olenko liian laiha?

  • Viestiketjun aloittaja aurora
  • Ensimmäinen viesti
aurora
olen noin 166 cm pitkä ja painan 45kg. en syö juuri mitään, paitsi aamulla ja illalla, kun en kerkeä enkä jaksa. :( elämässni on tällä hetkellä paljon stressiä ja olen todella väsynyt.
 
gg
Jaksat ja voit paremmin, kun huolehdit itsestäsi ja painat vähän enemmän. Onhan tuo sen verran reippaasti alipainon puolella, että ei ihme jos sinua väsyttää ja jos esim. sairastelet usein.

Säännöllinen ateriarytmi (johon kuuluu aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala) tuo elämääsi jaksamista ja terveyttä. Kun syöt hyvin ja käyt päivittäin vaikka mukavalla kävelyllä ulkoilmassa, saat paljon energiaa ja toivottavasti myös ilo palaa elämääsi. :hug:
 
Niin, alipainostahan ei sovi puhua, ainakaan ongelmana.. Siitä pitäisi olla vaan iloinen ja onnellinen..

Mut ap, mä tiedän miltä susta tuntuu. Mä oon ollu itseasiassa just samoissa mitoissa sun kanssa. Ja mä kärsin siitä hirveesti. Ei mussa ollu ku luuta ja nahkaa.. Ei oo nättiä.. Ota joku kalorilaskuri avuksi (esim. kiloklubi) josta saa aika lähelle todellisuutta laskettua kalorimäärät ja ala sen avulla pikkuhiljaa lisäämään kaloreiden määrää. Katso myös että syöt jokaisella aterialla jotakin.

Mä sain tällä konstilla 6 kiloo takas, mulla siihen meni kyllä kamalan kauan ku ei oikeen tartu..
 
mielipide
Kyllä ainakin mittojen perusteella, muuten on vaikea mennä arvioimaan. Toki jos on luonnostaan noin laiha, voi näyttää ihan hyvältä. Aika usein liiallinen laihtuminen näkyy kasvoisakin. Kasvot on jepäterveen näköiset, posket ja silmät kuopalla, silmänaluset on tummat ja iho ei hehku. Se että on terveessä kunnossa näyttää kaikkien mielestä paremmalta. 4-5 kiloa lisää jos vaan mahdollista. Ymmärrettävää, että olet stressaantunut ja ruoka ei maistu, mutta yritä silti :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedän monta tuon painoista, joilla on vielä reilusti selluliittia.
Joo ei se selluliitti laihduttamalla lähde vaan terveillä elämäntavoilla :) Harva joka kuihduttaa itsensä syömättä pääseekään selluliitistä eroon.
 
riika
Alkuperäinen kirjoittaja aurora:
olen noin 166 cm pitkä ja painan 45kg. en syö juuri mitään, paitsi aamulla ja illalla, kun en kerkeä enkä jaksa. :( elämässni on tällä hetkellä paljon stressiä ja olen todella väsynyt.
Olet laiha. Tosin mä olin noissa mitoissa hyvinvoiva ja urheilullinen nuori aikuinen. Mutta myös jonkunlaista syömishäiriötä oli, en pystynyt syömään oikein mitään. Henkisesti en ollut läheskään niin hyvässä kunnossa kuin ulkoapäin vaikutti, liikkuminen oli pakonomaista.
 

Yhteistyössä