olenko epäonnistunut kasvatuksessa vai missä vika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiree"

Vieras
ekaluokkalainen poikani raivostui eilen kun komensin häntä ja sanoin mitä seuraa jos hän vielä käyttäytyy tietyllä tavalla. hän huusi että äiti nyt mä voisin vaikka tappaa sut ja uhkasi heittää lasilla,mutta ei sitä tehnyt.meillä ei kukaan heittele suuttuessaan tavaroita,että en ymmärrä mistä tämä malli.mä sanoin että sitten sulla ei olisi enään äitiä että säkö pärjäät ilman äitiä? sanoi että pärjään,mutta perui hetken päästä puheensa. mistä tällänen käytös johtuu? koulussa on mitä kiltein ja pärjäävä oppilas..

Voi kuule, kuuluu ikään. Meillä kanssa ekaluokkalainen oikea ärripurri nykyään. Suusta tulee koppaa ja lautaa...

Ja kavereiden malli on nyt joka jyrää päälle. Teilläkin varmaan nähnyt jonkun kaverin noin käyttäytyvän kerran teillä ei ennen ole tuollaista ollut. Meillä on kanssa tullut kiroamiset ja raivoamiset jotenkin korostuneesti esiin nyt kun on kouluun mennyt. Eskarissa ei vielä ollut.

Puhuttelet vain joka kerta tiukkaan sävyyn ja teet selväksi, että vaikka naapurin Pekka tekeeki näin niin meillä sitä ei hyväksytä ja piste. Meillä ainakin rauhoittaa tilannetta. Joskin välillä vain hetkellisesti.

[QUOTE="vieras";22339113]Ei kyllä kuulu ikään tappamisella uhkailu :o :o normaali lapsi ei raivostuessakaan uhkaa ketään ja varsinkaan vanhempiaan tappamisella.[/QUOTE]

Ja höpö höpö, kyllä lapseltakin voi tuollaista lipsahtaa. Olen minäkin uhannut jopa siskoani lapsena. Tappanut en kuitenkaan ketään ole, joten luokittelen itseni aika normaaliksi

No en tiiä mistä se kumpuaa mutta kyllä meillä saattaa muksu ku ei äitistä tykätä jossain tilanteessa tuumata, että minä ammun sinut, vaikkei todellakaan edes varmaan tajua mitä se tarkottaa. Kamalalta se kuulostaa ja aina puhutaan sitten ettei semmoinen ole oikein. Raivon hallinta on jotain jota pitää lapselle opettaa...

Yhteistyössä