Olenko ihan kamala äiti jos en osta toiselle lapselleni yhtään lahjaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaa..

Vieras
Mulla on kolme lasta. Ensimmäinen eri miehelle kuin nää kaks nuorinta. Ekalla on hyvät väliit isäänsä ja isän puolen sukuun, tapaavat säännöllisesti jne. Tämä vanhin myös viettää joulun isällään ja saa ihan varmasti hillittömästi lahjoja sieltä kuten jokainen joulu aiemminkin.

Kaks nuorinta taas eivät ole isän puoleisen suvun kanssa missään tekemisissä, eivätkä juuri isänsäkään. Eivät saa koskaan siltä puolen yhtään lahjaa, ei edes isältään. Minä olen ainoa joka ostaa, joskus myös vanhempani ja sisareni. Ei muut. Tänä jouluna eivät hekään, ilmoittivat.

Joten. Nämä kaksi nuorimmaista ovat toivoneet jo kauan saavansa lahjaksi videopelin. Meillä kun ei sellaista ole ennestään.

Olenko siis ihan kamala, jos ostan vähillä rahoillani vain sen videopelin kahdelle nuorimmaiselle yhteiseksi, ja tälle esikoiselle en yhtään mitään? Tai tavallaan tämä peli ois kaikkien kolmen yhteinen mutta enempi se noita kahta kiinnostaa..

Jääkö lapsille traumoja (5 ja 7v) jos saavat vain yhden ainoan lahjan? Ja jääkö esikoiselle traumoja (11v) jos ei saa multa mitään? :(

Tuskin tuo maailmanloppu on mutta kyllä sinä jonkun paketin löydät esikoisellekin pienellä rahalla, vaikka kirjan tai ale leffan.Onhan se varmasti kiva lähteä joulun viettoon kun saa omalta äidiltäänkin pienen paketin mukaan.

Eikö voisi ostaa esimerkiksi jokaiselle yhteiseksi pelin,
ja jokaiselle erikseen jonkin pikkuisen paketin?
lapsille saa kuitenkin tosi halvalla aleista kaikennäköistä.
Lapsille kuitenkin joulu tärkeä!

Niin tosiaan.. pitää koettaa katsoa joku..
Mutta lapsi varmasti kuitenkin ymmärtää ettei se oma kirja tai leffa ole mitenkään maksanut saman verran kuin nuorempien saama pelikonsoli :(

Voisinhan mä tehdä niin, että ostaisin jokaiselle muutamalla kympillä lahjoja. Mutta onko niistä sitten hyötyä ja iloa? Noilla on leluja ja vaatteita, eivätkä ole juuri muuta edes toivoneet kuin sitä pleikkaria.

No mietipä itseäsi 11-vuotiaana itsenäsi, mitäpäs olisit mieltä? Lapsi on lapsi, ei se näitä järkeilyjä seuraa eikä tarvitsekaan.

Osta se videopeli, ilmoita reippaasti että se on kaikille kolmelle. Jos se vanhin on isänsä luona, laita vaikka joku pikkupaketti (karkkia tms.) ja siihen mukaan "lahjakortti" jossa tiedotat että videopeli on kotona odottamassa kun tulee joulunvietosta takaisin. Tai jotakin vastaavaa...mutta että olisi edes joku viesti äidlitäkin, saattaahan se lapsi sua siellä isällään ikävöidä muutenkin kun joulu on.

No entä jos laitan sen pleikkarin kaikille yhteiseksi (vaikka vanhin ei siitä edes piittaa)?
Epäreilua on mun mielestä myös se, että vanhin saa ison kasan lahjoja, ja nää mun nuorimmat vain sen yhden jonka minä ostan.. Miten mä sitä kompensoin??

ostaisit sille 11v jonkun pienen lahjan? ja jos kyseessä on siis joku pleikkari ni eikös nyt 11v. sellasesta tykkää ku aikuiset miehetki tuntuu sitä pelaavan :whistle: :D vai mikä on videopeli? :ashamed: eikös pleikari oo pelikonsoli..mutta kuitenki,et ole huono äiti, saahan poika sieltä lahjoja kuitenki, ihan niinku meilläki, sukulaiset ja kummit ostaa tolle pojalle varmaa tonnin edestä lahjoja ja tyttö saa ehkä nuken tms. joten ostan ite enemmän tytölle =)

Minusta tuntuisi pahalta jättää yksi lapsi ilman mitään. Antaisin mukaan joulunviettoon vaikka jonkin pienen paketin, olisi hyvän joulun toivotus äidiltä. Olisiko poika surullinen jos et muistaisi mitenkään jouluna? Luulenpa, että jäisi mieleen. Niin no toisaalta ymmärrän, että tuntuu epäreilulta kun vanhin poika saa paljon lahjoja. Hankala tilanne. Mutta mielestäni ei yhtä poikaa voi jättää kokonaan huomioimatta. Entäs jos se pelikonsoli olisi yhteinen niinkuin ehdotit.....

Minusta ostat pelin kaikille yhteiseksi. ja sitten jokaiselle jonkun pikkupaketin ikiomaksi lahjaksi. Jos pienemmät siitä pelistä enempi välittävät niin ei kai se se haittaa vaikka velikin on yksi omistaja. Ja nuoremmathan saavat pelin sisäänajon ja pelata yllin kyllin ennen veljeä, onhan se jo jonkinlainen 'lahja'.

Alkuperäinen kirjoittaja Pashanmarja:
Joko olet pleikkarin hommannut? Meinaan, olisi nimittäin kone joutavana hyvillä lastenpeleillä ;)

Voi harmi! Just tänä iltana huutonetistä sain hommattua :(
11-v on tyttö ja on sanonut ettei juuri kiinnosta.. ostin kyllä Glitteriin 10e lahjakortin, mutta ei se taida riittää? (muistin nyt kun laukkuani kaivoin..)

pakko kysyy tähän vliin et mistä te tiiätte et kyseessä on poika? ap puhuu vaan lapsista ym.. yritin kovasti lukee kahteen kertaan ketjun mut emmä nää missään mainintaa pojasta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi harmi! Just tänä iltana huutonetistä sain hommattua :(
11-v on tyttö ja on sanonut ettei juuri kiinnosta.. ostin kyllä Glitteriin 10e lahjakortin, mutta ei se taida riittää? (muistin nyt kun laukkuani kaivoin..)

Minun mielestäni riittäisi. Ai niin, kysyit oletko kamala äiti. En usko, että olet!

mielestäni olet.
itselläni myös 3 lasta ja tiukoilla ollaan,mutta jokaiselle yritän samanarvoisesti lahjoja laittaa.
en voisi kuvitellakkaan jättäväni ilman ketään.
ajatteleppa vähän miltä 11 vuotiaasta tuollainen tuntuu.varmasti muistaa ikänsä vaikkei sitä näyttäysikään,ja vaikka sanoisi ettei haittaa

Onhan se Glitterin lahjakortti kiva tytölle. Laita sitten vaikka se halpis suklaalevyyn niin saa lahjan. Ja kuule, kyllä se tyttökin varmasti sillä pleikalla pelaa. Meilläkin 14 v tyttö pelaa pelejä pikkuveljen kanssa vaikka ei oo sitä konetta toivonutkaan, mutta kun veli sen omilla rahoillaan osti, niin pelaa kyllä.

Kauanko esikoinen on isällään joulua viettämässä? Ehditkö saada rahaa ennenkuin kotiutuu.. Sattuuhan sitä, että se pukki erehtyy osoitteesta, ja paketti tulee jälkijunassa? -Jos nyt kaikki rahat on mennyt pienempien pelikonsoliin?
Tosin laittaisin kaikkien kolmen nimen siihen pakettiin.
Toisaalta voittehdä vaikka kivan "lahjakortin" jossa lukee, että tällä lahjakortilla saa äidin kanssa ostaa tammialesta itsellen paidan.. ja sitten kun saat rahaa, menet kaupoille lapsen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:
Osta se peli kaikille yhteiseksi ja sit jotkut pikkuiset paketit. Näin olet tasapuolinen kaikkia kohtaan.

Samaa mieltä. Jos on varaa ostaa videopeli, on varaa ostaa pikkulahjat lisäksi. Tai kaiva kaappeja, jos sieltä löytyisi jotain lahjaksi annettavaa.

Yhteistyössä