Olenko ihan oikeasti jonkun mielestä huono äiti,kun nautin töissä olostani ja lapsi 10 kk on päiväkodissa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteitä, en ota itseeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteitä, en ota itseeni

Vieras
Taloudellisesti ei olisi tarvis mun olla töissä ja pääkin kestäisi kotona olemisen, mutta rakastan työtäni ja koen olevani onnellisempi näin. Lapsi on hoidossa 4-5 päivää viikossa 6h päivässä.

Kyllä sinä mun mielestä olet ainaki huono ihminen ja aika huono äiti jos olet ihan tieten tahtoen tehnyt lapsen ja nautit enemmän työstäsi sekä poissaolista lapsen luota kuin lapsen seurasta.

En sano huono äiti mutta ihmettelen miten raaskit olla pois noin pinen luota, varsinkaan kun taloudellista pakkoa ei ole. Oletko ihan kokopäivää töissä ja minkä pituisia hoitopäiviä lapsellasi on? Mäkin aloin kyllä tehdä keikkahommia lapsen ollessa alta vuoden, satun kanssa tykkäämään työstäni, mutta lapsi oli silloin kotona isän kanssa. Rakastan kuitenkin lastani enemmän kuin työtäni ja siksi mielummin pyhitän aikaani hänelle.

Eikö teillä miehen ole mahdollsita jäädä koti-isäksi?

Täytyy kyllä sanoa, että en ymmärrä miksi niitä lapsia pitää pukata tähän maailmaan ja heti kun mahdollista, lykätä toisten hoidettavaksi. Ton ikäinen oo välttämättä ottanut edes ensiaskeleitaan, sanonut ensimmäisiä sanojaan jne. Ja joku muu nyt sit kokee ne :(

Olet huono äiti kun et halua viettää aikaa vauvasi kanssa joka on ainutlaatuinen aika vauvan ja olisi myös sinun elämässäsi jos haluaisit vauvasi kanssa elää. Nyt joku toinen on vauvasi kanssa kun kaikki ihanat ja ainutlaatuiset hetket jolloin hän kasvaa ja kehittyy. Ja sinä se nauti töistä :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En sano huono äiti mutta ihmettelen miten raaskit olla pois noin pinen luota, varsinkaan kun taloudellista pakkoa ei ole. Oletko ihan kokopäivää töissä ja minkä pituisia hoitopäiviä lapsellasi on? Mäkin aloin kyllä tehdä keikkahommia lapsen ollessa alta vuoden, satun kanssa tykkäämään työstäni, mutta lapsi oli silloin kotona isän kanssa. Rakastan kuitenkin lastani enemmän kuin työtäni ja siksi mielummin pyhitän aikaani hänelle.

Eikö teillä miehen ole mahdollsita jäädä koti-isäksi?

kuten jo kerroin on hoitoa 4-5pvää viikosta 6 tuntia päivässä. Mies ei taas koti-isäksi halua ja siihen meillä ei kyllä olisi sitten varaakaan.
En tiedä miten "raaskin" olla pois lapsen luota.. hänellä on aivan superupea hoitopaikka ja kaikki on sujunut todella hyvin ja luontevasti kaikkien meidän osalta.

Tuon ikäisen voisin viedä meidän ihanalle pph:lle, mutta päiväkotiin en. Viihtyykö lapsesi päiväkodissa? Jos, niin ihan ok kuitenkin. Sulla oli aika lyhyet työpäivät.

Alkuperäinen kirjoittaja toffo:
Et ole huono äiti vaan kuulut ns. vähemmistöön.

mulla poika 1v 9kk jota vanhempi veli 17 vuotias, hoitaa 2-3 kertaa viikossa että mä voin käydä töissä. Ja mä nautin kun pääsen välillä pois kotoa. Tämäkään tilanne ei ole pysyvä vaan parin viikon päästä pitäis taas jäädä koko pvä äidiks. Enkä tunne itteäni huonoks äidiks.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Täytyy kyllä sanoa, että en ymmärrä miksi niitä lapsia pitää pukata tähän maailmaan ja heti kun mahdollista, lykätä toisten hoidettavaksi. Ton ikäinen oo välttämättä ottanut edes ensiaskeleitaan, sanonut ensimmäisiä sanojaan jne. Ja joku muu nyt sit kokee ne :(

Miten niin heti lykkäsin hoitoon ? Olin minä kotona esim äitiysloman. Ja tuon max 30tunnin lisäksi viikossa en ole lapsestani erossa kuitenkaan.
No, menee vähän selittelyksi, mutta ihmettelen tätä jyrkkää näkemystä.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Tuon ikäisen voisin viedä meidän ihanalle pph:lle, mutta päiväkotiin en. Viihtyykö lapsesi päiväkodissa? Jos, niin ihan ok kuitenkin. Sulla oli aika lyhyet työpäivät.

Hoidon osalta ei ole tullut mitään ongelmia puolin jos toisinkaan. Tietysti en voi tietää mitä tulevaisuus voi tuoda, mutta sitä mietitään sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja jösses:

mulla poika 1v 9kk jota vanhempi veli 17 vuotias, hoitaa 2-3 kertaa viikossa että mä voin käydä töissä. Ja mä nautin kun pääsen välillä pois kotoa. Tämäkään tilanne ei ole pysyvä vaan parin viikon päästä pitäis taas jäädä koko pvä äidiks. Enkä tunne itteäni huonoks äidiks.

En tarkoittanutkaan tuolla vähemmistö-sanalla mitään negatiivista vaan sitä, että enemmän on tosiaan niitä, jotka jäävät kotiin ja jättävät työhönmenon myöhemmäksi.
Jos siis tuon takia kommentoit?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:

Hoidon osalta ei ole tullut mitään ongelmia puolin jos toisinkaan. Tietysti en voi tietää mitä tulevaisuus voi tuoda, mutta sitä mietitään sitten.

Juu ja monesti noin pieni sopeutuu hoitoon ihan loistavasti, on siellä kaikkien lemmikki ja mussukka. Äiti ja isä on entistä parempia vanhempia kotona kun jaksavat paremmin kun saa töissäkin "toteuttaa itseään"
Älä yhtään välitä muiden mielipiteistä, vaan siitä että tää sopii teidän perheelle, tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja en kertakaikkiaan:
En ymmärrä miten voi olla niin kiire pois oman lapsensa elämästä.

Ihanko totta olen mielestäsi pois lapseni elämästä koska tuon 24-30 tuntia viikossa en ole läsnä.

No mut sä joudut herättään lapsen koska? Meillä esim noin pienenä se valveillaoloaika oli niin vähäistä ja yöunet niin pitkiä, että yhteinen aika ois sitten viikolla jäänyt pariin tuntiin päivässä :(

Alkuperäinen kirjoittaja jösses:

En tarkoittanutkaan tuolla vähemmistö-sanalla mitään negatiivista vaan sitä, että enemmän on tosiaan niitä, jotka jäävät kotiin ja jättävät työhönmenon myöhemmäksi.
Jos siis tuon takia kommentoit?

Kommentoin sen takia koska olin samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja OUto:
Öö... Miksi ap kyselet täällä moista edes jos kaikki on mennyt hyvin? Koetko kuitenkin jotenkin huonoa omaatuntoa tai jotakin kun kyselet?

ei vaan minua ihan oikeasti vain kiinnostaa, että miksi ihmiset ajattelevat noin jyrkästi ja yksisilmäisesti asiasta . Käsittääkseni tämä on keskustelupalsta.
Minulla ei ole huono omatunto tästä asiasta - jos olisi jättäisin työni ja palaisin kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja OUto:
Öö... Miksi ap kyselet täällä moista edes jos kaikki on mennyt hyvin? Koetko kuitenkin jotenkin huonoa omaatuntoa tai jotakin kun kyselet?

ei vaan minua ihan oikeasti vain kiinnostaa, että miksi ihmiset ajattelevat noin jyrkästi ja yksisilmäisesti asiasta . Käsittääkseni tämä on keskustelupalsta.
Minulla ei ole huono omatunto tästä asiasta - jos olisi jättäisin työni ja palaisin kotiin.

Tai josko on huono omatunto, mutta pää ei kestänytkään sitä kotona oloa oman lapsen kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja en kertakaikkiaan:
En ymmärrä miten voi olla niin kiire pois oman lapsensa elämästä.

Ihanko totta olen mielestäsi pois lapseni elämästä koska tuon 24-30 tuntia viikossa en ole läsnä.

No mut sä joudut herättään lapsen koska? Meillä esim noin pienenä se valveillaoloaika oli niin vähäistä ja yöunet niin pitkiä, että yhteinen aika ois sitten viikolla jäänyt pariin tuntiin päivässä :(

no lapseni hoitoaika on 7-13. hän on nukkumassa kun haen ja heräilee n15 aikaan ja yöunille käy n21. kyllä meillä on minusta ihan kivasti aikaa. ja joka viikko on vähintään kaksi,kolme vapaata.

Yhteistyössä