuttuessasi asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
No ei naurattaisi muakaan. Tuollanen _kakara_ pitäis laittaa kyllä ihan yksinään syömään jos ei osaa käyttäytyä.

Näinpä. Silti pitää myös lastakin ymmärtää, eli ei ole hänen vikansa millaiset ovat hänen lähtökohtansa ja kotoaan lapsi on puheensa ja käytöstapansa oppinut.

Ei muakaan naurata tollaset jutut. Meidän naapuri/ perhetuttavamme ja heidän poika juttelee samanlaisia juttuja ja samat jutut toistaa meidän poika perästä. Ihan vauvasta asti heistä oli hauskaa kun heidän poika tykkäsi jekovitista ja meidän ei niin heidän poika tietää kuulemma hyvän päälle onhan jekovitissa alkoholia hiukan joukossa. pojan isä saattaa sanoa saunakaljaa juodessa kalja on hyvää, isi ottaa kohta viinaa ja se on vielä parempaa- leikillään tietysti mutta olen tiukkapipoinen etten tykkää että lapsille jutellaan tommosia. koska´heidän poika kailottaa ne perästä päin meidän pojalle.
heille maistuu alko liiankin hyvin valitettavasti ja useasti. ja jutut on sit sen mukaset.
Talon emäntä kutsuu parille lailliselle viiniä se oikeasti tarkoittaa pari pulloa ja minä juon sen pari ja huolehdin heidän lapsien iltapalaa ja kyselen eikö lasten pitäs mennä jo nukkumaan ja klo on yleensä kaksitoista kun talon emäntä on niin jurrissa et alkaa itekkin väsymään ja vie mukulat nukkumaan ja sammuu sinne itekkin.
Hankalia tilanteita. :(

Yhteistyössä