Olenko huono ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
En jaksa ottaa meille kylään perhettä, jotka pitää kauheaa ääntä itsestään 24/7.
kun he menevät isovanhemmillen, lapsia pitää koko ajan viihdyttää ja tehdä heidän kanssa jotain kehittävää. Uudet legopaketit odottavat siellä lapsia ja heille pitää lukea ym. 24/7. Ja lapset pitävät kauheaa ääntä itsestään koko ajan. Kun ovat tottuneet, että heidän syömisestä jne tehdään iso numero.

Kun he meillä viimeksi kävivät, lähtivät suunnilleen meidän tavarat mukaan. Lasten äiti on ainoa lapsi, ja tottunut kai, että jos jotain haluaa, sen saa. Esim. huonekaluja kotoaan jne. kaiken saa mitä pyytää. Mutta ei tunnu kivalta, kun me ostamme itse kaiken, että suunnilleen ollaan ottamassa "lainaan" tavaroita, joita saa ihan kaupasta ostaa. Myös lapset kerjäävät kaiken mukaansa, vanhemmilta saaneet kai mallin tällaiseen. Että esim. isovanhemmilta pyydetään tavarat omaan kotiin mukaan.

Itse olemme vastakohtia, kainoja, eikä oikein kehdata pyytää keneltäkään mitään. Ei tehdä numeroa lasten syömisestä, ruoka laitetaan tarjolle ja jos ei kelpaa se korjataa pois. Usein esim. luetaan pöydässä itse ja lapset syövät jos syövät. Minä en vaan jaksa katsella sellaista, kun siinä jää meidän lapsetkin ihan kynnysmatoksi.

no en kyllä ottais itsekkään kylään enään, jos tavaraa lähtisi vieraiden matkaan, tosin sanoisin kyllä suoraan siinä vaiheessa jos lapsi alkaisi jotain vinkumaan mukaansa: sanoppa tuolle äipälle että hakee kaupasta ihan oman sinulle tämä on esmes Lauran.

Yhteistyössä