Olenko ainoa jonka lapset EI OLE nukkuneet perhepedissä?

Tulipeikko harmaana
Meillä on varsinkin vauva-aikana lapset nukkuneet omassa sängyssä, en olisi uskaltanut ottaa viereen nukkumaan. Isompina ovat saaneet kömpiä väliin, jos ovat yöllä heränneet. Ja onpa ollut kausi, että esikoinen halusi aina nukahtaa meidän sänkyyn ja siitä sitten kannettiin omaansa.

Lammas
Meillä ei myöskään ole ollut mitään perhepetiä eikä tule. Itse ajattelen niin, että vanhemmilla pitää olla oma tila minne ei ole lapsilla asiaa illalla ja yöllä ellei nyt tietysti sitten yöllä esim. jostain syystä lapsi pelkää jotain. Aamulla, kun muutkin jo heräävät voi tulla vähäksi aikaa vanhempien viereen köllöttämään. Parisuhteen kannalta on mun mielestä hyvä, että aikuiset voi rauhassa helliä toisiaan miten lystää ilman pelkoa siitä, että vieressä oleva lapsi herää, eikä se ole mun mielestä kiva asia lapsellekaan jos sen vieressä touhutaan vaikka oliskin unessa. Voihan se lapsi siellä omassakin sängyssä herätä kesken puuhastelun, mutta eipä ole heti aitiopaikalla. Vanhempien suhde vaatii myös omaa tilaa edes sen sängyn verran ja parisuhteessa on ensisijaisesti ne kaksi ihmistä ja jos siinä toimii kaikki niin lapsillakin on silloin hyvä olla. Perhepetiä perustellaan usein läheisyydellä, mutta lapsille pystyy päivän aikana antamaan sitä läheisyyttä ja turvaa monella muullakin tavalla. Itse en kyllä edes pystyis nukkumaan samassa sängyssä lasten kanssa jos mulla olis ahdasta ja lapset pyöris.

Esikoinen nukkui äärimmäisen harvoin vieressä,juniori yhdessä vaiheessa jonkun verran,mutta pääsääntöisesti ovat nukkuneet omissa sängyissään ja noin puolesta vuodesta alkaen lastenhuoneessa.

LEP
Meille nyt esikoinen tulossa, tai miehellä ennestään yksi lapsi. Mutta tarkoitus on tosiaan, että muksu nukkuu omassa pinniksessään ja sitten siirtyy omaankin huoneeseen mahdollisimman aikaisin. En pystyisi nukkumaan niin pieni vieressäni, kun pelkäisi murskaavani sen ja muutenkaan en osaa nukkua jos ahdasta on sängyssä. Mies samalla linjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
omassa sängyssään on aina nukkunut.. tosin samassa huoneessa ku myö.. ja nukkuu edelleen.. siirtyy omaan huoneeseen ku muutetaan isompaan.. sitten joskus..
Meilläkin eka nukkui samassa huoneessa ensimmäiset kolme vuotta kun muutakaan huonetta ei ollut. Ei oikein ilennyt kellariinkaan laittaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
omassa sängyssään on aina nukkunut.. tosin samassa huoneessa ku myö.. ja nukkuu edelleen.. siirtyy omaan huoneeseen ku muutetaan isompaan.. sitten joskus..
Meilläkin eka nukkui samassa huoneessa ensimmäiset kolme vuotta kun muutakaan huonetta ei ollut. Ei oikein ilennyt kellariinkaan laittaa... :whistle:
:D

Ei olla ikinä nukuttu perhepedissä. Tykkään nukkua kaksin miehen kanssa ilman pieniä varpaita kaivautumassa kylkiluiden väliin enkä oikein osaa muutenkaan nukkua ahtaasti monen ihmisen tuhistessa vieressä.
Vietän lasten kanssa kaiken mahdollisen valveillaoloajan mutta unoset pyhitän itselleni. Mutta usein köllitään kyllä vierekkäin sängyssä ja lueskellaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Ja minen ymmärrä miksi näistä pitää aina jauhaa... kun ei keskustelu kuitenkaan mihinkään johda.
Tämähän ei ole mikään keskustelu vaan ihan viaton tiedustelu. En sunkas ota kantaa suuntaan enkä toiseen... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ja minen ymmärrä miksi näistä pitää aina jauhaa... kun ei keskustelu kuitenkaan mihinkään johda.
Tämähän ei ole mikään keskustelu vaan ihan viaton tiedustelu. En sunkas ota kantaa suuntaan enkä toiseen... :saint:
otti kantaa tai ei, niin saman jauhamista se silti on. haulla löytyy aiheesta useampikin ketju, joissa on samojen ihmistwen esittämät samat mielipiteet.

otti kantaa tai ei, niin saman jauhamista se silti on. haulla löytyy aiheesta useampikin ketju, joissa on samojen ihmistwen esittämät samat mielipiteet.
Itse asiassa tässä ketjussa kukaan ei ole jauhanut asiasta vaan kertonut miten heillä on. Sinä taidat olla ensimmäinen joka yrittää kehiteellä jotain riitaa asian vierestä. Muut sentäs ottivat kantaa aiheeseen.

Yhteistyössä