Olenko ihan tyhmä vaimo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimoke"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mut eikö tää ennemmin kuulosta siltä että miehesi pitää sua seksikkäänä ja haluaa että pukeutuisit sen mukaisesti? :)

Ehkä hän haluaa että olisin seksikkäämpi kuin nytten mutta vaikea se on kun on saanut mun itsetunnon niin alas että mun on vaikea sitä toteuttaa, koska ihan sama mihin pukeudun, kotonakin niin en näytä hyvältä tai kauniilta, vaatekaappiakin kun pengon ja sovittelen jotain mikä voisi olla paremman näköinen päällä niin ärsyynnyn ja nakkaan takaisin kaappiin sen, en vain näytä hyvältä missään. Kerran mies totesi mulle kun tulin kaupasta ja hän odotti tytön kans autossa että näytin ihan 40-vuotiaalta juoppo naiselta kun en ollut meikannut ja hiukset oli auki. Se oli todella todella loukkaavaa, olen 22v ja raskaana, en jaksa aina olla laittamassa pakkelia naamaan ja pitämässä hiuksia kiinni.

Kyllähän tuollainen tissitaustakuva on aika nolo. Yhtä säälittävä kuin tissikalenteri autotallin seinällä.

Mutta siitä huolimatta ap ottaa asian nyt vähän turhan henkilökohtaisesti.

[QUOTE="vaimoke";24660940]Ehkä hän haluaa että olisin seksikkäämpi kuin nytten mutta vaikea se on kun on saanut mun itsetunnon niin alas että mun on vaikea sitä toteuttaa, koska ihan sama mihin pukeudun, kotonakin niin en näytä hyvältä tai kauniilta, vaatekaappiakin kun pengon ja sovittelen jotain mikä voisi olla paremman näköinen päällä niin ärsyynnyn ja nakkaan takaisin kaappiin sen, en vain näytä hyvältä missään. Kerran mies totesi mulle kun tulin kaupasta ja hän odotti tytön kans autossa että näytin ihan 40-vuotiaalta juoppo naiselta kun en ollut meikannut ja hiukset oli auki. Se oli todella todella loukkaavaa, olen 22v ja raskaana, en jaksa aina olla laittamassa pakkelia naamaan ja pitämässä hiuksia kiinni.[/QUOTE]

Minkä ikäinen "miehesi" on? vai puhutaanko vielä pojan klopista?

Mitähän minun miehen olisi pitänyt ajatella, kun työpisteessä oli vähäpukeisten naisten kalenteri (miesvaltainen työ) ? Itseä ei ainakaan haitannut millään lailla ;)

En tiedä miten sanoisin sen miehelle että hän on saanut mun itsetunnon todella alas. Itku on niin herkässä kokoajan tälläkin hetkellä ja nämä ei tosiaankaan johdu mistään raskaushormooneista nimittäin itkin ja mietin myös ennen tätä raskauttakin asiaa huonosta itsetunnosta.

[QUOTE="vaimoke";24660940]Ehkä hän haluaa että olisin seksikkäämpi kuin nytten mutta vaikea se on kun on saanut mun itsetunnon niin alas että mun on vaikea sitä toteuttaa, koska ihan sama mihin pukeudun, kotonakin niin en näytä hyvältä tai kauniilta, vaatekaappiakin kun pengon ja sovittelen jotain mikä voisi olla paremman näköinen päällä niin ärsyynnyn ja nakkaan takaisin kaappiin sen, en vain näytä hyvältä missään. Kerran mies totesi mulle kun tulin kaupasta ja hän odotti tytön kans autossa että näytin ihan 40-vuotiaalta juoppo naiselta kun en ollut meikannut ja hiukset oli auki. Se oli todella todella loukkaavaa, olen 22v ja raskaana, en jaksa aina olla laittamassa pakkelia naamaan ja pitämässä hiuksia kiinni.[/QUOTE]

no jos asia on oikeesti näin että miehesi kehtaa sanoa sinua juopoksi, miksi oot hänen kanssaan jos itsekkin tiedostat että se tekee sun itsetunnollesi pahaa?

olet nuori, saman ikäinen kuin minä, miksi haaskaat aikaasi tuollaiseen? oikeesti? mieti tarkkaan myös minkälaisen kuvan se antaa lapsillesi kun isä haukkuu äitiä? tai jos itse et äitinä ole eheä itsetunnoltasi, kuinka voit auttaa lapsiasi kasvattamaan terveen itsetunnon kun et sitä pysty heille peilaamaan? en halua olla ilkeä.. mutta itsekin olen nyt raskaana ja ennen tätä kävin läpi itsetunto-ongelmat, ja nyt olen "terve", en ollt omasta mielestäni valmis äidiksi ennnekuin oma itsetuntoni oli kunnossa, jotta voin näyttää tervettä esimerkkiä lapselle!

Et ole huono tai tyhmä vaimo.
Mä en mitään "kuvaa kumarra" eli en osaisi jostain blondikuvasta kimpoilla.
Onhan esim. Hunks miehet ilo silmälle, mutten halua/kaipaa sen tyyppistä miestä rinnalleni. Enkä fantasioi mitään niiden kuvien takia.
Itsetunto täytyy itsensä kanssa hoitaa kuntoon ja osata sitten jättää typerät kommentit omaan arvoonsa.
Miehesi ehkä itse varustettu huonolla itsetunnolla, koska mollaa sinua?

[QUOTE="niin";24660992]Mitähän minun miehen olisi pitänyt ajatella, kun työpisteessä oli vähäpukeisten naisten kalenteri (miesvaltainen työ) ? Itseä ei ainakaan haitannut millään lailla ;)[/QUOTE]

No hyvä ettei sua haitannut, mutta palataanko ap:n aiheeseen?

ja jos kyse olis ollut vaan pelkästä kuvasta työpaikalla, asia olis ollu okei, se on vaan kuva, mut jos tohon liittyy haukkumista ja muutakin, en ihmettele miksi sun itsetuntos on noin alhaalla..

eli edelleen ehdotan että sanot ensi kerralla asiasta neuvolassa ja mietit tarkkaan teidän suhteen tilaa!!!!

Laita sinä yöpöydällesi kuva miehestä, jolla on valtavan suuri mela. Sano sitten miestäsi tyhmäksi, jos se häiritsee häntä.

Sanoin miehelle silloin että ei hänkään varmasti tykkäisi jos laittaisin alastomia miehen kuvia makuuhuoneen seinät täyteen, hän vain sanoi että ei häntä haittaa, mutta tiedän että hän ei pitäisi siitä ollenkaan.

[QUOTE="vaimoke";24661003]En tiedä miten sanoisin sen miehelle että hän on saanut mun itsetunnon todella alas. Itku on niin herkässä kokoajan tälläkin hetkellä ja nämä ei tosiaankaan johdu mistään raskaushormooneista nimittäin itkin ja mietin myös ennen tätä raskauttakin asiaa huonosta itsetunnosta.[/QUOTE]
Sä nyt fokusoit kaiken miehesi syyksi, tiedätkö mitä? Vaikka sä laihtuisit ja miehesi alkaisi kokoajan sua kehua, tilanne ei välttämättä parane.

Oletko miettinyt mitään muuta syytä huonolle itsetunnolle kuin miehesi? Hän voi olla osallinen tuossa, mutta ei välttämättä edes alku ja juuri jutulle.

Vertaatko itseäsi muihin ikäisiisi naisiin?

• Tykkää
Reactions: Jaska-
[QUOTE="vaimoke";24661021]Sanoin miehelle silloin että ei hänkään varmasti tykkäisi jos laittaisin alastomia miehen kuvia makuuhuoneen seinät täyteen, hän vain sanoi että ei häntä haittaa, mutta tiedän että hän ei pitäisi siitä ollenkaan.[/QUOTE]

Niin, no tuolle linjalle ei kyllä varmaan kannattasi lähteäkään. Lentäis vaan enemmän höyheniä.

Taitaa olla tuo kuva vain 1% teidän ongelmista. Miehesi ei selvästikään arvosta sua sellaisena kuin olet. Jos arvostaisi, niin olis kyllä sun vuoksi ottanut sen kuvankin pois, jos hänen oma hyvä ei menisi niin kovasti sun edelle.

Ja mikä pahinta, sinä et itse arvosta itseäsi riittävästi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
[QUOTE="lintu";24661029]Sä nyt fokusoit kaiken miehesi syyksi, tiedätkö mitä? Vaikka sä laihtuisit ja miehesi alkaisi kokoajan sua kehua, tilanne ei välttämättä parane.

Oletko miettinyt mitään muuta syytä huonolle itsetunnolle kuin miehesi? Hän voi olla osallinen tuossa, mutta ei välttämättä edes alku ja juuri jutulle.

Vertaatko itseäsi muihin ikäisiisi naisiin?[/QUOTE]

En vertaa itseäni muihin saman ikäisiin naisiin kuin minä, mulla oli tässä suhteessa alussa todellakin hyvä itsetunto ja mies tämän on saanut näin alas, eli ennen esikoisen syntymää itsetuntoni oli todella hyvä, olin hoikka, pukeuduin tiukkiin farkkuihin ja toppeihin kesällä ja talvella lyhyeen takkiin ja tiukkoihin farkkuihin. Sitten kun lihosin esikoisen odotusaikana, silloin itsetuntoni alkoi romahtamaan pikkuhiljaa ja romahti täysin esikoisen synnytyksen jälkeen kun mies alkoi hokemaan että laihduttaa ja haluaa että olisin samoissa mitoissa kuin ennen esikoisen odotusta.

Mistä ajatus toisesta lapsesta nyt sitten sai alkunsa? Jos tilanne on ollut noin tuohtunut jo ennen - tuskin se helpottaa kun edessä on vauva-aika omine rasitteineen?

Mun mies sanoo mulle edelleenkin, jos alan jauhamaan "läskeistäni" että laihduta tai pistä korvien välis kuntoon. Sun täytyy alkaa elää elämääsi itsesi kautta. Jos et ole tyytyväinen itseesi, laihdutat. Mutta tosiaan sun täytyy saada myös pääkoppasi kuntoon, koska tuolla tavalla sä et ole koskaan tyytyväinen itseesi. Mä oikeasti tiedän mitä sä käyt läpi, koska noi sun tunteet ja ajatukset on täysin samoja kuin mun elämästä muutama vuosi sitten. Tässä mättää nyt se, että miehesi puhuu sulle tuollain. Mutta johtuuko se siitä, että sä koko ajan valitat omista läskeistä ym. miehellä. miehesi saattaa hermostua siihen ja siksi sanoa tuollaisia asioita. Teidän pitäisi oikeasti keskustella asioista ja rehellisesti miltä tuntuu.Mutta jos miehesi tosissaan väheksyy sua noin, vaatii sinua laihtumaan ym. hän ei kyllä koskaan tule olemaan suhun tyytyväinen vaan keksi aina jotain uutta. Kaikki lähtee siitä, että pääkoppa on kunnossa, sen jälkeen tulee laihtumiset ym.

• Tykkää
Reactions: Jaska-
[QUOTE="linnea";24661087]Mistä ajatus toisesta lapsesta nyt sitten sai alkunsa? Jos tilanne on ollut noin tuohtunut jo ennen - tuskin se helpottaa kun edessä on vauva-aika omine rasitteineen?[/QUOTE]

Olin tätä raskautta ennen raskaana mutta sain keskenmenon ja tarkoitus oli aloittaa tämä vuosi uudella tavalla oman itseni takia, sain laihdutettua 4kg viikossa ja tarkoitukseni oli jatkaa mutta tulin raskaaksi heti kun painon sain pudotettua. Enkä koskaan ole ollut abortin kannalla enkä voinut muutakaan, tämä oli toivottu kuitenkin.

[QUOTE="vaimoke";24661080]En vertaa itseäni muihin saman ikäisiin naisiin kuin minä, mulla oli tässä suhteessa alussa todellakin hyvä itsetunto ja mies tämän on saanut näin alas, eli ennen esikoisen syntymää itsetuntoni oli todella hyvä, olin hoikka, pukeuduin tiukkiin farkkuihin ja toppeihin kesällä ja talvella lyhyeen takkiin ja tiukkoihin farkkuihin. Sitten kun lihosin esikoisen odotusaikana, silloin itsetuntoni alkoi romahtamaan pikkuhiljaa ja romahti täysin esikoisen synnytyksen jälkeen kun mies alkoi hokemaan että laihduttaa ja haluaa että olisin samoissa mitoissa kuin ennen esikoisen odotusta.[/QUOTE]

Onko sulla mitään muuta mikä nostaa itsetuntoa - kuin vaan ulkonäkö? Sähän olet ihanan lapsen äiti ja toisen tulevan äiti? Onko sulla mitään harrastetta jossa olisit hyvä tai työ? Jotain, josta saisit positiivisuutta elämääsi. Ulkomuoto ei ole koko elämä, hoikka varsi ei tee ihmisestä mitenkään parempaa.

Miehesi haukut ei ole ok, perinteinen keskenkasvuinen kolli taitaa vielä olla. Valitettavasti nuo miehet kehittyy hitaammin kuin me naiset, vielä tuolla 20 päälläkin moni on kuin pahainen teini joka luulee että voi laukoa idiootti-heittoja mennen tullen. Ilman että niillä on seurauksia.

Mietippä tänään mikä tekisi sinut iloiseksi - mutta se ei saa liittyä mitenkään ulkonäköön. Koita kääntää ajatuksia muuhun suuntaan kuin peilin tuijottamiseen.

[QUOTE="minna";24661103]Mun mies sanoo mulle edelleenkin, jos alan jauhamaan "läskeistäni" että laihduta tai pistä korvien välis kuntoon. Sun täytyy alkaa elää elämääsi itsesi kautta. Jos et ole tyytyväinen itseesi, laihdutat. Mutta tosiaan sun täytyy saada myös pääkoppasi kuntoon, koska tuolla tavalla sä et ole koskaan tyytyväinen itseesi. Mä oikeasti tiedän mitä sä käyt läpi, koska noi sun tunteet ja ajatukset on täysin samoja kuin mun elämästä muutama vuosi sitten. Tässä mättää nyt se, että miehesi puhuu sulle tuollain. Mutta johtuuko se siitä, että sä koko ajan valitat omista läskeistä ym. miehellä. miehesi saattaa hermostua siihen ja siksi sanoa tuollaisia asioita. Teidän pitäisi oikeasti keskustella asioista ja rehellisesti miltä tuntuu.Mutta jos miehesi tosissaan väheksyy sua noin, vaatii sinua laihtumaan ym. hän ei kyllä koskaan tule olemaan suhun tyytyväinen vaan keksi aina jotain uutta. Kaikki lähtee siitä, että pääkoppa on kunnossa, sen jälkeen tulee laihtumiset ym.[/QUOTE]

Mä en ole koskaan maininnut miehelle mun lihavuudella tai siitä että ällöttää kun on lihava. Kaikki olen pitänyt omassa mielessä ja miettinyt yksikseni kaikkea tätä. Eli mieheni ei voi tietää mitä ajattelen itsestäni kun en ole sanonut hänen kuullen mitään että olen lihava yms.

Turhaan miestäsi syytät ja yrität vyöryttää kaiken hänen syyksi.
Vika on sinussa pääosin, on vain helppo sortua naisen uhrirooliin ja odottaa että joku tekee kaiken työn sinun puolesta... eli sinun tapauksessa käyttäytyä sillä tavalla että sinun huono itsetunto ei pääse esille, todellista ongelmaahan se ei tietysti poista.

Kerrankos sitä ihmiset töksäyttää sanoa jotain toisille, ei se tarkoita että toinen yrittää saada sinun itsetunnon alas.

[QUOTE="linda";24661146]Onko sulla mitään muuta mikä nostaa itsetuntoa - kuin vaan ulkonäkö? Sähän olet ihanan lapsen äiti ja toisen tulevan äiti? Onko sulla mitään harrastetta jossa olisit hyvä tai työ? Jotain, josta saisit positiivisuutta elämääsi. Ulkomuoto ei ole koko elämä, hoikka varsi ei tee ihmisestä mitenkään parempaa.

Miehesi haukut ei ole ok, perinteinen keskenkasvuinen kolli taitaa vielä olla. Valitettavasti nuo miehet kehittyy hitaammin kuin me naiset, vielä tuolla 20 päälläkin moni on kuin pahainen teini joka luulee että voi laukoa idiootti-heittoja mennen tullen. Ilman että niillä on seurauksia.

Mietippä tänään mikä tekisi sinut iloiseksi - mutta se ei saa liittyä mitenkään ulkonäköön. Koita kääntää ajatuksia muuhun suuntaan kuin peilin tuijottamiseen.[/QUOTE]

Olen puhunut miehelle että tämän raskauden jälkeen haluaisin alkaa käymään salilla vaikka jonkun kaverini kanssa mutta mies sanoo minulle että "Ei sulla ole aikaa käydä salilla". Ja kuntosali olisi mulle todella ihana asia, siitä tulisi hyvä mieli kun pääsisi kuntoilemaan, pelkkä lenkkeily ei piristäisi mieltä.