Olenko mä huono äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono päivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono päivä

Vieras
Mulla on 1,5-vuotias lapsi. Mulla oli tänään henkilökohtaisesti huono päivä. Itketti, väsytti ja kaikki otti päähän. En jaksanut erityisemmin leikkiä lapseni kanssa, odotin vain että tulee ilta ja hän menee nukkumaan :/

Nyt mulla on huono omatunto mun tuntemuksista. Ei ole todellakaan lapseni vika että mulla oli huono olla. Millainen äiti odottaa vaan että lapsi menee nukkumaan ja saisi olla rauhassa?

Silti päivän kohokohta oli se, kun lapsi tuli halaamaan kun näki että itken..

voin väittää, ettei ole olemassa yhtäkään äitiä (tai isää), joka ei joskus toivoisi, että tulisipa ilta ja oma rauha. Se on inhimillistä ja niiiin ymmärrettävää. Ei sitä aina jaksa, oli vanhempi tai ei.

Oih ja voih, mä oon monesti näiden seitsemän äitivuoteni aikana toivonut, että olisipa jo ilta ja lapset laitettu nukkumaan.
Kuvittelisin sen olevan aika normaalia. Kun aina ei vaan jaksa. Yleensä seuraava päivä on aina sitten parempi ja energiaa enemmän.

Et ole huono äiti. Päiväsi oli huono, et sinä.

Sä olet lapsellesi paras äiti, ja tänään vain oli sulla huono päivä, joita tulee jokaiselle joskus. Huomenna on uusi, parempi päivä<3. Nuku hyvin, ja ole itsellesi armollinen!

Äidin elämä on ristiriitaista. Mulla on nyt niin paljon kuormaa että ootan joka päivä että tulee klo 10-11 illalla ja saan hetken olla rauhassa, mutustaa leipää ja tyhjentää päätä netissä. Silti rakastan lapsiani ja nautin heidän seurastaan.

Yhteistyössä