Olenko huono kummitäti (joululahjoista)?

Kummipojallani on 2 sisarusta. Nyt kun tänä jouluna ei ole varaa törsätä lahjoihin, ajattelin et jos ostasin näille kolmelle jotain yhteiseksi (vaikka joku peli). Kaikille kun pitää kuitenkin ostaa jotain. Olisko se ihan typerä temppu kummitädiltä? Onhan siinä tietty sekin puoli et kun nää tenavat saa ihan hirveitä kasoja lahjoja, ni se hieman pienentäs sitä kasaa kun ei oo kaikille omaa lahjaa. Mitä mieltä ootte voinko näin tehdä?

Taidan olla TOSI SURKEA kummitäti. En ole kai kertaakaan jouluna muistanut kummipojan siskoa :ashamed: Synttäreinä kyllä olen, koska ollaan juhlissakin oltu. Ja vielä, meidän lasten kummit ovat aina muistaneet vain omaa kummilastaan ja mielestäni se on ihan ok.

vieras
Jos mä alkaisin kaikkien viiden kummilapsen sisaruksia muistamaan niin sais ostaa yli 20 pakettia jouluna pelkille kummilasten sisarille.. Eli muistan jouluna vaan omia ja kummilapsia ja veljen poikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
mä olen ilmoittanut, että ostan vain kummilapsille en heidän sisaruksilleen.
Me ollaan kans sovittu meidän kummilasten vanhempien sekä meidän lasten kummejen kanssa, että vain kummilapselle ostetaan. Muuten touhu menis ihan älyttömäksi, meilläkin on 5 kummilasta ja kaikilla on kaksi sisarusta, joten siitä voi laskea kuinka monta lahjaa tarttis ostaa jos kaikille antais...

Mutta jos haluaa muistaa kaikkia niin yhteinen lahja on varsin hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Jos kerta on pakko kaikille ostaa, niin osta se yhteinen ja sitten vielä joku pieni oma lahja kummipojalle erikseen...

Melkein näin tekisin minäkin jos pakko tilanne rahan vuoksi.

Minulla on ollut tapana kyllä muistaa myös kummilasten sisaruksia. Kummilapsille olen ostanut jotain "isompaa", mutta myös sisaruksille jotain. Meillä on kummilapsia 2, toisella yksi sisarus ja toisella kolme :)

vieras
Meillä kummilapsen vanhemmat ilmoittaneet, että lahja vain kummilapselle, ei sisaruksille. Kaikkien lasten kummit toimivat siiloin samoin, mikä on tasapuolista. Olen silti saattanut muistaa muita lapsia karkkipussilla eli antanut kummilapselle paketoidun lahjan ja sitten ollut tuliaisena iso karkkipussi koko porukalle. Jos olen lähettänyt paketin, enkä siis itse mennyt samalla kylän, olen vain lähettänyt terveisiä kaikille.

vieras
Mielestäni on reilumpaa ostaa se peli lahjaksi kummilapsellesi ja laita vaikka kortti, johon kirjoitat, että pelaile tätä sitten sisarustesi kanssa. Muutenhan sun kummilapsesi jää tavallaan ilman lahjaa, kun annat sen yhteisen lahjan. Ikävä paikka, mikäli sisarusten kummit antavat ns henkilökohtaisia lahjoja.

Peesaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
- - -Olen silti saattanut muistaa muita lapsia karkkipussilla eli antanut kummilapselle paketoidun lahjan ja sitten ollut tuliaisena iso karkkipussi koko porukalle. Jos olen lähettänyt paketin, enkä siis itse mennyt samalla kylän, olen vain lähettänyt terveisiä kaikille.
Näin meilläkin. Kun oli vaan 1 kummilapsi ostin kaikille mutta ei enää onnistu :( Nyt 3 kummilasta ja heillä yhteensä lisäksi 8 sisarusta.

Minä olen ostanut aina kummilapsen sisaruksillekin,ovat siskoni lapsia.Mutta tänä jouluna taidan muistaa vain kummilasta paketilla..on meinaan meilläkin aika tiukkaa.Lapset ovat kuitenkin sen verran pieniä ettei ymmärrä..

Mites muuten ap,onko kyse minkä ikäisistä lapsista? kun eihän pakettiin tarvii välttämättä kirjoittaa keneltä lahja on.Äitihän sen vain sitten tietää.(ja isi)

äippä
Mekin ostamme vain kummilapsille. Niitäkin on 5. Jos heidän sisarukset lasketaan mukaan, niin tulisi vielä 11 lisää. Ja sit on itelläkin 2 lasta. Ja muitakin ihmisiä, joita on jouluna tavattu muistaa.... elikkäs ei kummilasten sisaruksia. Joka lapsella on kuitenkin omat kumminsa, jotka muistavat heitä. Eivätkä lapset edes tiedä, mikä paketti on keneltäkin ;)

Yhteistyössä