Olenko huono äiti?

Esikoisemme vajaa 2 vuotta on kipeä, flunssassa ja sen takia emme ole saaneet nukuttua muutamaan yöhön. Meillä on myös pieni vauva joka on valvottanut jo viikkoja, eli univelkamme on valtava..

Tänään esikoinen meni mummolaan yökylään jotta saisimme nukkua (yksi lapsi vähemmän joka valvottaa..) edes jonkun verran ja koen kovia omatunnon tuskia tästä asiasta :'( Koen olevani maailman huonoin äiti, vaikka olen aivan uupumuksen partaalla ja tiedän että sekä minun että miehen (jotta jaksaa olla töissä) on pakko saada nukuttua!

Esikoinen tuntee mummun ja pappan erittäin hyvin, ovat hänelle meistä seuraavaksi läheisimmät, joten siinä ei ongelmia. Minulle, äitinä, tulee vaan olo että mitä jos hän ajattelee että olemme hylänneet hänet ja vielä kun on reppana kipeä.

Teinkö väärin kun päästin hänet vanhemmilleni yöksi?

no et tietenkään ole huono äiti! Oikein teit, kun annoit mennä hyvään hoitoon isovanhempien luo, jotka jaksaa nyt paremmin hoitaa kuin sinä. Hän varmasti nauttii jakamattomasta huomiosta valtavasti!
Tietenkin sinä äitinä tunnet huonoa omaatuntoa siitä, kun omasi viet hoitoon vieraalle, mutta te vanhemmat tarvitsette nyt lepoa, joten levätkää tai yrittäkää levätä.

:hug:

No et todellakaan ole huono äiti. Itse veimme mieheni kanssa ainokaisen poikamme hoitoon ensimmäisen kerran mummolaan vajaan
kahden kuukauden ikäisenä, koska pojalla oli päivärytmi täysin sekaisin ja valvotti kaikki yöt. Itse en tuntenut mitään huonoa omaatuntoa, koska yhden hyvinnukutun yön jälkeen taas jaksoi paremmin.
:) =)

Meidän 2-vuotias tyttömme on ollut tätinsä luona yökylässä, muttei ole tullut mieleenkään että olisin sen takia huono äiti. Päinvastoin, vanhempienhan pitää opettaa lapsensa luottamaan myös muihin ihmisiin.

Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Liila:
Meidän 2-vuotias tyttömme on ollut tätinsä luona yökylässä, muttei ole tullut mieleenkään että olisin sen takia huono äiti. Päinvastoin, vanhempienhan pitää opettaa lapsensa luottamaan myös muihin ihmisiin.

Samaa mieltä! Meillä kans tyttö on ollut kummilassa yökylässä. Hyvähän se on totuttaa lapsi muihinkin aikuisiin. Entä jos jouduti itse vaikka sairaalaan tai jotain... Tuon ikäinen jo nauttii siitä että saa olla jossain tutussa turvallisessa paikassa yökylässä. Se on sellaista turvallista itsenäistymistä. Sitäpaitsi tärkeää on myös oma jaksamisesi! "Huono äiti" olet silloin jos olet väsynyt etkä jaksa olla lasten kanssa. Viisaampaa on käyttää apuvoimia jos niitä on saatavana.

Mä tunsin itseni huonoksi äidiksi, kun jouduin jättämään tytön 3,5 kk:t sairaalaan (rsv-posittivinen), kun tulin kotiin hoitamaan keskimmäistä lasta 2,5v. Olin kyl sairaalassa sen yhden yön ja päivät, mut olo oli tosi huono...
Ja kun vielä oli samana vkonloppuna mutsin 50-vuotis synttärit ja piti sielläkin pyörähtää :headwall: :headwall: :headwall:

Yhteistyössä