Olenko ainoa jolla ei ole pikkujouluja?

• Viestiketjun aloittaja surettaa
  • Ensimmäinen viesti
surettaa
Joka puolella puhutaan pikkujouluista. Feissarissa kaikilla tuntuu olevan pikkujoulujen odotusta ja pikkujouluja. Tuntuu niin typerältä, itse en muista edes enää millaista pikkujouluissa on. Olen ulkopuolinen. Minulla ei ole eikä tule koskaan olemaan pikkujouluja. Tällaista on syrjäytyneen elämä :( Ei kuulu mihinkään eikä ole mitään.

eipikkujouluja
Ei ole mullakaan pikkujouluja. Ei ole ollut enää moneen, moneen vuoteen. En kuulu mihinkään työyhtiesöön. Kavereiden pikkujouluihin, jos sellaisia järjestävät, mua ei ole kutsuttu. En kai ole pikkujoulukelpoinen? Mene ja tiedä.

no ei se mitään
Eilen olin työpaikan pikkujouluissa, ja ihan tavallista taahausta se oli. Nyt maanantaina sitten kaikki into piukassa kehumaan, kuinka oli ihanaa. Huoh. Minusta se viininlipitys on tylsää, kun nykyduunissa ei ole ketään sellaista, jonka kanssa huumori kukkis ja muutenkin tulis toimeen niin, että OIKEASTI haluais viettää moista viini-iltaa heidän kanssaan. Eihän se pakko ole, mutta en sit jaksa sitäkään, että pidetään tiukkiksena raittiusaktivistina, kun ei edes pikkujoulut kelpaa. Että jos oisin tiennyt, oisit saanut salapukeutua minuksi ja mennä noihin eilisiin.

"Mari"
Ei ole minullakaan pikkujouluja. Eikä ystäviä, ei työkavereita, ei edes tuttuja. Sukulaisetkin asuu kaukana toisessa kaupungissa. Yksinäisen kotiäidin elämään ei pikkujoulut kuulu.

"Mari"
Mutta lisäys edelliseen, etten edes kaipaa pikkujouluja. Ystäviä kylläkin! Odotan sitä ihan oikeaa joulua jonka saan viettää rakkaan perheeni kanssa. Pikkujoulut tuppaa olemaan teennäisiä kännäysbileitä joissa kaikki on olevinaan niin ihanaa ja ihQa. Tonttulakit ja porokravatit kruunaa pikkujoulujen ärsyttävyyden.

"mona"
[QUOTE="Mari";27628024]Mutta lisäys edelliseen, etten edes kaipaa pikkujouluja. Ystäviä kylläkin! Odotan sitä ihan oikeaa joulua jonka saan viettää rakkaan perheeni kanssa. Pikkujoulut tuppaa olemaan teennäisiä kännäysbileitä joissa kaikki on olevinaan niin ihanaa ja ihQa. Tonttulakit ja porokravatit kruunaa pikkujoulujen ärsyttävyyden.[/QUOTE]

Miksi pikkujoulut ois teennäisiä kännäysbileitä? Itse olin eilen pikkujouluissa hyvän ystäväni kotona: saunottiin, syötiin hyvin, juteltiin aamun asti.. Toki vähän kippisteltiin kuoharia välissä. Kaikki ollaan pienten lasten äitejä eikä kaivattu baariin tai muualle.

Eipä täälläkään pikkujouluja vietetä. Enkä ole koskaan viettänytkään :) Työpaikan puolelta olisi ollut mahdollisuus osallistua, mutta alkaa laskettu aika oleen niin lähellä että päätin jäädä kotiin. Meneehän se aika täälläkin valvoessa.

Tosin ruuat ois ollu kyllä 150% varmuudella paremmat mitä kotona :D

[QUOTE="Mari";27628005]Ei ole minullakaan pikkujouluja. Eikä ystäviä, ei työkavereita, ei edes tuttuja. Sukulaisetkin asuu kaukana toisessa kaupungissa. Yksinäisen kotiäidin elämään ei pikkujoulut kuulu.[/QUOTE]

Vähän samavika täälläkin päin..pitänee vissiin yksin tonttupullo avata joku ilta..tai sit jää avaamatta,tiptap tipetipe...

"Alisa"
Minä en ole syrjäytynyt, mutta silti minulla ei ole pikkujouluja. Työyhteisöni on niin peestä, että siellä joutuu kustantamaan omat pikkujoulut. Ei huvita mennä katselemaan työpaikalle niiden idioottien naamoja vapaa-ajallakin.

• Tykkää
Reactions: Jeppuli78
joopas
No ei mullakaan ole pikkujouluja vaikken mitenkään syrjäytynyt olekkaan...
Meidän työpaikalla ei järjestetä pikkujouluja eikä miehenkään tuöpaikalla ole ätnä vuonna pikkujouluja, kavereidenkaan kanssa ei saatu tänä vuonna järjestettyä kun vuorotyöläisten vuorot ei osu yksiin...

"vieras"
Mulla olisi, haluutko mennä mun puolesta?

Todella tylsät pikkujoulut tiedossa, tylsällä porukalla. Voisin jopa maksaa hiukan jos ei tarvitsisi mennä.
Tietenkin voisin jättäytyä pois, mutta meillä työpaikalla on melkoinen painostus näihin juhliin osallistumiseen ja voi olla että tilanne kävisi tukalaks työn kannalta jos ei osallistu.

Tylsää, mutta mennään sitten muutamaksi tunniksi sinne näyttelemään miten hirmuisen mukavaa on pikkujouluissa. Ja kaikki on niin parhaita ystävyksiä.

ei jouluja
Meillä pahimmat sitruunapillut töistä rynni heti laittamaan nimet listalle, kun pikkujouluja aloitettiin suunnittelemaan. "kun me ollaan aina oltu siellä ja siellä, aina syöty sitä ja sitä, niin tehdään niin nyttenkin!". Minä en syö jouluruokia, en laatikoita, en sianpersettä, en kaloja (paha kala-allergia), en rosolleja, en mätiä, en muutakaan mitä "Jouluna on ihan pakko syödä!". Kaikki pakko on ärsyttänyt niin pitkään kuin muistan. En siis laittanut nimeä listaan. Muuten ei ole kavereita, joitten kanssa pitää pikkujouluja, ei ole aikaa (kolmivuorotyö, kolme lasta, joista vanhin 5v) jne. Miehellä on tänään toiset pikkujoulut peräkkäin, eilen oli siis ekat. Siellä se solmio vinossa hönöttää menemään firman naisten kanssa ja syö jouluruokia. Ihan vapaasti.

Mä en ole muistaakseni ikinä ollut pikkujouluissa, tai saanut edes kutsua sellaisiin.

Ei häiritse eikä oikeastaan tule edes mieleen, vaikka oishan se ihan mielenkiintoista katsastaa millasia ne paljon puhutut pikkujoulut sit on. :D

ap.
[QUOTE="mona";27628112]Ap: Eikö sulla ole ketään jonka kanssa voisit viettää pikkujoulua? Eihän siihen mitään isoa porukkaa tarvita, yksikin riittää..[/QUOTE]

Olis mulla yksi kaveri ollut, tarkoitus olikin vähän pikkujouluilla mutta ei saada aikatauluja nyt yhteen :(

"vieras"
Oikeastaan työpaikan pikkujoulut ovat ainoat joissa olen ollut, mutta nyt olen jo 5v ollut kotona lasten kanssa, joten aina ei tule kutsua niihinkään. Työkaverit on kyllä tosi ihania kun jaksavat aina kutsua jos vaan on sellaiset, mihin voi kutsua. Jos työnantaja maksaa viulut, silloin eivät voi kutsua. Mutta jos on omakustanteiset, muistavat pyytää aina mukaan. Tänä vuonna en päässyt muiden menojen vuoksi. Sellaista kaveripiiriä tai harrastuksia minulla ei ole, joista kutsua voisi odottaa.

"vieras"
Olin viimeksi pikkujouluissa 7 vuotta sitten. Nyt ei ole työkavereita, eikä sellaisia ystäviäkään, joiden kanssa viettää. Muutama hyvä ystävä siis on, mutta viettävät pikkujouluja omilla työpaikoillaan ja harrastusporukoissaan. Mies oli eilen pikkujouluissa, ja käväisi kyllä mielessä, että ois kiva itsekin mennä.

Yhteistyössä