Olenko julma äiti :(

  • Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti
miettii
Lapsemme on 11kk vanha, yöllä joi maitoa n 20ml välillä ei sitäkään, tuttia söi vain yö unille käydessään ja päikkäreiden aikaan.
Pari viikkoa sitten lopetin yöllä maidon annon ja tarjosin vettä jos tuntui janoiselta, ei kyllä ole kertaakaan huolinut vettä vaan nukahtaa uudestaan, sitten päätin että samalla luovutaan tutista... tuttia on välillä itkeskellyt, mutta nukahtaa kyllä tyytyväisenä kun saa unen päästä kiinni. Mielestäni unen laatu on parantunut kun tuttia ei ole (yöllä heräsi monesti hamuamaan tuttia joka oli pudonnut) eli nyt nukahtaa hieman itkuisena mutta nukkuu aamuun asti! :)

Mutta siis olenko julma kun olen ottanut tuon ikäiseltä lapselta pois tutin? Mummot ja mammat ja oma äitini on kauhuissaan kun tuttia ei noin pienelle anneta.. heidän tapansa on ollut se että lapsella tutti n parivuotiaaksi asti..
 
rasvie
Mitä pienempänä niin sitä helpompaa se on. Ja jos toinen ei kerta sitä enää tarvitse??? Meillä ei oo kumpikaan syönyt ollenkaan tuttia. Mites julma äiti mä sitten olen :D
 
vieras
mä otin tutin myös samanikäseltä pois. Lähti tosi helpolla, eikä sitä juurikaan tarvinnut. Musta me päästiin tosi helpolla sen kanssa. Musta on siis fiksua ottaa se pois silloin kun huomaa että se ei ole kovin tärkeä.
 
Vieras
Mä olin sit tositosi julma kun otin tutin jo 4kk iässä pois, olisi saanut monta kertaa yössä laittaa sitä. Hyvinpä tuo on ilmankin pärjännyt ja unet parani meilläkin. :)
 
hyvin teit
Meillä on kaksi lasta ja toisella oli tutti 2v asti,toiselta otettiin se pois alle vuoden ikäisenä.Helpompi oli tuo pienenä pois otto,eikä ole kaivannut.Välillä kuuli joo kauhisteluja kun joku sanoi,että anna sille tutti,ja sanoin että eipä ole tuttia enää.Hyvin teit!! =)
 
Karuski
helpommalla pääsit :) HYVÄ SINÄ !

..meillä yksi poitsu kolistelee koko yön tyhjää tuttipulloaan sängyssä..kunnes jätin iltavellit pois..samalla parani tän äidin yöunet niinä viikonloppuina,kun poitsu on meillä..

..eihän sitä kolinaa jaksa kukaan..
 
ap
No ainakin täällä tunnutte olevan samalla kannalla!! =) Kun se tutti on mielestäni juuri turha kun se häiritsi unia enemmän, toki nukahti helpommin kun oli tutti suussa, mutta se yö... :(
 
tsubaki
Viisaasti teit, mä yritän nyt kerätä voimia viedä tutti tuollaiselta hiukan alle kahden vanhalta. Pelottaa jo etukäteen. Noin pienellä kuin teillä ei ole vielä tuota valtavaa omaa tahtoa...
 
ap
Tosiaan olen kyllä kuullut kauhutarinoita kun lapsi jo vanhempi ja ymmärtää pistää kunnolla hanttiin kun on tutista vieroitettu :( Olenkin miettinyt että jos ikuna meille toinen lapsi tulee niin hänelle ei tuttia edes tarjota.. ;) Täm'ä ensimmäinen kun meni vähän niinkuin kuunnellessa mummoja jotka joka kerta paasasivat tutin tärkeydestä, lapsi "oppi" syömään tuttia vasta n3kk ikäisenä, harmittaa että edes opetin.. :(
 
Mä otin kans mun 11kk tytöltä yömaidot ja tutit pois muutama viikko sitten. Nukkuu nyt täydet yöt samoin äiti ja isä saa nukkua täydet yöt. Monesti joutui yöllä sen kadonneen tutin metsästykseen, kun toinen sitä siellä sängyssä kitisee.
Hyvin teit!! Äläkä mieti mitä mummot sanoo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tosiaan olen kyllä kuullut kauhutarinoita kun lapsi jo vanhempi ja ymmärtää pistää kunnolla hanttiin kun on tutista vieroitettu :( Olenkin miettinyt että jos ikuna meille toinen lapsi tulee niin hänelle ei tuttia edes tarjota.. ;) Täm'ä ensimmäinen kun meni vähän niinkuin kuunnellessa mummoja jotka joka kerta paasasivat tutin tärkeydestä, lapsi "oppi" syömään tuttia vasta n3kk ikäisenä, harmittaa että edes opetin.. :(
Noin pienellä jo toinen kerta mitä tahansa on rutiinia. Eli ei varmaankaan tuttia osaa aktiivisesti kaivata.

Meillä ei vauva suostunut syömään minkäänlaista tuttia. Nyt oikein ihmettelen, miksi sitä tuli niin innokkaasti edes yritettyä ;)
 

Yhteistyössä