Olenko jotenkin tavallista tyhmempi vai miksi en ymmärrä miehen ajatuksenjuoksua? (Taaskaan...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Meillä on ollu ukon kanssa ongelmia jo aika pitkään. Asioista on puhuttu ja keskusteltu mutta mitään muutosta ei tapahdu. Eilen keskustelimme taas asioista kun ukko sanoi että kyllä kaikki helpottaa sitten ku hänen ongelmansa ratkeaa. Miehellä on siis ongelmia opiskelun kanssa ja tietysti raha-asiat painaa mieltä. Mutta siinä meni mulla yli hilseen. Ei ne mun mielestä ole yksin miehen ongelmia ku kerran naimisissa ollaan. Eikö ne pitäisi jakaa ne hankalatkin asiat. Eilen keskustelut päätty siihen ku en tiennyt mitä olisin enää sanonu ku mies ajattelee että ne on vain hänen ongelmia.

Sanoi vaan että kyllä kaikki helpottaa sitte ku koulussa teoriajakso päättyy (kesällä) ja kunhan liitosta tulee koulutustukipäätös... Miksi koko parisuhteen toimivuus on kiinni miehen ongelmista? Miksi niitä ei voi jakaa vaikka asioista on yritetty puhua jo parin vuoden ajan?

Muuttuuko tilanne mihinkään vaikka mies purkaiskin sulle huolensa ajan ja rahan riittämisestä? Mä olen kans sellanen että mielelläni itsekseni pähkäilen ongelma tilanteet ja ratkaisen ne, puhun vasta sittten kun ongelma on ratkennut. :ashamed:

Koskaan ei mikään muutu miksikään. Viime syksynä tilanne meni niin pitkälle että eropaperit lähti. Mies kadotti otteensa kaikkeen ja lähti pariksi viikoksi siskonsa luo toiselle puolelle suomea. Oli siellä ollessaan käynyt terapiassa ja oppinut puhumaan asioista ja ymmärtänyt monta asiaa. Saimme selvitettyä asiat ja pystyimme jatkamaan liittoa. Pari kuukautta meni ihan hyvin. Kun huomasin että asiat alkaa vähitellen palata vanhaan niin puutuin heti asiaan. Ja joka kerta kun yritän asiasta puhua niin saan aina eri syyn miehen käytökselle. Ensin oli vieroitusoireita (lopetti polttamisen pari päivää ennen joulua), sitten oli työhuolia, raha-ongelmia, koulutushuolia... Kaikki ovat siis ihan ymmärrettäviä syitä mutta kun koko ajan tulee jotain uusia murheita niin tilanne ei koskaan helpota...

Pariterapiasta voisi olla hyötyä. Koska teillä ongelma tuntuu olevan lähinnä koulu-ja raha-asioissa, ne ratkeavat ennen pitkää. Onko taustalla muuta ongelmaa: pelaamista, syrjähyppyä?

Teidän tämänhetkiselle tilanteelle ei voi mitään edes keskustelemalla. Ehkä miehen mieli kevenee kun päätös opiskelurahasta tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja XX:
Pariterapiasta voisi olla hyötyä. Koska teillä ongelma tuntuu olevan lähinnä koulu-ja raha-asioissa, ne ratkeavat ennen pitkää. Onko taustalla muuta ongelmaa: pelaamista, syrjähyppyä?

Teidän tämänhetkiselle tilanteelle ei voi mitään edes keskustelemalla. Ehkä miehen mieli kevenee kun päätös opiskelurahasta tulee.

Taustalla on vaikka miten paljon pas... Salailua, valehtelua... Ja tosiaan oikeastaan koko yhdessäoloaikana ei ole jakanut asioitaan mun kanssa. Vähitellen on alkanu ottaa päähän tuo asia. Pariterapiaan meillä on aika parin viikon päästä. Ja aina kun on ollut jotain ongelmia niin olen toivonu että tilanne helpottuu kun ongelman aiheuttaja selviää. Mutta kummasti aina tulee uusia ongelmia jotka syrjäyttää parisuhteen.

Hmm no periaatteessa, jos hänen mieltään painavat nuo asiat, tulee helpotus todennäköisesti vasta sitten kun ne asiat ovat ratkenneet. Ei se pelkkä yhdessä asioista puhuminen auta... Mieltä painavat asiat tietenkin heijastuvat koko parisuhteeseen.

Yhteistyössä