Olenko huono äiti, jos en anna lastani..

  • Viestiketjun aloittaja 2v äiti
  • Ensimmäinen viesti
Äiti79
Et ole huono äiti. Sinun lapsesi ja sinä päätät onko lapsi hoidossa vai sinun luonasi.

Onneksi sinulla on mahdollisuus antaa lapsi hoitoon, koska kaikilla tätä mahdollisuutta ei ole.
 
J
Sinun lapsestasihan nyt on kyse! Sinä päätät.
Meillä on myös mummo, jonka elämän ainoa sisältö on lapsenlapset. Hän on mieheni veljen lapsille jo vahingossa itseään äidiksi tituleerannut eli on jo roolitkin menneet sekaisin. Varoittelimmekin mummoa heti, kun meidän vauveli syntyi, jotta haluamme itse viettää aikaa lapsemme kanssa, eikä hän todellakaan tule olemaan joka viikonloppu mummon luona. Silloin tällöin toki, mutta ei missään tapauksessa säännöllisesti joka viikko. Onneksi mummo on ollut asian kanssa oikein sinut.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja no:
sanoisin, että huono äiti olet jos ANNAT joka viikonloppu lapsesi hoitoon. sinun lapsesihan hän on eikä isovanhempien.
Puhuttiinko aloituksessa viikonloppuhoidosta?
Minä olen sitten varmaan huono äiti, kun mun lapsi oli kesällä useammankin yön viikossa isovanhemmilla hoidossa ja jos ei ollut öitä, niin ainakin 4-5 päivänä viikossa oli aamupäivän siellä.
 
Hanna
Meillä kaukana asuva anoppi halusi että 2v. lapsemme on heillä viikon vaikka näkevät tosi harvoin. En suostunut, liian pitkä aika noin pienelle olla erossa vanhemmistaan ja puolituttujen isovanhempien luona. Taisi loukkaantua, mutta loukkaantukoon. Kerran sitten oli heillä 3pv ja kun yritin sopia milloin tulen hakemaan, keksivät kaikkia typeriä tekosyitä miksi ei käykään esim. päiväuniaika, ruoka-aika yms. typerää. Nuo syyt siis estivät heitä tulemasta hakemaan minua lähimmästä kaupungista. Yrittivät pitkittää hoidossaoloaikaa. Sanoin että kolme päivää on maksimi noin pienelle olla erossa vanhemmistaan koska näkeekin isovanhempiaan harvoin ja että pääsen kyllä ilman kyytiäkin perille. Eli pidin pääni ja hain lapseni pois silloin kuin parhaaksi näin. En käsitä miten he kohtelevat lapsenlastaan kuin jonain viihdykkeenä jota pidetään hoidossa heille sopiva aika välittämättä lapsen iästä, tuttuudesta yms. tekijöistä! Tuli tunne että minun piti väkisin pitää puoleni että saan lapsen pois...
Erään tuttuni 2v. oli isovanhemmillaan viikon, mutta he näkevätkin toisiaan vähintään kerran viikossa muutenkin. Eli todellakin vanhemmat saavat päättää lapsensa hoidossaolosta!
 
alottaja
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
sanoisin, että huono äiti olet jos ANNAT joka viikonloppu lapsesi hoitoon. sinun lapsesihan hän on eikä isovanhempien.
Puhuttiinko aloituksessa viikonloppuhoidosta?
Minä olen sitten varmaan huono äiti, kun mun lapsi oli kesällä useammankin yön viikossa isovanhemmilla hoidossa ja jos ei ollut öitä, niin ainakin 4-5 päivänä viikossa oli aamupäivän siellä.
Ei ole viikonloppuisin ollut kertaakaan.. vaan viikolla ja koskaan ei yökylässä ole ollut missään.
 
H
No, minusta ei oo huono äiti jos antaa lapsen vaikka joka viikonloppu hoitoon, olettaen että ehtii lapsen kanssa olla viikolla, eikä myöskään oo huono äiti jos ei anna hoitoon.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
sanoisin, että huono äiti olet jos ANNAT joka viikonloppu lapsesi hoitoon. sinun lapsesihan hän on eikä isovanhempien.
peesi
Älkääpäs nyt taas yleistäkö. Jos lapsi on esim. kotihoidettu, ja kerran viikossa (vaikka sitten vkloppuna) jossain hoidossa jonkun aikaa, miten se tekee lapsen äidistä huonon? Ihme mielipiteitä taas, varsinkin kun ottaa huomioon että osa kommentoijista taitaa olla itse lapsettomia? ;)
 
Äiti myös
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Meillä kaukana asuva anoppi halusi että 2v. lapsemme on heillä viikon vaikka näkevät tosi harvoin. En suostunut, liian pitkä aika noin pienelle olla erossa vanhemmistaan ja puolituttujen isovanhempien luona. Taisi loukkaantua, mutta loukkaantukoon. Kerran sitten oli heillä 3pv ja kun yritin sopia milloin tulen hakemaan, keksivät kaikkia typeriä tekosyitä miksi ei käykään esim. päiväuniaika, ruoka-aika yms. typerää. Nuo syyt siis estivät heitä tulemasta hakemaan minua lähimmästä kaupungista. Yrittivät pitkittää hoidossaoloaikaa. Sanoin että kolme päivää on maksimi noin pienelle olla erossa vanhemmistaan koska näkeekin isovanhempiaan harvoin ja että pääsen kyllä ilman kyytiäkin perille. Eli pidin pääni ja hain lapseni pois silloin kuin parhaaksi näin. En käsitä miten he kohtelevat lapsenlastaan kuin jonain viihdykkeenä jota pidetään hoidossa heille sopiva aika välittämättä lapsen iästä, tuttuudesta yms. tekijöistä! Tuli tunne että minun piti väkisin pitää puoleni että saan lapsen pois...
Erään tuttuni 2v. oli isovanhemmillaan viikon, mutta he näkevätkin toisiaan vähintään kerran viikossa muutenkin. Eli todellakin vanhemmat saavat päättää lapsensa hoidossaolosta!
TÖRKEETÄ käyttäytymistä!! Hyvä kun pidit pääsi!
 
hyvä äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
sanoisin, että huono äiti olet jos ANNAT joka viikonloppu lapsesi hoitoon. sinun lapsesihan hän on eikä isovanhempien.
peesi
Älkääpäs nyt taas yleistäkö. Jos lapsi on esim. kotihoidettu, ja kerran viikossa (vaikka sitten vkloppuna) jossain hoidossa jonkun aikaa, miten se tekee lapsen äidistä huonon? Ihme mielipiteitä taas, varsinkin kun ottaa huomioon että osa kommentoijista taitaa olla itse lapsettomia? ;)
Olen hoitovapaalla lapsen kanssa kotona, ja tyttö viettää joka viikko yhden päivän jommassakummassa mummolassa. Ihana vapaapäivä itselle ja lapsi saa nauttia isovanhempien seurasta. Heillä on todella lämpimät välit. Lapsi tarvitsee elämäänsä muitakin turvallisia aikuisia kuin omat vanhempansa.
 
No jos menee isovanhemmalle, vaikkakin joka viikonloppu yhdeksi tai vaikka kahdeksi yöksi, niin ei mun mielestä ole hoidossa. Vaan viettää aikaa myös isovanhempien kanssa.
Hoidossa on mielestäni sillon kun täytyy palkata lastenhoitaja.
Ja tästä käsitin että lapsi on siellä koska isovanhempi haluaa, eikä väkipakolla sinne raahattu jotta äiti sais rillutteluvapaata.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
sanoisin, että huono äiti olet jos ANNAT joka viikonloppu lapsesi hoitoon. sinun lapsesihan hän on eikä isovanhempien.
peesi
Älkääpäs nyt taas yleistäkö. Jos lapsi on esim. kotihoidettu, ja kerran viikossa (vaikka sitten vkloppuna) jossain hoidossa jonkun aikaa, miten se tekee lapsen äidistä huonon? Ihme mielipiteitä taas, varsinkin kun ottaa huomioon että osa kommentoijista taitaa olla itse lapsettomia? ;)
Olen hoitovapaalla lapsen kanssa kotona, ja tyttö viettää joka viikko yhden päivän jommassakummassa mummolassa. Ihana vapaapäivä itselle ja lapsi saa nauttia isovanhempien seurasta. Heillä on todella lämpimät välit. Lapsi tarvitsee elämäänsä muitakin turvallisia aikuisia kuin omat vanhempansa.
No just niin. Mulla oli samanlainen tilanne kun olin vielä hoitovapaalla, ja tosta järjestelystä hyötyivät kyllä ihan kaikki.

 
minä
Olisin tyytyväinen jos mummut tarjoutuisivat hoitamaan edes kerran vuodessa. Vanhempi lapsi on nyt 4 vuotta, eikä ole vielä sellaista tarjousta tullut.

Eli enpäs osaa sanoa, että oletko huono äiti, kun et anna kerran viikossa. Mutta jos teillä on noin läheiset välit isovanhempiin, että haluavat hoitaa usein, niin en niitä välejä ainakaan lähtisi rikkomaan minkään pienen asian takia.
 

Yhteistyössä