Olenko laiska, masentunut vai uupunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lilli

Vieras
Olen ainakin tyhmä kun olen saattanut itseni tälläiseen tilanteeseen. Hoidan suurimmaksi osaksi lapset yksinäni. Mies tekee pitkiä työpäiviä eikä ehdi paljoa auttaa. Hän auttaa aamu- ja iltatoimet. Tosin nyt iltapalan antaminen on jäänyt vähemmälle. Siivoamisessa hän myös auttaa.

Olen väsynyt kun hoidan lapsia ja saan kaiket temppuilut heiltä. Olen itkuinen ja parisuhteessa on ongelmia.

Mä olen päätynyt siihen tulokseen, että tuo juttu on luonnekysymys. Mä olen samassa jamassa. Vaikka kaikki ne asiat, mitä pyydän mieheltä, toteutuu, niin silti mä kiukuttelen. Pitää oppia olemaan kärsivällinen, joustava, sitkeä, luopumaan omista suunnitelmista (ei nyt aina), ja kas, sitä huomaa, että ei niin kauheasti menetäkään ja voimia kyllä löytyy! Jos lapsiluku on jo täynnä, niin kestä nämä pikkulapsivuodet, sitten helpottaa.!

mulla mies naimisissa työnsä kanssa ,eli vain paperilla olen viime vuodet ollut naimisissa käytäntö on ollut aina mun vastuulla lapset 2 ja 5 v vanhin on erityinen.ja totta luonne kysymys .meillä tulossa ero mutta ei se käytänössä muutu kun paperilla asutaankin jo erossa.mutta ei niitä yh laseja kannata nin tiukalle vetää että elämä unohtuu .hauskaa kesää

Meillä on melkein samatilanne mun mies kyllä auttaa tosi paljon. Mut mä oon vaan niin poikki päivän jälkeen kun mies tulee kotiin. Oon kyllä ollut koko ikäni patalaiska :snotty:

Itse teen 14 tuntia päivässä töitä kotoa käsin, siivoan, laitan ruoan ja hoidan lapset päiväkotiaikojen ulkopuolella 70%:sesti, jotta armas vaimoni saa nukkua aamulla myöhään, ottaa päikkärit ja harrastaa eikä ota turhaa stressiä ja uuvu sen vuoksi. Meillä tämä ainakin sujuu loistavasti näin ja en voi kuin ihmetellä niin kalja-makkara-kalsari-reiskoja, jotka eivät tee kotona mitään, kun on töissä niin v***n kovaa.

Sanokaa niille ukoillenne, että kantavat vastuun kodista ja pennuistaan myös, pelkkä työssäkäynti ei 2010-luvulla tee enää miestä.

Alkuperäinen kirjoittaja RealDude:
Sanokaa niille ukoillenne, että kantavat vastuun kodista ja pennuistaan myös, pelkkä työssäkäynti ei 2010-luvulla tee enää miestä.

Olen sanonut. Käskee mennä töihin. Joo-o, minnehän lykkään hoitoon tuon 6kk vauvan.
Ihan asshole tuo, vituttaa että on pitänytkin mennä tuollaisen kanssa perhe perustamaan.

Yhteistyössä