Olenko ainoa joka kaipaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainoako vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ainoako vain

Vieras
Rehellisiä vanhan hyvän ajan täytekakkuja! Niitä joissa päällä oli kermavaahtoa ja ehkä jotakin hedelmää. Tai edes kinuskikuorrutus.

Ovathan nämä nykyajan taidokkailla marsipaaniyksityiskohdilla ja tulostetuilla syötävillä nalle puh ja hello kitty -kuvilla tehdyt kakut kauniita katsella, mutta se maku, se maku.. imelää on.

Mä en ole erityisemmin makean ystävä, mutta nyt kun sanoit, niin kinuskikermatäytekakku karviaishillotäytteellä :p Pitääköhän jummijammi päivällä leipoa?

Moon sitten hyvin outo, kun teen aina just kinuski tai hedelmäkakkuja. Eikä ole jäänyt vieraiden jäljiltä juurikaan mitään omalle väelle vaikka on ollut isokin kakku :)

Mä inhoan marsipaania, rahkatäytettä, kaikenlaisia imeliä kreemejä, sokerikuorrutusta, yök yök yök. Paras on tavan kermakakku, ja ihan parhain on mansikkakermakakku jossa on banaania kans välissä. Sitä voisin vetää mahan täydeltä.

Yök, mä tosiaankin vihaan marsipaania! Kakussa pitää olla paljon kermavaahtoa ja tuoreita marjoja, eikä mitään hilloa siellä välissä! Ne kakkupohja kerrokset ei myöskää saa olla liian paksuja! Mä haluun paljon marjoja ja kermavaahtoa! Kinuskikakku on myös hyvää, mutta siihenkin sitten paljon kermavaahtoa ja kinuskia! :9

Alkuperäinen kirjoittaja Leikatkaa kerrokset ohuiksi & ei hilloja!:
Yök, mä tosiaankin vihaan marsipaania! Kakussa pitää olla paljon kermavaahtoa ja tuoreita marjoja, eikä mitään hilloa siellä välissä! Ne kakkupohja kerrokset ei myöskää saa olla liian paksuja! Mä haluun paljon marjoja ja kermavaahtoa! Kinuskikakku on myös hyvää, mutta siihenkin sitten paljon kermavaahtoa ja kinuskia! :9

Kuinka ohut on ohot? Alle 2cm vai?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Joo, mielellään sellanen 1-1,5cm. 2cm on jo mun mielestä tosi paksu. Sit lisäks pitää viel laittaa kostukkeeks sokeroitua sitruunavettä, että kakku on varmasti kostea ja raikas. En tykkää yhtään sellaisesta kuivasta paksusta sokerimössösta, joka jää kurkkuun ja kitalakeen ja jonka saa alas vasta viidella kupilla kahvia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja 2cm kerros on jo paksu. :):
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Joo, mielellään sellanen 1-1,5cm. 2cm on jo mun mielestä tosi paksu. Sit lisäks pitää viel laittaa kostukkeeks sokeroitua sitruunavettä, että kakku on varmasti kostea ja raikas. En tykkää yhtään sellaisesta kuivasta paksusta sokerimössösta, joka jää kurkkuun ja kitalakeen ja jonka saa alas vasta viidella kupilla kahvia. :)

Itse en saa kyllä tehtyä ohuempia kuin 1,5-2cm kerrosta, koska muuten se kakku vaan murenee käsiin kun veitsen kanssa sohii. Mutta jos tekee pellillä, silloin saa ohuempia siivuja. Ja maidolla aina kostutan.

Banaani-tuorejuustokääretorttu
Ainekset

* 4 munaa
* 1 1/2 dl sokeria
* 2 rkl perunajauhoja
* 4 rkl vehnäjauhoja
* 3 rkl kaakaojauhoja
* 1 tl leivinjauhetta
* (0,5 dl rommia kostutukseen)

Täyte:

* 1 prk (200 g) maustamatonta tuorejuustoa
* 1/2 dl sokeria
* 2 tl vaniljasokeria
* 1 kypsä banaani soseutettuna
* 1 tl kanelia
* (2 rkl rommia)
* 1 prk kuohukermaa
* Koristeeksi suklaarouhetta

Valmistus
1. Vatkaa munat ja sokeri kovaksi, vaaleaksi vaahdoksi.
2. Yhdistä kuivat aineet ja lisää siivilän läpi vaahtoon varovasti sekoittaen.
3. Levitä taikina kevyesti voidellulla leivinpaperilla vuorattuun uunipannuun.
4. Paista 200 asteessa noin 10 min.
5. Kumoa kypsä pohja uuniritilälle sokerilla sirotetun leivinpaperin päälle.
6. Kostuta jäähtynyt pohja halutessasi rommilla.
7. Täyte: sekoita tuorejuustoon muut ainekset, viimeiseksi pehmeäksi vaahdotettu kerma.
8. Levitä 2/3 täytteestä kääretorttulevylle ja rullaa levy leivinpaperin avulla. Anna rullan vetäytyä jääkaapissa jonkin aikaa.
9. Levitä rullan päälle loppu täyte ja koristele suklaarouheella.

Lähde: reetta.net