Olenko ainut? (lapsien uimaan viemisestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uimaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uimaton

Vieras
Olemme käyneet kaksi kertaa tänä kesänä uimassa, esikoinen toki useammin. Täytyykö siis kärsiä omantunnon tuskia kun en VIITSI lähteä viemään noita uimaan. Pihalla on kahdelle pienimmälle uima-allas. Lapset siis 1v, 5v, ja 11v. Ei kai ne siihen kuole? Autossakin niin kuuma! Olenko ainut?

Kyllähän ne lapset siitä nauttivat... paljon muitakin asioita joutuu lasten tyytyväisyyden eteen tekemään.
On teillä se allas omalla pihalla kuitenkin, jospa se pienille riittäisi?

Meillä on kolme uimataidotonta lasta enkä ole kertaakaan vienyt uimaan rannalle. Nyt kun isä jää lomalle, mennään yhdessä mutta yksin en uskalla noita viedä. Varsinkin kun esikoinen osaa omasta mielestään uida...

Mä en käy lasten kanssa uimassa. En viihdy rannalla lainkaan ja olisin vaan niin horveä hermoheikko ettei siitä kukaan nauttis.
Kylpylässä ollaan käyty nyt kesäll' kerran, nyt ei voida edes mennä kun on tulehdukset päällä.

Meillä on lastenallas takapihalla jatkuvasti, joka toinen pvä vaihdetaan vedet ja yöks peitetään pressulla. Ollaan altaassa koko sakki ( minä, 2v7kk ja 1v) lähes koko pvän. aamulla, ip, illalla... noille riittää, ovat sen verta pieniä. Mulla ei ole päivisin autoa ja lähimmälle rannalle on niin paljon matkaa etten lähde tarpomaan mitään 4-5km matkoja tässä helteessä...

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Meillä 3v, 1,5v ja 2kk joten en todellakaan lähde noitten kaikkien kanssa keskenään rannalle. Eiköhän ne pärjää ilmankin.

No järkeä saakin käyttää. En mäkään mun 2,5v ja 7kk kanssa yksin lähde rannalle, tietenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja kivaa on pihallaki:
Meillä on lastenallas takapihalla jatkuvasti, joka toinen pvä vaihdetaan vedet ja yöks peitetään pressulla.

Pieniinkin altaisiin saa nykyään puhdistussettejä niin että vesi pysyy hyvänä pitkään. Aikamoista veden tuhlausta vaihtaa vesi joka toinen päivä (jos kyse ei siis ole ihan minialtaasta).

mulla kanssa huono omatunto kun en uskalla rannalle lasten kanssa yksin.
kuitenkin meillä neljä uimataidotonta joista yksi ihan vauva, eli en pystyisi yksin valvomaan.
isä töissä ja oikeastaan muuta verkostoa ei tässä lähellä ole avuksi.

onneksi tuntuvat lapset viihtyvän hyvin pikkukahluualtaassa ja kylppärin ammeessa.. :)
ehkei heille jää traumoja..

Yhteistyössä