olenko ainut joka tykkää ostaa lapselle lahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulusydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulusydän

Vieras
Nautin siitä kun voin kerran vuodessa ostaa lapsille leluja ja muita toivottuja juttuja?meillä ei sukulaiset lahjo lapsia jouluna,lapsilla ei ole edes kummeja ja mummokin antaa rahaa että saan itse lapsille jotain hankkia.On ihana että saa yllättää lapset ja ostaa monta kivaa yllätystä!en voisi kuvitellakkaan ostavani piirustuspaperia ja kyniä,tai tarroja ym.lapsille,niitähän on käytössä kaiken aikaa!jotain extraa sen olla pitää,jotain mitä kaupasta oikeasti kauppareissulla halutaan,mutta sitä ei osteta vaan lapsi joutuu sitä kuukausikaupalla odottamaan ja siitä haaveilemaan :)minä tykkään joulusta ja lasten riemusta!

No hyvä, jos sukulaiset eivät tulvaa niitä lahjoja ovista ja ikkunoista. Meillä niitä tulee, ja ennestäänkin on paikat täynnä leluja, siksi vain lahja per lapsi. Onhan se kiva ilahduttaa pieniä, mutta annetaan muidenkin lahjoille sijansa. Ja vaikkei muuten tulisi lahjoja, en siltikään kymmeniä hankkisi, vaan muutaman oikein huolella valitun.

Mä rakastan ostaa lapselleni kaikkea läpi vuoden. Ehkä eniten rakastan ostaa yllätyksiä, jonkun lelun tms. ihan muuten vaan,kun sitä vähiten odottaa.
Jouluna toki tulee ostettua liikaakin leluja,mutta joskus se on aika turhaa, kun siitäkin lelukasasta nousee yksi tai kaksi suosikiksi ja ne muut kymmenet lelut saa mennä lelulootaan.

Mutta vähän tyhmä kysymys, jos tarkoitat noita lahjamääränpaheksumisketjuja. Ei täällä ole varmasti ketään, joka ei tykkäisi antaa lapsilleen jotain lahjaa. Sitä tuhannen lahjan vyöryä vain kauhistellaan.

Joo, kyllä lahjojen ostaminen kenelle tahansa on mukavaa. Meillä lahjoja kyllä lapset saa muulloinkin kuin jouluna/synttäinä eli ei ole vain 2xvuodessa valtavaa lahjaröykkiötä luvassa, jota sitten odotettu kuin kuuta nousevaa ja muten ei sitten mitään saakaan. Kivempi saada yllätys ihan muutoin vain joskus. Hemmottelen kyllä muutoinkin miestä ja etenkin lapsia kivoilla lahjoilla!

joo oishan se kivaa jos ois rahaa... no ei vaan, miksi ostaa jotain mitä eivät tarvitse? turhaa kuormittamaan maapalloa. mä pyrin ostaa vain käyttötavaraa ja leluja on jo liikaa, onneksi nytkin annoin 3 kassillista vanhoja leluja pelastusarmeijan keräykseen

Toki tykkään ostaa ja antaa, mutta en vaan nää siinä järkeä kun saavat jo suvulta/kummeilta niin paljon etteivät jaksa aukoa.
Ostan sit ympäri vuotta epäsäännöllisesti.

Tykkään ostaa lahjoja ja suunnitella tarkkaan mitä ostan. Vaikka pidänkin siitä pyrin ostamaan vain pari juttua, lahjat ei minusta ole joulun pääasia vaan hyvä ruoka ja yhdessä olo.

Kyl mä tykkään ostaa ainoalleni kivoja lahjoja. 3 vuotiaalle helppo ostaa, kun kaikki autot, askartelujutut, kirjat yms. kelpaa :)
Yritän kyllä ostaa jotain kestävää ja mikä käy pidemmän aikaa. Kaikki krääsä jää kauppaan.

Mina tykkaan antaa lahjoja. Mietin ja suunnittelen mista kaverit/tutut ja lapset pitavat. Lapset onneksi kertovat myos toivomuksia. Mina taas pyrin antamaan laatua enka kraasaa/kertakayttotavaraa

Mäkin koen antamisen iloa, mutta ekologisistakin syistä kulutusjuhlan sijaan hyvää mieltä voi antaa myös antamalla aikaa, leikkihetken, yhdessäoloa, traditioita, hyvää ruokaa :). Lapsi oppii arvostamaan muutakin kuin materiaa. Leluja meillä on liikaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mäkin koen antamisen iloa, mutta ekologisistakin syistä kulutusjuhlan sijaan hyvää mieltä voi antaa myös antamalla aikaa, leikkihetken, yhdessäoloa, traditioita, hyvää ruokaa :). Lapsi oppii arvostamaan muutakin kuin materiaa. Leluja meillä on liikaakin.

Ettei kaikki heti säälittelisi lasta, annan myös konkreettisen lahjan, mutten monta, myös mummit ja kummit muistavat.

en tykkää ostella lahjoja.
Lapset toivovat puhuvia pehmoja ja nukkeja ja muita trendileluja, joita on jo edellisvuosien versioiota kaapit täynnä. aivan täysin turhaa romua.
käpylehmät riittäisivät mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hyvää& kaunista ja lämminhenkistä joulua kaikille!

Yhteistyössä