Olenko biseksuaali?

  • Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti
"apuva"
Olen hankalassa tilanteessa. Olen aina mieltänyt itseni täysin heteroksi, enkä koskaan olisi voinut kuvitellakaan edes suutelevani toista naista. Nyt kuitenkin olen tuntenut erään tytön n. vuoden verran, enkä saa häntä mielestäni. Hän herättää minussa tunteita, joita en ole aikaisemmin kokenut ja olen tulla hulluksi. Olen jo pitkään miettinyt millaista olisi suudella hänen kanssaan. Sen pidemmälle en kuitenkaan halua edetä. En siis halua mitään intiimiä hänen kanssaan, ainoastaan suutelua ja sellaista. Voinko mieltää itseni biseksuaaliksi? Hän on ainoa nainen, kehen ikinä olen tuntenut näin.
 
Saattaa se sinun sisäinen pikku bi-enkeli kuiskutella korvan takana..;) Jos tässä tytössä on juuri jotain sellaista mitä ominaista haluaisit/toivoisit olevan puolisossasi:)
Onko tämä ystäväsi hetero, jos on niin ei ainakaan kannata kovin suoraan asiasta kertoa jos mieli tekee asia ulos sanoa:/

Olipa oma sisäinen tutkimusmatkasi tulos mikä hyvänsä, uskalla olla rehellinen itsellesi ja olla oma itsesi:) Ei sitä tarvitse muille kailottaa ennen kun siihen on itse valmis..;) :hug:
 
Kepsis
Minkä takia ihmisellä on niin kauhea halu lokeroida itsensä ja muut. Olet ihastunut ihmiseen, nauti siitä. Ylianalysoimalla saat vain ongelmia pääsi sisälle vaikka niitä oikeasti ei olisikaan.
 
mulla on itseasiassa vähän samankaltaisia ajatuksia herännyt. vaikka en olekaan varsinaisesti ihastunut kehenkään, olen alkanut miettiä ihan tsissani että mitäs jos "se okea" olisikin nainen? miesten kanssa kun ei tunnu onnistuvan ei sitten millään.
en tiedä olenko hetero vai bi, mutta liekö tuolla niin väliä. tuskinpa minä ikinä pääsen sitä sen kummemin "testaamaan", täällä on vähän turhan pienet piirit ja mä en halu ainakaan julkistaa moista saiaa enennkuin olen asiasta varma :D
 
omnix
Minkä takia ihmisellä on niin kauhea halu lokeroida itsensä ja muut. Olet ihastunut ihmiseen, nauti siitä. Ylianalysoimalla saat vain ongelmia pääsi sisälle vaikka niitä oikeasti ei olisikaan.
Tälle peesi :) Miksi sinun pitäisi pohtia oletko bi vai hetero? Ei sellaista tarvitse edes ajatella. Olet nyt ihastunut kivaan tyyppiin. Tilanteestasi riippuen joko teet asialle jotain tai sitten annat olla. Ei sinun tarvitse "päättää" oletko sinä nyt minkä merkkinen ja mallinen. Anna asioiden tulla ja olla sellaisina kuin ovat. Hyväksy itsesi.
 
"apuva"
No eihän sillä oikeastaan olekaan väliä. Olen vain hämilläni kun en ole aikaisemmin tuntenut näin. Hän on itse lesbo, ja seurustelee. Ehkä joskus vielä uskallan puhua hänelle tunteistani. Täytyy nyt vain totutella ja odotella sopivaa hetkeä.
 
[QUOTE="apuva";24462382]No eihän sillä oikeastaan olekaan väliä. Olen vain hämilläni kun en ole aikaisemmin tuntenut näin. Hän on itse lesbo, ja seurustelee. Ehkä joskus vielä uskallan puhua hänelle tunteistani. Täytyy nyt vain totutella ja odotella sopivaa hetkeä.[/QUOTE]

Ymmärrän tuon hämmennyksen. Ei kannata kuitenkaan ajatella liikoja. :) Joskus noin vaan käy.
 
Kepsis
[QUOTE="apuva";24462382]No eihän sillä oikeastaan olekaan väliä. Olen vain hämilläni kun en ole aikaisemmin tuntenut näin. Hän on itse lesbo, ja seurustelee. Ehkä joskus vielä uskallan puhua hänelle tunteistani. Täytyy nyt vain totutella ja odotella sopivaa hetkeä.[/QUOTE]

Ei identiteettimullistuksiin voi totutella niin sanotusti ainakaan perinteisessä mielessä, aina ne on järkytyksiä kun elää elämäänsä kuten oletetaan, eli kaikkihan on heteroita "kunnes toisin todistetaan", eikä niinkuin sisällä tuntuu. Se että osaat ihastua ilman sukupuolirajoitetta on vain boonus sinun elämässäsi, suurin osa on kumminkin puolet pienemmillä markkinoilla :D huumoria mukaan, sekä positiivinen ajattelu.
 
Aika harva on 100% mitään noista, mikä tän pointti oli? :D
Sen pointti oli Tytsin kommentissa "En mäkään jaksa uskoa, että kovinkaan suuri osa olisi 100% mitään." Minä ainakin olen aika lailla 100-prosenttisesti nainen, äidinkieleltäni suomenkielinen, uskossa, aviouskollinen, oman aatteeni takana ja kiinni omassa ruokavaliossani. Olen myös 100-prosenttisen hetero. Vaikka te ette olisikaan.

En ole koskaan ymmärtänyt, miten joku ulkopuolinen voi leimata toisen, ettei tämä ole 100-prosenttisen hetero. Yhtä lailla voi sanoa, ettei kukaan ole täyshomo ja silloin olisi syytä keskittyä itsessään siihen heteropuoleen?
 
Sen pointti oli Tytsin kommentissa "En mäkään jaksa uskoa, että kovinkaan suuri osa olisi 100% mitään." Minä ainakin olen aika lailla 100-prosenttisesti nainen, äidinkieleltäni suomenkielinen, uskossa, aviouskollinen, oman aatteeni takana ja kiinni omassa ruokavaliossani. Olen myös 100-prosenttisen hetero. Vaikka te ette olisikaan.

En ole koskaan ymmärtänyt, miten joku ulkopuolinen voi leimata toisen, ettei tämä ole 100-prosenttisen hetero. Yhtä lailla voi sanoa, ettei kukaan ole täyshomo ja silloin olisi syytä keskittyä itsessään siihen heteropuoleen?
Siis was? :D Ei kukaan ole sinua kehottanut keskittyä bi- tai lesbopuoleesi. Se, ettei kukaan ole 100% hetero ei tarkoita, että pitäisi jotenkin keskittyä siihen ei-hetero-osuuteen.

Sinä koet olevasi aika lailla 100%:sesti nainen; tarkoitatko sillä biologista vai sosiaalista sukupuoltasi?

Sinä koet olevasi äidinkieleltäsi suomenkielinen; no tässä voitaisin keskustella äidinkielen merkityksestä. Olen jokseenkin varma, että osaat vähintään muutaman sanan jotain muutakin kieltä kuin suomea.

100%sesti uskossa? Hmm. Tämä on hankalampi. Oletko koskaan elämässäsi edes sekunnin ajan ollut uskomatta?

Sitoutunut parisuhteeseen? Tuolla nyt voi tarkoittaa mitä vaan. Jos sinun pitäisi valita lapsesi ja avioliittosi väliltä, kumman valitsisit? Avioero vai lapsen kuolema?

Ja 100% vegaani ei kyllä kukaan ole; aivan varmasti sitä vahingossa syö esimerkiksi hyönteisiä ruoan seassa ;)
 
"vieras"
[QUOTE="apuva";24462382]No eihän sillä oikeastaan olekaan väliä. Olen vain hämilläni kun en ole aikaisemmin tuntenut näin. Hän on itse lesbo, ja seurustelee. Ehkä joskus vielä uskallan puhua hänelle tunteistani. Täytyy nyt vain totutella ja odotella sopivaa hetkeä.[/QUOTE]
Tätä en oikein ymmärrä. Miksi koet että sinun täytyisi kyseiselle ihmiselle tunnustaa. Sama se on heterosuhteissakin, että ei ole asiallista mennä suhteessa olevalle kertomaan mistään tällaisesta. Ja kun et edes tiedä mitä haluat, niin olisi jotenkin surku, että suhteessa olevasta pahimmassa tapauksessa tulisi sinulle joku kokeilukappale. Sinä tietysti koet, että on kyse jostakin ainutlaatuisesta, mutta mietin silti moneen kertaan.
 
soon
[QUOTE="vieras";24463686]Tätä en oikein ymmärrä. Miksi koet että sinun täytyisi kyseiselle ihmiselle tunnustaa. Sama se on heterosuhteissakin, että ei ole asiallista mennä suhteessa olevalle kertomaan mistään tällaisesta. Ja kun et edes tiedä mitä haluat, niin olisi jotenkin surku, että suhteessa olevasta pahimmassa tapauksessa tulisi sinulle joku kokeilukappale. Sinä tietysti koet, että on kyse jostakin ainutlaatuisesta, mutta mietin silti moneen kertaan.[/QUOTE]

Hyvä! Järjen ääni kuuluu edes vähän tässä keskustelussa. Eivät fiksut heterotkaan kuljeskele kertoilemassa jokaiselle, että ehkä mun pikkasen tekis mieli suudella sua. Parisuhteita pitää kunnioittaa vaikka tuntisi itsensä minkälaiseksi lintukalaksi.
 

Yhteistyössä