Olenko ainoa joka on kyllästynyt jo näihin pakkasiin?!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Mittari näyttää taas -22 :kieh: Eli lapsen kanssa ollaan koko päivä taas sisällä. Auto pitää muistaa laittaa lämpiämään pari tuntia ennen kuin voi mihinkään lähteä tai se ei käynnisty. Puita pitää muistaa hakea sisälle lämpiämään jotta illalla voi taas lämmittää takkaa et täällä olisi edes +20 lämmintä. Kauppaanmeno, autollakin, on yhtä tuskaa kun mulla ei ole vaatteita |O Rv 38+2 enkä ole ostanut itselleni kunnon talvitamineita kun ajattelin et pärjään ilman. Naurakaa vaan, mutta ei miehenkään vaatteet mahdu. Joten ulkoilussa on mulla ollut viimeisen kuukauden pakkasrajana -10. Joo, en ole paljon päässyt ulkona käymään. Kauppaan kun menen, toppahousut on puolessa välissä reisiä, takki peittää juuri ja juuri mahan, ei mene napit kiinni mutta tyylikkäällä vyöllä olen köyttänyt sen kiinni, villapaitoja on alla yleensä 3, pitkät kalsarit ja sukkikset ja SILTI mahaa paleltaa. Toppakengät ei mahdu jalkaan kun on niin turvoksissa, auki olevilla lenkkareilla mennään... varpaat tosin vähän paleltuu mutta mitä pienistä :headwall: Mä tuun totaalisen hulluksi!! Kaikki DVD:t on lapsen kanssa jo katsottu. Kaikki kirjat luettu moneen kertaan. Jokaisella autolla, palapelillä, lautapelillä, muistipelillä, pallolla ja värityskirjalla leikitty. Eikä kukaan suostu tulemaan kylään :snotty:
 
Et ole ainoa! Kamalat sähkylaskut tulee ja ankoilla pitää olla monta patteria että pysyy lämmin! |O Tulis jo kevät, ihana kun tippuu vesi räystäistä ja aurinko paistaa.:)
Pienin ei pääse ulos nukkumaan kun on yli -15 astetta ja sisällä ei suostu nukkumaan.
 
r
Mua ärsyttää kans. Kotona tulee istuttua tai enintään hetken lasten kanssa pyörähdettyä ulkona Tuota pientä ei kauaa viitsi ulkoiluttaa.

Eikä ilmatieteenlaitoksen tai forecan sivut lupaa mitään helpotusta. :headwall:
 
olet.

siis täällä on noin 12 astetta pakkasta keskimäärin. eli tämä pakkanen mikä täälä on, ei haittaa, vois olla koko talaven niin ei oo loskapaskaa ja näkeeki johonki ku ajaa autolla.

en miekään tykkää jos on -22 pakkasta jatkuvasti.
 
Mitta on täynnä myös täällä ja pitkälle samoista syistä kuin aloittajalla - loppuraskaus ja epäsopivat vaatteet |O Ja se, että meillä sisällä kyllä lämmitys toimii (vähän turhankin tehokkaasti) niin pitää aina vähentää vaatetta kun tulee sisälle ja taas pukea kun lähtee ulos.
Kun voiskin vaan olla sisällä, mutta koira pitää käyttää, lapset viedä hoitoon ja hakea, käydä kaupassa jne.
Ja meidän autossa ei ole lohkolämmitintä - kiitos työsuhdeauton :headwall: :headwall: Eli aina kylmään autoon istumaan :x
 
Emilia
Kyllä mä kävin viikonloppuna lenkillä, pakkasta -21, ei ongelmaa, mahtava luonto. Kyllä mä tämän otan mielummin, kun sen kaamen vesitalven jokunen vuosi taaksepäin, se oli surkeeta.
 
v
Mä oon kypsänä näihin pakkasiin. Iho kuivaa ja verta tihkuu vaikka kuinka rasvais. Vauvan kanssa ei pääse ulos, ja jos erehtyy kaupassa käymään niin rintatulehdus on varman (kuten nyt). Lisäks on sisälläkin kylmä ja koko pakkanen ihan syvältä!!
 
...
täällä nyrppii kans... laskettuaika on parin viikon päästä, eikä ole kunnon vaatteita sitte kolme villapaitaa jne päällä kauppaan mennessä ja sit tulee kaupassa ahdistus... mut ei kiinnosta niitä vaatteita alaa nykii poiskaan kaiken kansan nähden... tää ei ole kivaa.
 
talviaurinko
Mä oon päättänyt etten valita pakkasista, kun on täällä etelärannikollakin kerrankin kunnon talvi. Mikäs sen mukavampaa kuin pulkkailla, hiihtää ja luistella lasten kanssa. Täällä ei kyllä onneksi ole ollut yli -20 pakkasia kuin muutamana päivänä, tänäänkin -16 ja aiotaan ulkoilla aamulla ja iltapäivällä. On tämä niin paljon mukavampaa kuin lumettomina talvina jolloin ei ulkona mitään tekemistä.
 

Yhteistyössä