Olenko ihan kamala äiti jos haen tytön perjantaina hoidosta

Eli pitää käydä repimässä lapsi päiväunilta, kun pääsen perjantaisin yhdeltä. Tähän asti olen kyllä antanut nukkua ja hakenyt kolmelta kun, välipala on syöty. Näin ne tarhan täditkin on suositellut.
 
shedevil
Mutta sellainen sääntö on ,että lapsen päivittäinen hoito aika pitää olla alle 10 tuntia ja eikös se alitu tässä tapauksessa.Ja siis jos töihin olet takaisin vielä menossa niin sun todellakin Pitää nukkua/levähtää!!!!!!!!!!!!VOIMIA! :hug:
 
epätäydellinen äiti
Ei täällä kannata kysellä tollasta asiaa, nämä verenimijät leimaa sut heti maailman P.askimmaksi äidiksi.

Jos lapsella on kaikki hyvin, eikä hän kärsi hoidossa olemisesta, niin siitä vaan teet niin kuin itse parhaaksi näet.

Kyllä minäkin olen ollut vapaapäivällä, vienyt lapset hoitoon ja nauttinut siitä niin harvoin saadusta vapaa-ajasta. Ja nyt joku kohta kysyy, et miksi teet lapsia jos jaksa niitä hoitaa, siihen minä vastaan että ei kuulu teille huolehtikaa omista asioistanne :kieh:
 
Ollaan mekin sitten oltu ihan hirveitä vanhempia välillä, kun molemmilla niin pitkiä työpäiviä että hoitoaikaa tuli 13tuntia. Ja sitten vastaavasti minulla oli pitkiä vapaita, mutta tyttö silti hoidossa 4 tuntia, että minä saisin levätä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 23:14 no jopas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:52 Täti hopea kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:42 äiti kirjoitti:
Tiedäthän et hoitopaikassa on sääntö et lapsi kuuluu hakea välittömästi työn/koulun loppumisen jälkeen.
Ei siellä auta selitellä et ku jouduin herään aikaisin ja joudun meneen vielä töihin.
Mun mielestä sun kuuluu hakea lapsi kun pääset harjoittelusta,sillä ilmeisesti se on sinun lisätyö mihin illalla menet ja pääsääntösesti olet opiskelija jonka vuoksi lapsi tarvii hoitoa.

Kysy hoitopaikasta voitko hakea silloin vasta neljältä.
Siis Suomessahan on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Vanhemmat saa vaikka molemmat nukkua koko päivän kotona ja lapsella on silti laillinen oikeus olla koko päivän hoidossa. Ei tuollaista sääntöä ole olemassa.

tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllähän hoito on niille, joiden vanhemmat töissä.!!!! kylläpä vain onin tuo sääntö että lapset hoidosta kun vanhemmat töist. Ainakin kaikissa päikköreissä missä itse olen ollut töissä ja missä nytkin.
Siis subjektiivinen päivähoito-oikeus tarkoittaa sitä, että vanhemmat itse voivat päättää, tarvitseeko heidän lapsensa päivähoitoa, ei mikään ulkopuolinen instanssi, siis ihan selvennykseksi. Ja tämän määrittää laki ihan koko Suomessa. Lapsia on paljon muutenkin päiväkodissa kuin vanhempien työssä olon takia. Laitetaanjan sinne vanhempia sisaruksiakin vaikka äiti olisi vauvan kanssa kotona. Aikoinaan eräässä päiväkodissa toivottiin, että jos jonmpi kumpi vanhempi kotona, lapsi haettaisiin hoidosta jo kello 16.00. Siis toivottiin, päiväkoti ei voi määrätä lasten hoitoaikoja muuten kuin aukioloaikojensa takia. Kyllä päivähoidon pituudesta päättävät vanhemmat.
 
No meillä pojat on hoidossa 8-16 joka päivä vaikka pääsisin koulusta/töistä aikaisemminkin.en pode huonota omaatuntoa. saan tehdä ruuan ja kotityöt rauhassa ja käydä kaupassa ja kun pojat tulee kotiin niin minulla ei ole muuta kuin aikaa heille.
 
:D No hyvänen aika...mitäs luulet. Olet tooooosi paha..oikea pahis..bääädbäädäässsmaama! No hei kamoon...ihan oikeasti, pientä perspektiiviä peliin.
Eli etköhän ole täysin oikeutettu vetäseen snadit tirsat ennen lapsen hakemista. Aatteles kuinka kivat leikitkin jää kesken kun meet liian aikasin..tai siis ei kerkee ees alkaa! Ei kaikesta pidä kasvattaa huonoa omaatuntoa..arvaa muuten kuinka moni isi miettii tämmösiä! :)
 
Fleur de la Cour
Mä sovin heti kun työt vuoden alussa taas aloitin, että tyttö on päiväkodilla aina iltapäivät oli mulla sit töitä taikka vaikkapa vapaapäivä ja ihan surutta käytän niitä vapaita tunteja nukkumiseen.
 
Tee niinkuin tykkäät. Mä en vaan raaski mitenkään pitää lasta (mutta mulla onkin vaan yksi lapsi) tarhassa minuuttiakaan kauempaa kun on pakko.

Tuota joidenkin ajattelua että maksan neljään asti niin pidän lapsen siellä neljään asti en ymmärrä pätkääkään. Me maksetaan 9h hoidosta ja lapsi ei ole kertaakaan 6kk aikana ollut siellä yli 6h. En ajattele tuota maksuhommaa yhtään vaan sitä että lapsi äkkiä sieltä pois.

Olen vielä onnekas kun työnantaja antaa tehdä 6h päivällä töitä, ja sitten teen 2h illalla lisää kun lapsi nukkuu. Näin voidaan viedä lapsi 9.30 tarhaan, ja isä menee jo 6.30 töihin niin saadaan lapsi yleensä pois tarhasta viim. 15.

Teet niinkun itsestäs tuntuu, mutta kun täällä mielipiteitä kysyt niin mä hakisin lapsen pois.
 
Niinpä
On saakeli taas hirveetä jeesustelua.
Mun lapsi on perhepäivähoidossa 2-4 päivänä viikossa 6 tuntia vaikka en ole itse enää edes töissä!!!!
Ja olen tosi hyvä äiti! :)
 
Fleur de la Cour
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 07:05 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
Onpa lapsen hoitopäivässä pituutta, jos joutuu olemaan yli yhdeksän tuntia hoidossa. en kyllä raaskisi, hakisin pois heti kun töistä tai koulusta pääsisin.
Mun lapseni joutuu toisinaan olemaan 11 tuntia päiväkodissa ja jos ei iskä siihen mennessä vielä ehdi edes hakemaan (minä olen silloin siis pitkää päivää töissä ja tulen klo 21 tai 22) niin mummu hakee tytön mummulaan ja hoitopäivä jatkuu.. emmekä voi tilanteelle itse mitään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:47 vieras kirjoitti:
Suurin osa mammoista jättää lounaankin syömättä jotta pääsee hakemaan mahdollisimman nopeasti lapsensa hakemaan, vaikka sen puoli tuntiaki aiemmin.
Näin voi olla ja ymmärrän jos lapsi joutuu olemaan päivittäin pitkiä päiviä, mutta jos lapsi viihtyy pk:ssa ja hoitoaika on kohtuullinen, niin onko puolellatunnilla-tunnilla loppujenlopuksi mitään väliä!? You tell me!?
 
Voi herrajee taas, mitä jeesustelua! :LOL:
Meillä poika joutuu olemaan 2 kertaa viikossa reilun 9 tuntia hoidossa ja mulla on siinä välissä pari tuntia vapaata. En todellakaan hae poikaa pariksi tunniksi kotiin ja sitten vie takaisin sitä. Ja ihan surutta saatan käydä kaupassa tai nukkumassa ennen kuin haen pojan. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:49 MorbidMama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:47 vieras kirjoitti:
Suurin osa mammoista jättää lounaankin syömättä jotta pääsee hakemaan mahdollisimman nopeasti lapsensa hakemaan, vaikka sen puoli tuntiaki aiemmin.
Näin voi olla ja ymmärrän jos lapsi joutuu olemaan päivittäin pitkiä päiviä, mutta jos lapsi viihtyy pk:ssa ja hoitoaika on kohtuullinen, niin onko puolellatunnilla-tunnilla loppujenlopuksi mitään väliä!? You tell me!?
Sehän se just ku ei ole. Turhaa itsensä jalustalle nostamista tuo ap:n mollaaminen. Jos kerran tekee noin ja lapsi muuten normaalin ajan on tarhassa niin eipä tuo lasta vahingoita. Enempi se vahingoittaa ap:ta jos joutuu vielä yöksi töihin eikä ole saanut nukkua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:56 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:49 MorbidMama kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:47 vieras kirjoitti:
Suurin osa mammoista jättää lounaankin syömättä jotta pääsee hakemaan mahdollisimman nopeasti lapsensa hakemaan, vaikka sen puoli tuntiaki aiemmin.
Näin voi olla ja ymmärrän jos lapsi joutuu olemaan päivittäin pitkiä päiviä, mutta jos lapsi viihtyy pk:ssa ja hoitoaika on kohtuullinen, niin onko puolellatunnilla-tunnilla loppujenlopuksi mitään väliä!? You tell me!?
Sehän se just ku ei ole. Turhaa itsensä jalustalle nostamista tuo ap:n mollaaminen. Jos kerran tekee noin ja lapsi muuten normaalin ajan on tarhassa niin eipä tuo lasta vahingoita. Enempi se vahingoittaa ap:ta jos joutuu vielä yöksi töihin eikä ole saanut nukkua.
Joo näinpä... :D sitä kun tapahtuu suurempiakin kauheuksia täs maailmas. :whistle:
 
Herranen aika.Minulla on lapsiparat monesti perjantaina klo 17 asti tarhassa, eikä noilla traumoja ole...ja yleensä käyn vielä kaupassa ennenkuin haen lapset hoidosta ja saatan jopa valmistaa lapsilleni epäterveellistä ruokaa tarhan jälkeen enkä ollenkaan ilmeisesti ajattele heidän terveyttään... esim: nakkeja ja makaroonia, kananugetteja tms, mikä tulee nopeasti, kun ovat nälkäsiä kotiin tullessaan. =) ;)
<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:40 Fleur de la Cour kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 07:05 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
Onpa lapsen hoitopäivässä pituutta, jos joutuu olemaan yli yhdeksän tuntia hoidossa. en kyllä raaskisi, hakisin pois heti kun töistä tai koulusta pääsisin.
Mun lapseni joutuu toisinaan olemaan 11 tuntia päiväkodissa ja jos ei iskä siihen mennessä vielä ehdi edes hakemaan (minä olen silloin siis pitkää päivää töissä ja tulen klo 21 tai 22) niin mummu hakee tytön mummulaan ja hoitopäivä jatkuu.. emmekä voi tilanteelle itse mitään.
Sama juttu mulla niinä päivinä kun en ole kotosalla töissä, päivä itsessään 9,5 tuntia + 2 tuntia matkoihin :saint:
 
Mitähän niissä parissa poistetussa viestissä luki... :whistle: :kieh:

Joskus tällä palstalla tunnutaan mittaavan hyvää äitiyttä sillä, että kuinka väsynyt äiti on. Mitä väsyneempi äiti, sitä parempi. ;) Itse olen kyllä parempi äiti levänneenä.

Nytkin on kauhea väsy, mutta enpä voi mennä päikkäreille, koska tyttö on kotona. Aivan, olen hakenut tytön hoidosta heti kun pääsin harjoittelusta. Samalla tavalla teen huomennakin, tytön isä sitten hakee tytön multa neljän aikaan.

Aion kyllä kysyä, että ottaisko exä tytön torstaina yöksi, niin lyhis vähän se tytön päivä. Ei kylläkään kuin 20 min, mutta on sekin jo jotain. Saa tyttö nukkuakin vähän kauemman.

Sekin mulle tuli mieleen, että voisinhan mä tietysti sitten lopettaa osa-aikaisen työn ja hakea sen rahan sossusta. Sitten mua haukuttaisiin sossupummiksi ja käskettäisiin mennä töihin! :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:02 Scarlett-79 kirjoitti:
Kerroin perhepäivähoitaja-äidilleni perjantain tilanteesta ja hän oli sitä mieltä, kyllä mun pitää nukkua.

Eli tytöllä on kamalan äidin lisäksi kamala mummu. :whistle:
Siis mummu vielä yllyttää?! Voi mahoton! Mihin tää maailma on menossa :snotty: :'( mummutkin vielä...

No ei vaan, oikeesti oon samalla linjoilla että nukut ne unet... :)
 
:LOL: :LOL: :LOL:

Voi hyvää päivää, mikä kanalauma täällä kokoontuu.
A) Ap puhui yhdestä kerrasta tekisikö noi
B) Kuka isä pohtisi tuollaista

En kertakaikkiaan käsitä millaisia ihmisiä te oikein olette, kun tuomitsette kun joku yhden kerran haluaa nukkua ennen töihinmenoa.

Siis te olette kertakaikkisen idiootteja.
 

Yhteistyössä