olenko kohtuuton ja paska äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iita-mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iita-mari

Vieras
jos laitan 5v pojan pesemään käsin alushousunsa??siis paskantaa ihan tahallaan housuun vähintään kerran päivässä,mut parhaana jopa 3kertaa??oon nyt vuoden tehny niin et ensin pesen ne lähestulkoo puhtaiks käsin ja sit koneesee ja siltiki joudun pesemään 2krt tyhjän koneen tai haisee kaikki pyykit paskalle ja enää en jaksa...neuvola ei ota mitää reaktiota asiasta(kyl se ajan kans menee)!!

ei oo eroa ja muutenki kaikki pitäis olla hyvin...huomiota saa ja paljon yhdessä ollaan!neuvolasta ei siis saa apua...yrittäny puhua monta krt,mut aina vaa et kyl se ajan kanssa menee ohi ja ku .... on niin fiksu poika jne jne jne!!eli ei auta ku antaa paskata housuihi ja niellä kiukkunsa ja pestä niit paskasia housuja =(

Naapurin muksut paskoi ja kusi pihan leikkialueen keinuja, hiekkalaatikoita ja liukumäkeä myöten. Myöhemmin selvisi, että lapsia ei koskaan oltu opetettu käymään vessassa, saati kannustettu siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja iita-mari:
ei oo eroa ja muutenki kaikki pitäis olla hyvin...huomiota saa ja paljon yhdessä ollaan!neuvolasta ei siis saa apua...yrittäny puhua monta krt,mut aina vaa et kyl se ajan kanssa menee ohi ja ku .... on niin fiksu poika jne jne jne!!eli ei auta ku antaa paskata housuihi ja niellä kiukkunsa ja pestä niit paskasia housuja =(

Ei kun soitat perheneuvolaan että saatte asiaan apua! Kohtahan on eskarikin tulossa joten asia olisi varmaan syytä saada kuntoon.

Olet.

Jättäisin koko housuun kakkaamisen nyt huomiotta vähäks aikaa (en tarkoita että lapsi olis housut kakassa vaan että vähin elkein, moittimatta,. huutamatta pesisin ne.. jne)

Tuo on jotain huomionhakua, psykologista stressiä tms.-..

No niin varmaan kaikki sanoo, ettei ole mitään ongelmaa mut ota nyt silmä käteen ja katso!! Teillä on ongelma! Ei se, että lapsi saa sun mielest tarpeeksi huomiota tarkoita, etteikö sillä vois olla sydämellä jotain huolta.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Olet.

Jättäisin koko housuun kakkaamisen nyt huomiotta vähäks aikaa (en tarkoita että lapsi olis housut kakassa vaan että vähin elkein, moittimatta,. huutamatta pesisin ne.. jne)

Tuo on jotain huomionhakua, psykologista stressiä tms.-..

siis joo mä en oo nyt yli puolee vuotee huomioinu mitenkää paitsi sillon on pakko ku pikkuveljen sängy ui paskassa(ei siin tilantees voi olla hiljaa ja siivota)!!

Ongelma on jos sinä et jaksa, eikö. Voisiko kyse olla jonkinlaisesta pidätysongelmasta. Mun pikkubroidilla oli sellanen suurinpiirtein samanikäisenä...tosin se oli lähinnä sellasta tuhrustelua ennen veskiin menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ebv:

No niin varmaan kaikki sanoo, ettei ole mitään ongelmaa mut ota nyt silmä käteen ja katso!! Teillä on ongelma! Ei se, että lapsi saa sun mielest tarpeeksi huomiota tarkoita, etteikö sillä vois olla sydämellä jotain huolta.

olen koittanu lapsen kans keskustella et miks tekee niinku tekee,mut aina vastaus o sama en mä tiedä ja ku mä haluan...miten toi pitäis tulkita et mikä o ongelma??mä saan käsityksen et ongelma et haluaa paskata housuun?!

Entäpä fysiologinen syy? Meillä seitsemänvuotiaalla muutaman kuukauden ajan samanlaista ongelmaa. Hänellä oli kakka kovalla, eikä vain pystynyt pidättelemään. Kun maha löystyi ongelma poistui.

Tuo on kyllä jatkunut teillä jo niin kauan, että hakekaa apua. En kyllä tasan usko siihen, että ilkeyttä olisi. Itse vain olet jo niin väsynyt ja vihainen, että näet asian niin.

tää tapaus ei oo käyny kakkal pöntöl/potal viimisee 2v kertaakaan...ensimmäise vuode pasko lattialle ja nyt toisen o paskonu housuun!!ja ku sit tosiaa viel levittää sitä paskaa seinii,lattiaa ja veljen sänkyy!

Alkuperäinen kirjoittaja ebv:

olen koittanu lapsen kans keskustella et miks tekee niinku tekee,mut aina vastaus o sama en mä tiedä ja ku mä haluan...miten toi pitäis tulkita et mikä o ongelma??mä saan käsityksen et ongelma et haluaa paskata housuun?!

Ja lapsihan luonnollisesti sanoo, että en ehdi vessaan tai en tunne, että kakka on tulossa. Ei lapset osaa tuommoisia sanoa. Itse keksit sen, että se olisi ilkeyttä. Vie lapsi tutkimuksiin ja tosiaan ihmettelen, miksi ette ole jo vieneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Lalaa:
Entäpä fysiologinen syy? Meillä seitsemänvuotiaalla muutaman kuukauden ajan samanlaista ongelmaa. Hänellä oli kakka kovalla, eikä vain pystynyt pidättelemään. Kun maha löystyi ongelma poistui.

Tuo on kyllä jatkunut teillä jo niin kauan, että hakekaa apua. En kyllä tasan usko siihen, että ilkeyttä olisi. Itse vain olet jo niin väsynyt ja vihainen, että näet asian niin.

Peesi tälle!

Mielestäni teet suuren virheen kun toimit kuvaamallasi tavalla. Ajattele nyt, lapsi on vasta 5 vuotias.. :(

tää tapaus ei oo käyny kakkal pöntöl/potal viimisee 2v kertaakaan...ensimmäise vuode pasko lattialle ja nyt toisen o paskonu housuun!!ja ku sit tosiaa viel levittää sitä paskaa seinii,lattiaa ja veljen sänkyy!

Nyt on kyllä jotain neurologista häiriötä mukana. Ei ole lapsi terve. Psykologille ja nopeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lalaa:

Nyt on kyllä jotain neurologista häiriötä mukana. Ei ole lapsi terve. Psykologille ja nopeesti.

Ei taida äitikään olla ihan terve.

Yhteistyössä