Olenko ainut, jota politiikka ei kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Ja sitten me, joita kiinnostaa ja jotka osaamme ajatella edes vähän omilla aivoillamme, joudumme elämään tässä Pohjois-Korean kopiovaltiossa.
No mun mielestä suomalaisilla on asiat monin kohdin hyvin, verrattuna vaikkapa tuohon mainitsemaasi Pohjois-Koreaan.

Ja pakkohan täällä ei ole asua :heart:
 
Jos on vaikea tajuta politiikkaa ja valita omaa ehdokasta, niin suosittelen vaalikonetta. Se tarjoaa helpon tavan tutustua politiikkaan. Vain pintaraapaisun, mutta ja silti saa ja kannattaa vaikuttaa.

Jos ap ja muut olette edes jotakin mieltä jostain asioista, niin se on jo syy äänestää samaa mieltä olevia / samoja ajatuksia ajavia.
 
argh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
voi prkl, mä en enää edes tiedä mitä tähän ketjuun pitäis kirjottaa.. Teidänlaisten takia tän maan asiat on niin ketuillaan, ketään ei kiinnosta poliitikkojen touhut eikä kukaan jaksa vastustaa vaikka suomalaisia riistetään ihan törkeillä tavoilla.
Tämä kirjoittaja olisi varmaankin ollut mielellään kreikkalainen viimeiset kaksikymmentä vuotta. Siellä on jaettu isolla kauhalla hyvää, eikä ole kyselty kuka maksaa. Jos ei jaeta isolla kauhalla, niin sitten heti riistetään.
ai että heti jos kritisoin teidän lampaiden maata ja sen johtajia, niin en ymmärrä mistään mitään ja haluisin vaan saada enemmän? Ainoa mitä mä haluaisin toisin, olisi rehellisyyttä päättäjiltä ja sen että nää kähmijät asettuisivat hetkeksi normaali SUOMALAISTEN duunarien asemaan ja tekisivät päätöksiään sen pohjalta. Ihan käytännön esimerkkinä jos vaikka ajatellaan niiden muutenkin vähissä olevien rahojen sijoittamista, niin esim. musiikkitalon (tämän kauden poliitikkojen muistomerkki tuleville sukupolville) olisi voinut jättää rakentamatta ja sijoittaa ne rahat vaikkapa lasten ja nuorten mielenterveyshoitoon...
 
Olen kiinnostunut ja ymmärrän tiettyyn rajaan asti.
En ole poliittisesti erityisen valveutunut,
mutta tiedän kyllä ketä ja mitä äänestän ja mitkä arvot/ ajatukset ovat mua lähellä.

Mun mielestä yleissivistykseen kuuluu tietää edes jollain tasolla missä tää maa makaa.
 
argh
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Ja sitten me, joita kiinnostaa ja jotka osaamme ajatella edes vähän omilla aivoillamme, joudumme elämään tässä Pohjois-Korean kopiovaltiossa.
No mun mielestä suomalaisilla on asiat monin kohdin hyvin, verrattuna vaikkapa tuohon mainitsemaasi Pohjois-Koreaan.

Ja pakkohan täällä ei ole asua :heart:
Kyllä kyllä, mutta Pohjois-Korealaistenkin mielestä heillä on asiat ihan hyvin, se on katsos sitä aivopesun tulosta. On lottovoitto syntyä suomeen jne. sitähän meille kaikille on toitotettu ala-asteelta alkaen. :)
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Ainoa mitä mä haluaisin toisin, olisi rehellisyyttä päättäjiltä ja sen että nää kähmijät asettuisivat hetkeksi normaali SUOMALAISTEN duunarien asemaan ja tekisivät päätöksiään sen pohjalta.
Tätä minäkin toivoisin, mutta luulen ettei tuollaista tule koskaan tapahtumaan. Tämä siksi, että kaikki päättäjät ovat ikänsä tehneet samaa hommaa, eikä käsitystä / kokemusta tavallisen tallaajan elämästä ole ollenkaan.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Kyllä kyllä, mutta Pohjois-Korealaistenkin mielestä heillä on asiat ihan hyvin, se on katsos sitä aivopesun tulosta. On lottovoitto syntyä suomeen jne. sitähän meille kaikille on toitotettu ala-asteelta alkaen. :)
En väitä, että Suomi olisi mikään mallimaa. Mutta pelkästään jo kulttuurin vuoksi asun kaikkein mieluimmin juuri täällä. Olisi kulttuurishokki muuttaa esim. tuonne Pohjois-Koreaan, ja uskon että sopeutuisin huonosti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Ainoa mitä mä haluaisin toisin, olisi rehellisyyttä päättäjiltä ja sen että nää kähmijät asettuisivat hetkeksi normaali SUOMALAISTEN duunarien asemaan ja tekisivät päätöksiään sen pohjalta.
Tätä minäkin toivoisin, mutta luulen ettei tuollaista tule koskaan tapahtumaan. Tämä siksi, että kaikki päättäjät ovat ikänsä tehneet samaa hommaa, eikä käsitystä / kokemusta tavallisen tallaajan elämästä ole ollenkaan.
Miksi päättäjien pitäisi asettua juuri normaaliduunarien asemaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Miksi päättäjien pitäisi asettua juuri normaaliduunarien asemaan?
Ymmärryksen vuoksi. Monta asiaa ymmärtää vasta sitten, kun ne kokee omalle kohdalleen.
Pitääkö poliitikon siis kokeilla kaikkea, jotta ymmärtäisi mahdollisimman laajasti yhteiskuntaa? Riittääkö että kokeilee vain sitä duunarin arkea? Miksi juuri tavisduunari olisi lähtökohta hyvälle politiikalle?
 
argh
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Kyllä kyllä, mutta Pohjois-Korealaistenkin mielestä heillä on asiat ihan hyvin, se on katsos sitä aivopesun tulosta. On lottovoitto syntyä suomeen jne. sitähän meille kaikille on toitotettu ala-asteelta alkaen. :)
En väitä, että Suomi olisi mikään mallimaa. Mutta pelkästään jo kulttuurin vuoksi asun kaikkein mieluimmin juuri täällä. Olisi kulttuurishokki muuttaa esim. tuonne Pohjois-Koreaan, ja uskon että sopeutuisin huonosti.
Ymmärrätkö sä edes miksi mä viittaan tuohon Pohjois-Koreaan kaiken aikaa? Vai onko se sulle vaan maa jossain kaukana?
 
vieras
Se puolue, joka saa eniten ääniä, saa eniten paikkoja eduskuntaan, heidän joukoistaan valitaan pääministeri ja he muodostavat hallituksen. Äänestäkää siis ennen kaikkea puoluetta, ja sieltä teille sopivinta ehdokasta!
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Pitääkö poliitikon siis kokeilla kaikkea, jotta ymmärtäisi mahdollisimman laajasti yhetiskuntaa? Riittääkö että kokeilee vain sitä duunarinarkea? Miksi juuri tavisduunari olisi lähtökohta hyvälle politiikalle?
Ei kai kukaan ehdi kaikkea elämänsä varrella kokeilemaan, mutta luulisi kuuluvan edustajan "yleissivistykseen" tietää vähän muustakin elämästä.

Tavisduunari voisi olla hyvä lähtökohta siksi, että edustus heidän osaltaan tässä maassa on käsittääkseni suuri. Voisi olla vaikka kiintiö, että osa edustajista pitäisi olla eläkeläisiä, osa duunareita, osa kotiäitejä jne.. :)
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Ymmärrätkö sä edes miksi mä viittaan tuohon Pohjois-Koreaan kaiken aikaa? Vai onko se sulle vaan maa jossain kaukana?
No mun mielestä Pohjois-Korean ja Suomen politiikan vertaaminen keskenään on vähän... outoa.
 
Kukka
Kyllähän se nyt kuuluu yleissivistykseen olla edes jotenkin perillä politiikasta. Nyt minullekin alkaa valkenemaan, miksi Suomen poliittinen tilanne on päin persettä - ihmisiä ei kiinnosta.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
Kyllähän se nyt kuuluu yleissivistykseen olla edes jotenkin perillä politiikasta. Nyt minullekin alkaa valkenemaan, miksi Suomen poliittinen tilanne on päin persettä - ihmisiä ei kiinnosta.
Sitten herääkin kysymys, että miksi se ei kiinnosta. Siitä on tehty vaikeaa ymmärtää, ja sitä höystetään mediassa kaikenmaailman tekstarikohuilla.
 
argh
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
Kyllähän se nyt kuuluu yleissivistykseen olla edes jotenkin perillä politiikasta. Nyt minullekin alkaa valkenemaan, miksi Suomen poliittinen tilanne on päin persettä - ihmisiä ei kiinnosta.
Sitten herääkin kysymys, että miksi se ei kiinnosta. Siitä on tehty vaikeaa ymmärtää, ja sitä höystetään mediassa kaikenmaailman tekstarikohuilla.
Harhauttamista ystäväiseni, kansaa kiinnostaa enemmän tukiaisen ja iken tekstarit kuin esim. sen kohun aikana allekirjoitettu lissabonin sopimus. Tämäkin kertoo siitä kuinka paljon suomalaiset ymmärtävät siitä kuinka heitä huijataan kaiken aikaa. Veikkaanpa kyllä että suurin osa kansanedustajistakaan ei sitä sopimusta kokonaisuudessaan lukenut ennen allekirjoittamista.
 
Äänestäjä
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Pitääkö poliitikon siis kokeilla kaikkea, jotta ymmärtäisi mahdollisimman laajasti yhetiskuntaa? Riittääkö että kokeilee vain sitä duunarinarkea? Miksi juuri tavisduunari olisi lähtökohta hyvälle politiikalle?
Ei kai kukaan ehdi kaikkea elämänsä varrella kokeilemaan, mutta luulisi kuuluvan edustajan "yleissivistykseen" tietää vähän muustakin elämästä.

Tavisduunari voisi olla hyvä lähtökohta siksi, että edustus heidän osaltaan tässä maassa on käsittääkseni suuri. Voisi olla vaikka kiintiö, että osa edustajista pitäisi olla eläkeläisiä, osa duunareita, osa kotiäitejä jne.. :)
Äänestämällä vaikutetaan eduskunnan kokoonpanoon.

Me äänestäjäthän ne kansanedustajat valitsemme. Miksi tavisduunarin pitäisi olla lähtökohta,jos kukaan ei äänestä tavisduunaria hoitamaan asioita? Minä äänestäjänä ainakin valitsen sellaisen henkilön, joka edustaa samaa yhteiskuntaluokkaa kuin minä itse. Eivätkö tavisduunarit sitten äänestä tavisduunareita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äänestäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Pitääkö poliitikon siis kokeilla kaikkea, jotta ymmärtäisi mahdollisimman laajasti yhetiskuntaa? Riittääkö että kokeilee vain sitä duunarinarkea? Miksi juuri tavisduunari olisi lähtökohta hyvälle politiikalle?
Ei kai kukaan ehdi kaikkea elämänsä varrella kokeilemaan, mutta luulisi kuuluvan edustajan "yleissivistykseen" tietää vähän muustakin elämästä.

Tavisduunari voisi olla hyvä lähtökohta siksi, että edustus heidän osaltaan tässä maassa on käsittääkseni suuri. Voisi olla vaikka kiintiö, että osa edustajista pitäisi olla eläkeläisiä, osa duunareita, osa kotiäitejä jne.. :)
Äänestämällä vaikutetaan eduskunnan kokoonpanoon.

Me äänestäjäthän ne kansanedustajat valitsemme. Miksi tavisduunarin pitäisi olla lähtökohta,jos kukaan ei äänestä tavisduunaria hoitamaan asioita? Minä äänestäjänä ainakin valitsen sellaisen henkilön, joka edustaa samaa yhteiskuntaluokkaa kuin minä itse. Eivätkö tavisduunarit sitten äänestä tavisduunareita?
Minä äänestän sellaista henkilöä, jolla on mahdollisimman hyvä tietämys asioista, mieluiten mahdollisimman älykäs ihminen, joka osaa asiansa, on tehokas ja sanavalmis, poliittinen ihminen, aikaansaapa - ja on pääasioista kanssani samaa mieltä. En ole tainnut koskaan äänestää duunaria. Tosin en ole duunari itsekään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Voisi olla vaikka kiintiö, että osa edustajista pitäisi olla eläkeläisiä, osa duunareita, osa kotiäitejä jne.. :)
Tästä tuli mieleeni, että juuri tätä porukkaahan siellä edustajista löytyy. Onko se hyvä? :xmas:
Onko ylipäänsä kiintiöajattelussa mitään järkeä...? Sillä tavalla harvoin saadaan parasta väkeä.
 

Yhteistyössä