Olenko mä maailman ainoa aikuinen ihminen, joka pelkää katsella kauhuleffoja jne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
elokuvat, jotka voisivat olla totta.

Hei tuli tuosta mieleen yksi leffa. Ei ole kauhua, mutta tositapahtumiin perustuva. An American Crime kannattaa katsoa jos ei ole nähnyt. Olen monta kertaa katsonut tuon kyseisen leffan.

"Elokuvan tapahtumat sijoittuvat vuoteen 1965 Indianan osavaltion kaupunkiin Indianapolisiin. Se kertoo Sylvia ja Jennie Likensista, jotka heidän tivolin mukana kiertävät vanhemmat jättävät Indianapolisin huonompiosaisella alueella asuvan, seitsemän lapsen yksinhuoltaja Gertrude Baniszewskin eli rouva Wrightin hoteisiin pariksi kuukaudeksi 20 dollarin viikkopalkalla. Sylviasta tulee Baniszewskin silmätikku ja sitä kautta myös sekä Baniszewskin omien lasten että naapuruston muiden nuorten inhon kohde. Kun Gertrude Baniszewskin fyysinen ja henkinen terveys alkaa horjua entistä enemmän, myös Sylviaan kohdistuvat teot muuttuvat entistä brutaaleimmiksi.
Tekojen taustalla on tuulesta temmattuja syytöksiä Sylvian käytöksestä kuten varastelu, valehtelu ja huoraaminen, joten Baniszewski perustelee tekonsa sillä, että Sylvian on opittava kuria ja saatava rangaistuksensa. Useat aikuiset kuulevat Sylvian fyysisistä rankaisuista omilta, kidutukseen mahdollisesti osallistuneilta lapsiltaan tai näkevät itse Sylvian saaman väkivaltaisen kohtelun, mutta yksikään aikuinen ei siihen puutu. Vasta kun rangaistukset – kellariin lukitseminen, jokapäiväinen kidutus ja nälkiinnyttäminen – tappavat Sylvian, saa poliisi lopulta selville, mitä Baniszewskin talossa on tapahtunut usean kuukauden ajan."

En ole tuon leffan jälkeen katsonut ainuttakaan tositapahtumiin perustuvaa elokuvaa. Tuo on kuitenkin pakko katsoa aina uudelleen ja uudelleen.

Mää oon kans nössö, eikä kauhuelokuvat sytytä. Pelkään niitä, ja alkaa ahdistaa. Yritin joskus katsoa Pet sematary 2.sta kirkkaassa päivänvalossa, kavereiden touhutessa ympärillä mutta ei kyennyt. Teksasin moottorisahamurhaajan aloitin kolme kertaa, eikä millään kerralla pystynyt katsomaan edes puoleen väliin. Nykyään en edes viitsi katsoa mitään trillereitä pelottavampia ettei ala ahdistaa.

Ja mää vältän sängyn vieressä kävelyä vaikken mitään pelottavaa olis katsonutkaan.

Pelkään myös. Nään painajaisia viikon.
American horror tosin meni pari ekaa jaksoa käsi silmillä, valot päällä ja miehen kainalossa.
Loput oli pakko katsoa kun oli niin kiinnostava juoni.
Semmoiset raakalaisleffat pitää jättää katsomatta kokonaan kun voin pahoin, myötäsattuu ja painajaisia tulee vähintään viikon. Kuukaudenkin vatvominen on ihan normaalia.

mua hirvittää kans kattella oon ihan paniikissa jos katselen, alibiakaan en voi lukea, kun kaikki tulee mun uniin, millon oon juoksemassa karkuun jotain sarjamurhaajaa yms :x

eli en katsele. ennemmin nukun yöni ;)

En pysty minäkään katsomaan kauhua, en tiedä edes termejä, millä eri elokuvia luokitellaan. Ymmärrän kyllä, että leffa ei tule telkkarista tänne meille, mutta en vain halua katsoa sellaista, mikä näyttää pleottavalta. Jännitävä ja pelottava ovat ihan eri juttuja. Ja vastenmielinen vielä kolmas. Elokuva, josta pidän, voi olla hyvinkin jännittävä, mutta harvemmin kovin pelottava ja tuskin koskaan vastenmielinen.

Jep, yksi nössö lisää. Ei minkäänlaista kauhua mulle, ei edes jännitystä. Twister on jännittävin elokuva, minkä olen katsonut. Sanonkin aina, kun alkaa joku ohjelma/elokuva joka on K13, että tämä ei ole minulle tarkoitettu :)

Yhteistyössä