Olenko kaamea akka kun miehelläni on mielestäni liikaa omia menoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos mulla olisi yhtä paljon omia juttujani, emme olisi oikeastaan ollenkaan yhtä aikaa kotona. Laskin tossa huvikseni, että mies käyttää omiin harrastuksiinsa joka viikko n. 25h aikaa. Lähes joka päivälle on jotain isompaa tai pienempää. Meillä on kaksi pientä lasta, toinen vielä vauva.

Miehen omat menot ovat jatkuvat kiistelyn aihe.

Mä en ymmärrä miehiä, näitä vastaavia tapauksia on todella paljon, ikäänkuin ei haluta olla kotona omien lastensa ja vaimon kanssa vaan hankitaan alati niitä omia menoja...itseppähän aiheuttavat eron tolla lailla kun käyttäytyvät. Eihän tollasta kukaan jaksa kauaa katella...tai min en ainakaan jaksais..

Piirräpä ukolle ympyrä minkä jaat 24 osaan. sitten merkkaat siihen vuorokauden työssäoloajan, nukkumisajan, kotityöajan, telkkariajan, lasten kanssa olo ajan, sun kanssa vietetyn ajan, harrastusajan ym. Voit tehdä vertaislun vuoksi itsestäsi samanlaisen. laita ne sitten vierekkäin ja näytä hänelle kuinka paljon viettää poissa perheen luota.

25 tuntia? No ei se paljon taida kotona viihtyä... Mä kyllä nostaisin tuosta metelin ja pitäisin ainakin huolen siitä, että itsekin pääsisin välillä jonnekin. Joten ei, musta et ole mitenkään kaamea akka!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Piirräpä ukolle ympyrä minkä jaat 24 osaan. sitten merkkaat siihen vuorokauden työssäoloajan, nukkumisajan, kotityöajan, telkkariajan, lasten kanssa olo ajan, sun kanssa vietetyn ajan, harrastusajan ym. Voit tehdä vertaislun vuoksi itsestäsi samanlaisen. laita ne sitten vierekkäin ja näytä hänelle kuinka paljon viettää poissa perheen luota.

Hyvä idea. Pitääpä kokeilla. Olen nyt tosiaan parin viime viikon menot merkannut paperille ylös, kun mies on omasta mielestään tosi paljon kotona.. Ja hän väittää mulle, että on varmasti enemmän kotona kuin isät keskimäärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
siis 25 tuntia omaa aikaa viikossa? Herranjestas. Meillä toisen vauva-aikana oli samanlaisia ongelmia. Itsekäs paska heräs vasta kun eropaprut tuli postissa.

Joo. Ja hänen mielestään se ei edes ole paljon. tai ainakaan hän ei ole valmis joustamaan mistään. Hänellä on kolme eri harrastusta.

Miehen mielestä ehkä olet kaamea akka, kun yrität rajoittaa hänen menojaan.
Ja jos mies ei ensimmäisten riitojen jälkeen muuta tapojaan ja ota sinua ja perhettänne paremmin huomioon, hän todellakin tekee sinusta ITSELLEEN kaamean akan.

Mutta mun mielestä et kaameaa akkaa ole nähnytkään ;)
Valitettavasti "joudut" nyt tappelemaan itsestäänselvistä asioista, joita monet miehet eivät tunnu ymmärtävän sitten millään!

Meillä miehellä menee harrastuksiin keskimäärin 17 tuntia viikossa. Hän on koti-isänä, joten mielestäni saa kyllä käydä salilla ja pilkillä ja laitella pärräänsä tuon verran. Koska muuten on koko ajan kotona lapsen tai meidän kanssa. Tiedän miltä tuntuu olla kotona päivät, siinä on pakko saada omaa aikaa omiin juttuihin ja sen suon miehelle mielihyvin. Viikonloppuisin nautin itse kun saan herätä ja olla päivän lapsen kanssa, joten sanon itse aina miehelle että mene ihmeessä omiin harrastuksiin, illat kuitenkin vietetään yhdessä.
Tosin nyt kun olen ollut takaisin töissä 3 viikkoa, pysähdyin ajattelemaan että itselläni on ollut koko kolmen viikon ajan sitä, että olen töissä ja sieltä tukka putkella paahdan kotiin olemaan äiti ja olemaan lapsen kanssa, jota on päivisin ikävä, ja sitten viikonloput olen 24/7 perheen parissa. Kuinkahan pitkään jaksaa ilman että päässä naksahtaa, sitä kun vain raaskisi ottaa ihan itselleen aikaa.... Mies ei ole missään vaiheessa ollut sitä vastaan, minä en vain raaskisi yhtään olla lapsen luota pois kuin mitä on töiden takia pakko. :|