Olenko mä outo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kitimama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kitimama

Uusi jäsen
21.03.2009
14
0
1
Olenko mä outo äiti, kun istun suurimman osan päivästä telkkarin tai tietokoneen äärellä kuitenkin huomaten lapseni? En oikein osaa olla hänen kanssaan aivan koko ajan. Onko outoa, jos mielestäni riittää, että lapsen kysymyksiin vastaa ja kommentoi juttua muutenkin vaikka telkkaria katsoisikin? Ja tietysti perusjutut kuten ruoka sun muut. Ei uloskaan oikein voi mennä, siellä luen yleensä kirjaa ja lapseni on keinumassa, mutta tyttö viihtyy erinomaisesti itsekseen ja sillä on täysin omat jutut.

Sekavaa mut jos joku sai selvää, kiva!

Minkä ikäinen lapsi sulla on?Muksut on tietty erilaisia, jotku viihtyy itekseen ja jotku vaatii enemmän huomiota.Tai sitten sun muksusi on tottunut että sä olet sellanen kun olet.Ehkä sun ei kantsi tota täälläpähkäilläkkään,jos kerran muksusi on tyytyväinen.Toisaalta, jos itseäs asia mietityttää,voithan aina muuttaa tapojasi ja olla enemmän muksusi kanssa.Mä ainakin olen aina 100%muksujen kanssa kun olen esim.ulkona.Mä tykkään touhuta niiden kanssa kaikenlaista. Olen niistä erossakin paljon kun aloitin opiskelun,mistä johtuen nyykin oon eri paikkakunnalla ja siks ehdin koneellakin olla.Mut en ikinä jos kotona.Meillä lapset on tottuneet että äiti leikkii ja touhuaa heidän kanssa, en varmasti sais lukea tms rauhassa,vaikka yrittäisinkin.Jokainen siis tavallaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Dorde:
Eikö lapsi kaipaa että joskus leikkisit tai lukisit hänelle? Onko ulkona muita leikkikavereita?

Ei täällä ainakaan, isänsä päädyssä kyllä. Täällä ei pääse kehenkään tutustumaan, ei vaikka haluaisi.

Ja kyllähän tuo varmaan tulee sitten sanomaan kun tahtoo huomiota :)

itse olen samanlainen, lapset 5v ja 2v, toki 2v paljon sylittelee, mutta 5v touhuaa omia juutujansa, ja joskus hänkin haluaa sylitellä,,, mutta nimenomaan kukin tavallaan.

Ei kai kukaan voi kokoajan olla, enkä mäkään sitä tarkottanu.Kerroin vaan että mulla on tapana kotona ollessa touhuta muksujen kanssa mahdollisimman paljon ja että oikeasti pidän siitä.En kai muuten tuota laumaani olisi tehnytkään...Ja mä tosiaan opiskelujen takia olen nykysin välillä öitäkin pois rakkaideni luota, joten en todellakaan ehdi olla läsnä kokoaikaa, mutta sitten kun ollaan yhdessä niin sitten ollaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Kitimama:
Ei täältä täydellisten mutsien palstalta olisi edes kannattanut mitään kysyä :D BTW, ei mun lapsuudessa vanhemmat AIVAN KOKO AIKAA touhottaneet meidän ympärillä, ja tyytyväinen olin silti :)

joo ei tosiaan kannattaisi kysyä, se on kumma kun tällä palstalla on että äiti käy baarissa lue: on juoppo,joka ei huolehdi lapsestaan! istuu koneella lue: lapsen heitteillejättö! juo siiderin kotonansa lue:lapsi saa traumat ja vanhemmat pilannu elämän, kun joutunu elää alkoholin kanssa! käy lenkillä lue: miksei voi ottaa lastansa mukaan, onko pakko huolehtia itsestänsä! yms.....yms.....

Alkuperäinen kirjoittaja juu.u:
Ei täältä täydellisten mutsien palstalta olisi edes kannattanut mitään kysyä :D BTW, ei mun lapsuudessa vanhemmat AIVAN KOKO AIKAA touhottaneet meidän ympärillä, ja tyytyväinen olin silti :)

joo ei tosiaan kannattaisi kysyä, se on kumma kun tällä palstalla on että äiti käy baarissa lue: on juoppo,joka ei huolehdi lapsestaan! istuu koneella lue: lapsen heitteillejättö! juo siiderin kotonansa lue:lapsi saa traumat ja vanhemmat pilannu elämän, kun joutunu elää alkoholin kanssa! käy lenkillä lue: miksei voi ottaa lastansa mukaan, onko pakko huolehtia itsestänsä! yms.....yms.....

Mä olen NIIN samaa mieltä! Ihmettelen vain sitä kuinka näillä sivuilla äideillä on aikaa roikkua täällä, jos moralisoivat toisten koneella olemista! Sitä ollaan olevinaan niin pyhimyksiä!

Mielestäni ei tosiaankaan tarvitse koko aikaa olla leikeissä läsnä, luen kyllä lapselleni kun pyytää ja tulen leikkiin mukaan kun pyytää, jos kysyn itse, hän haluaa leikkiä tai olla itsekseen! On se kumma miten koko ajan joidenkin mielestä pitäisi olla luomassa lapselle jotain aivan ihmeellistä maailmaa jossa on 12h päivästä äidin keksimiä virikkeitä... ei ihan noin menny mun lapsuudessa :D

oikeasti tyhmä? Sulle on jo vastattu ettei kokoaikaa, ja silti vaan siihen jumiuduit. Tais kolahtaa! Ja olet liikaa koneilla

Mä myönnän että oon aika paljon koneella tai telkkua katsomassa tai luen tms. Mutta mun mielestä aikuisten ei tarttekaan leikkiä lastensa kans. Käydään ulkona, syödään yhdessä ja jtn, mutta tyttönen leikkii aika paljon itsekseenkin.

Yhteistyössä