Olenko epäsosiaalinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä se Sosiaalisuus sitten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä se Sosiaalisuus sitten on

Vieras
Tulen hyvin toimeen yksin mutta myös erilaisten ihmisten kanssa. En ole koskaan tapellut tai kiusannut ketään koulussa. Otan ystävyyden tosissani ja kunnioitan ihmisiä, oli heillä mitä mielipiteitä tahansa. Mutta kuitenkin, olen hiljainen ja empaattinenn enkä pidä turhasta pälätyksestä.
Ja kuitenkin minua sanotaan epäsosiaaliseksi? Haluaisin todellakin tietää, mitä se sosiaalisuus sitten on. Ehkä minun pitäisi olla väkivaltaisempi ja röyhkeämpi, ken tietää.

Sosiaalinen ihminen on empaattinen, kiinnostunut muista ihmisistä ja kuuntelee aidosti, keskustelee, ottaa kantaa, lohduttaa, huumorintajuinen. Tulee kaikkien kanssa toimeen ja osaa keskustella erilaisten ihmisten kanssa. Jotkut ihmiset voivat olla äännekkäitä, mutta ne ei välttämättä ole sosiaalisia, jos muut ihmiset eivät pidä siitä että vain pitää meteliä itsestään eikä piittaa muista pätkääkään.

omasta mielestäni olen sosiaalinen (niinkuin sinä), mutta olen hiljainen joten muut ovat saaneet minut tuntemaan itseni epäsosiaaliseksi. Monesti on sanottu että jos et ole puhelias pälpättäjä niin et ole sosiaalinen.

Jos vaikkapa jokin asia on on huonosti tai hyvin, niin haluatko jakaa sen muiden kanssa? Vai surra yksinään tai nauttia yksinään? Saatko voimaa ja iloa ryhmästä vai yksinäisyydestä?

Minusta seurallista ihmistä sanotaan sosiaaliseksi. Hiljaisia yleensäkin syrjitään ja haukutaan epäsosiaaliseksi tai jotenkin vialliseksi, ihan kuin hiljaisuus olis joku vitsaus. Minä olen ite hiljainen ja tykkään olla sellanen kuin olen. Ja olen ystävällinen, empaattinen, kiltti, ja puheliaskin oikeassa seurassa.

Yhteistyössä