olenko epäreilu äiti ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen varmaan sitten ihan superepäreilu äiti kun odotan että neljäsluokkalainenkin jatkaa samalla linjalla..
Tosin enää ei tarvitse "vääntää" aiheesta, tietää itsekin että on hyvä jos läksyt tekee heti (esim. englanti helpompi tehdäkin kun on muistissa).
Nykyisin joskus jos on kysynyt että saisko tehdä myöhemmin (esim. pe) on sovittu aika koska sitten tehdään.

Minä näen että tämä kasvattaa lapsellekin sitä vastuullisuutta että hommat hoidetaan.

Ja joo, olen kotona tai jos olenkin töissä niin isä on kotona kun tulee koulusta.

Liian raskasta lapselle tehda laksyt heti koulun jalkeen. Aivot tarvitsevat myos lepoa!

Vai haluaisitko itse tehda toista tultuasi samaa hommaa heti kotona?

Näin meilläkin on ajateltu jokaisen lapsen kohdalla. Oppivat itse tosi aikaisin huolehtimaan, että läksyt tehdään jossain vaiheessa. Joskus aamulla, joskus välitunnilla loput. Huippuhyviä numeroita tuovat jatkuvasti koulusta.

Ei toi oo epäreilua. Mun vanhemmat pakottaa mut tekee läksyt suoraa koulusta. En saa syödä välipalaa jos on alle 2 tuntia ruokaan. Pääsen vasta illalla kavereille. En saa lainata vaatteita, en saa liata vaatteita, en edes kumisaappaita vaikka maastoon olisin menossa. Viimeeksi kun lainasin maastovaatteita, mulle huudettiin että saan porukat vihaseksi mun pöljäilyillä. En uskalla edes pitää puhelimessa ääniä päällä koska pelkään että porukat huutaa mulle. Ja mulle huudettiin siitäkin kun nieleskelin ruuantähteitä suusta.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24635966:
et ole tiukkis. meillä on sama saantö. jos ne läksyt jaa iltaan, niin sitten se läksyjenteko on yhtä kiukuttelua ja mikään ei onnistu kun on väsynyt

Meilläkin olisi tuskaista jos läksyt tehtäisiin illalla vasta.

+ kun sanoin, että näin hämähäkin kävelemässä kädelläni, isäni huusi minulle että pitää lopettaa hämähäkkien pelkääminen ja olla hiljaa. Mitä minä voin tehdä jos olen hämähäkkifoobikko???

Yhteistyössä