Olenko kohtuuton tai outo?

  • Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti
"Alkup"
Sain rahaa sen mukaan,miten mökki oli epämääräisesti arvioitu,enkä toki sitäkään arviota hyväksy nyt,enkä silloin.Silloin mulle kuitenkin huudettiin,että sinä itsekäs paska,älä tee tästä vaikeampaa kuin tämä aika jo on.

Olisin halunnut muistoja,jotakin,johon tukeutua,edes ne lelut...
 
"Alkup"
Välit ovat huonot. Olin jo nuorena katkera,kun hahmotin, kuinka siskoani kohdellaan aivan toisin kuin minua. Hänellä on myös vahva oikeus miehensä kanssa syyllistää minua kaikesta. Kysyessäni tätä leluasiaa, hän sanoi myös,että haluaa aina olla mun lapsille turvallinen ja tasapainoinen aikuinen viitaten minun olevan jotakin muuta.
 
"kinse"
Sinä mokasit siinä, kun allekirjoitit sen paperin. Siskollasi on täysi oikeus olla antamatta mitään. Toisaalta ymmäränkin häntä siinä mielessä, että sinun olisi kannattanut pyytää heti niitä tavaroita, eikä vuosien jälkeen, jolloin tavarat voivat olla jo ties missä -joko siskosi sisustuksen osina, hänen lastensa leluina tai kaatopaikalla. Siskosi käytös on kuitenkin rumaa. En pystyisi kuvittelemaan että minun siskoni käyttäytyisi noin. Sinun ei auta kuin yrittää elää omaa elämääsi ja unohtaa menneet muistot.

Et ole kohtuuton tai outo, mutta ajattelematon ja liian helposti periksi antanut siinä perinnönjaossa.
 
"Alkup"
En voinut silloin tajutakaan,että sisko siippoineen (35v ja 40v),joilla ei ole lapsia,voisivat halutakaan omia tavaroitani,jotka heidän standardiensa mukaan ovat todella vain turhuutta ja krääsää. Todella ajattelin,että pakkaisivat ne minulle. Niin minäkin olisin tehnyt.
 
"ansku"
[QUOTE="Alkup";22584266] omia tavaroitani,jotka heidän standardiensa mukaan ovat todella vain turhuutta ja krääsää. Todella ajattelin,että pakkaisivat ne minulle. Niin minäkin olisin tehnyt.[/QUOTE]

Tiedätkö onko tavarat enää edes tallessa? Minustakin on ajattelematonta, ettet hoitanut tuota hommaa ajoissa. Ei ole kiva säilyttää toisen tavaroita.
 
No jos sinä olet kirjoittanut paperin, jossa sisko saa mökin irtaimistoineen, niin sitten se kaikki on siskon. Ei ole kohtuutonta eikä outoa sinulta vaatia niitä, mutta siskolla ei ole mitään velvollisuutta niitä sinulle antaa.
 
viiraskka
Eihän näissä jutuissa koskaan ole kysymys niistä tavaroista, vaan sisaruskateudesta, kilpailusta äidin rakkaudesta ja sensellaisesta.
Onko siskosi kenties kade lapsistasi?
 
"vieras"
Siskosi on ihan suoraan sanottuna ilkeä ja ahne, eikä halua jättää sinulle mitään.

Minun mieheni perinnönjaossa oli aikoinaan sama meininki. Miehen veli olisi halunnut kaiken itselleen, auton, talon ja tililtä rahat. Autolla ajeli kuin omallaan, mutta ei silti ollut osuutta valmis maksamaan (vasta sitten maksoi, kun sanottiin, että perintöveroja ei saada maksettua, saavat mennä ulosottoon tuosta perinnöstä, niin sitten tuli kiire).
Talon halusi itselleen, mutta ei halunnut maksaa. Vuosia takuttiin. Meidän olisi hänen mielestään pitänyt maksaa puolet kaikista menoista talossa. Maksettiin, mitä kuului maksaa esim. peruslämmön ylläpitämisestä talossa, mutta tämän mielestä olisi pitänyt maksaa mm. heidän käyttövedestä, käyttösähköstä yms. puolet( asuivat siis välillä talossa).
Lopulta saatiin asia ratkaistua. Tämä vei sitten talosta kaikki viemisen arvoiset, mm. mieheni itse lapsena ostamat ja keräämät Aku Ankan taskukirjat, videokasetit, lelut yms.

Välit eivät ole koskaan parantuneet eikä olla tekemisissä keskenämme.
Itse asiassa hyvä niin, ei ne välit olleet heillä edes lapsuudessa hyvät, vaikka mihen veli oli se, joka sai kaikki (ajokortit, mopot, autot yms. Mieheni maksoi lukiokirjansakin itse, puhumattakaan jostain ajokortista tai autosta) ja silti miehen veli on se, joka on katkera ja vihainen.
 

Yhteistyössä