Olenko ainut jonka mielestä onnittelukortit ovat turhuuksien turhuuta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Doves
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Doves

Jäsen
07.03.2013
910
1
16
Mä en nää niiden ideaa. Nykyään voi sähköisesti onnitella ja miksi sen lahjan kanssa on oltava kortti. Turhaa rahan menoa ja ne menee kuitenkin saman tien roskiin. Mä heitän joulukortit suoraan eteisessä paperinkeärys lootaan onneks enää vaan äiti ja täti niitä lähettelee. Mitä niillä tekee, ei yhtään mitään.

Tämän ikäisenä syntymäpäiväkorttien saaminen kieltämättä tuntuu hölmöltä, eikä niitä tule säästettyä. Matkoilta lähetettyjä kortteja on ihan mukava saada läheisiltä, ei tietysti ehkä joltakin kumminkaimalta. Lasten muistaminen kortilla tuntuu mukavalta äidistäkin, koska heille kortit kertovat siitä että joku on heitä ajatellut.

Mä en nää niiden ideaa. Nykyään voi sähköisesti onnitella ja miksi sen lahjan kanssa on oltava kortti. Turhaa rahan menoa ja ne menee kuitenkin saman tien roskiin. Mä heitän joulukortit suoraan eteisessä paperinkeärys lootaan onneks enää vaan äiti ja täti niitä lähettelee. Mitä niillä tekee, ei yhtään mitään.

Tuskin ainoa olet, mutta korttihulluja on yhä
Postcards connecting the world - Postcrossing

Itse tykkään askarrella kaikki kortit mitä annetaan :) Siinä on jotenkin enemmän ajatusta kuin kaupan korteissa ja saa vähän toteuttaa itseään. En kuitenkaan kiinnitä huomiota juuri siihen kuka ne kortit heittää heti pois ja kuka säästää, kukin tehköön sillä mitä tykkää siitä hetkestä eteenpäin kun olen sen kortin hänelle luovuttanut. Nautin siitä tekemisen ja antamisen ilosta vain :)

Minä olen kanssasi samaa mieltä. Nakkaan aina kaikki onnittelu, joulu, pääsiäiskortit yms. roskiin. Hetken ne saa koristaa tuota meidän jääkaapin ovea, mutta sitten mä kuitenkin revin ne kahtia ja nakkaan roskiin. Yritänkin aina sanoa kaikille että mulle ei sitten tartte mitään joulukortteja lähetellä, niiin turhaa!! Ja nykyään en itsekään vie korttia lahjan kanssa.

Rakastan niiden saamista ja lähettämistä. Kertoo siitä että ihminen todella haluaa lähettää kortin ja ajattelee toista ihmistä. Napin painallus on niin helppoa (nettikortit) mutta kun rauhassa valitset tai teet kortin, haet sopivan merkin ja viet postiin. Se kertoo minusta välittämisestä! Mitä nykypäivästä puuttuu. Ei kaikkea voi sosiaalisella medialla korvata. Ja teille jotka nakkaatta kortit heti roskakoriin: HYI TEITÄ. Arvostaisitte edes elettä sen verran että laittaisitte kortin vaikka jääkaapin oveen.

Rakastan niiden saamista ja lähettämistä. Kertoo siitä että ihminen todella haluaa lähettää kortin ja ajattelee toista ihmistä. Napin painallus on niin helppoa (nettikortit) mutta kun rauhassa valitset tai teet kortin, haet sopivan merkin ja viet postiin. Se kertoo minusta välittämisestä! Mitä nykypäivästä puuttuu. Ei kaikkea voi sosiaalisella medialla korvata. Ja teille jotka nakkaatta kortit heti roskakoriin: HYI TEITÄ. Arvostaisitte edes elettä sen verran että laittaisitte kortin vaikka jääkaapin oveen.

Minä tykkään ja arvostan

Tykkään ja mitä vanhemmaksi tulen sitä harvempi muistaa koska olen syntynyt joten ei ole kortti tulvaa odottamassa. Se facebook onnittelu on todella kylmä. Mä en tartte mitään kahtakymmentä onnittelu sanaa lukea jostain ruudulta, ne on yleensä juuri niiden laittamia joita ei oikeasti kiinnosta pätkääkään.

En lähetä itse onnittelukortteja enkä myöskään joulukortteja ym. ja läheiseni tietävät tämän. Mutta, olen säästänyt joka ainoan kortin, jonka olen muilta saanut. Minusta osoittaa todella huonoa käytöstä ja muiden ihmisten aliarvioimista, mikäli laittaa saamansa kortit roskiin. Se, että minä en lähetä onnittelukortteja, ei tarkoita sitä, että en arvostaisi muiden muistamista.

[QUOTE="vieras";28833516]En lähetä itse onnittelukortteja enkä myöskään joulukortteja ym. ja läheiseni tietävät tämän. Mutta, olen säästänyt joka ainoan kortin, jonka olen muilta saanut. Minusta osoittaa todella huonoa käytöstä ja muiden ihmisten aliarvioimista, mikäli laittaa saamansa kortit roskiin. Se, että minä en lähetä onnittelukortteja, ei tarkoita sitä, että en arvostaisi muiden muistamista.[/QUOTE]

Eihän se lähettäjä tiedä mitä mä niille teen. Ja ei todellakaan ole pakko pitää esillä rumia kortteja.

Eihän se lähettäjä tiedä mitä mä niille teen. Ja ei todellakaan ole pakko pitää esillä rumia kortteja.

En sanonut, että ne on pidettävä esillä. Roskat heitetään heitetään roskiin, enkä todellakaan koe muiden lähettämiä tervehdyksiä roskiksi, olivat ne sitten minun mielestäni kuinka rumia tahansa. Kortin lähettäjä voi pitää sitä omasta mielestään hyvinkin kauniina.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28833533:
yhtäturhuutta kuin joulukortitkin

Mikä nyt kenellekin on turhuutta. Isoäidilläni oli 12 lasta ja huomattava määrä lapsenlapsia ja minulla on kunnia nykyään omistaa hänen saamiensa äitienpäiväkorttien kokoelma. Hän piti tallessa kaikki saamansa kortit. Kortteja löytyy 50-luvun lopusta aina hänen kuolemaansa 80-luvulle asti. Korttien joukossa on myös minun pikkulikkana itse tekemäni kortit 70-luvun alusta. Mukava niitä on selailla ja miettiä millaista oli maailman meno tuohon aikaan.

Miksi kortit pitäisi säästää? Miten niiden säästäminen osoittaa että arvostan niitä tai kortin lähettäjää tai onnitteluita tai miksi korttien pois heittäminen (vaikkapa parin viikon kuluttua) kertoo siitä että en arvosta?

• Tykkää
Reactions: Doves
Jaa, mä tykkään askartelusta ja mun mielestä se kertoo vain sen, että jaksan nähdä vaivaa ja aikaa toisen muistamiseen :) Itelläni on vaatekaapissa kenkälaatikko, missä on kaikki kortit. Tulis jotenkin huono omatunto heittää ne roskiin :D Ja voihan olla että sitten vanhana mummona ihastelen niitä ;) Ja aika monet tuttuni tekee itte kortit niin miksi heittäisin sen pois :)
Mites AP, jos joku on tehnyt itse kortin niin heitätkö senkin pois?
Mulle on ihan sama heittääkö tuttuni mun tekemät kortit roskiin mutta ainakin toivon heidän arvostavan sitä että tahdon tehdä heille ihan oman onnittelukortin :) Ei mitään kaupan massamoskaa.

Minä arvostan onnittelu-, joulu-, pääsiäis-, ynnä muita kortteja, etenkin silloin, jos lähettäjä on kortin itse tehnyt. Silloin tietää, että lähettäjä on varmasti ajatellut minua. Itse sepitetty värssy tekee kortista entistä arvokkaamman.
Nykyään kuorelliset kortit maksaa älyttömästi.

Samaa mieltä ap:n kanssa. Täysin turhia. Joulukortit on kiva lahjan/kukan korvike - pääsee halvemmalla siitä huvista. Mutta synttärikortit , ei niin mitään järkeä maksaa 3,5e siitä että se laitetaan samantien roskiin.