Olenko ainoa joka ei ikinä voisi viedä lastaan mäkkäriin syömään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja C00Li
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

C00Li

Vieras
Meillä ei koskaan käydä mäkkärissä syömässä jos lapsi on mukana. Miehen kanssa krapulapäivinä saatetaan hakea hesestä ateriat, mutta en millään haluaisi tutustuttaa lasta roskaruokaan. Kävin tänään syömässä mäkkärissä ( varmaan ekaa kertaa vuosiin) ja kauhistuin miten paljon siellä oli lapsiperheitä! Varsinkin tällaisia "tanakoita" tai miksi näitä ylipainoisia lapsosia nyt kutsutaan niin niiden perheitä näkyi paljon. Vedin hammarin huiviin ja meinasi tulla oksu kun maistui yksinkertaisesti niin pahalle. En ymmärrä miksi teininä se ruoskaruoka maittoi niin hyvälle.

Sama juttu täälläkin, ei sitä mäkkärin p*skaa söisi itsekään, saati antaisi omalle lapselleen. Tunnettu tosiasia, että esim. ne pihvit voi olla vuosia pakkasessa odottelemassa käyttöä. Joka kerta, kun on käynyt mäkkärissä syömässä, on tullut paha olo jälkeenpäin, eli ei kiitos enää ikinä.

Lapsi (7v) oli viime viikolla koulussaan th:lla tarkastuksessa. Vuodessa tullut pituutta 10 cm, painoa 2 kg. Vaikka välillä iloisen aterian saakin syödäkseen. Tuttu kertoi lapsista, jotka olleet kylässä. Vanhemmat olivat vannottaneet, ettei lapsille saa antaa mitään roskaruokaan viittaavaa tai prosessoituja aineksia yms. Kaveri teki työtä käskettyä, mutta oli sitten äkännyt nämä kouluikäiset lapset nuolemassa pöydän pinnalta sokerimurusia aikuisten kahvihetken jälkeen!

Itse en usko ehdottomuuteen ja kaiken kieltämiseen periaatteen nojalla. Asia erikseen allergiat ja muut, mutta ehdoton kasvatus voi johtaa pahaan kapinaan sekä täysin hallitsemattomaan käytökseen aikuisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Itse en usko ehdottomuuteen ja kaiken kieltämiseen periaatteen nojalla. Asia erikseen allergiat ja muut, mutta ehdoton kasvatus voi johtaa pahaan kapinaan sekä täysin hallitsemattomaan käytökseen aikuisena.

Tätä on hyvä peesata!

Alkuperäinen kirjoittaja vierastelija:
Sama juttu täälläkin, ei sitä mäkkärin p*skaa söisi itsekään, saati antaisi omalle lapselleen. Tunnettu tosiasia, että esim. ne pihvit voi olla vuosia pakkasessa odottelemassa käyttöä. Joka kerta, kun on käynyt mäkkärissä syömässä, on tullut paha olo jälkeenpäin, eli ei kiitos enää ikinä.

Eiköhän niitä hampurilaisia mene sen verran nopeesti kaupaksi, ettei pihvit vuosia ehdi olla varastossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:

Tätä on hyvä peesata!

Samaa mieltä.

Heh, enpä kyllä suosittele Mäkkärin eväitä päivittäiseksi ravinnoksi, mutta käytän kyllä noin kerran kuussa muksuja syömässä jos kaupungilla käydessä iskee nälkä. Molemmat ovat ihan normaalipainoisia tai ennemminkin hoikkia.
Ja joskus Mäkkärissä työskennelleenäkin tiedän sanoa, että pakkasta käytetään FiFo -periaatteella - First in - First Out. Mistäköhän olet "tietosi" tonkinut?

Alkuperäinen kirjoittaja jasso:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastelija:

Eiköhän niitä hampurilaisia mene sen verran nopeesti kaupaksi, ettei pihvit vuosia ehdi olla varastossa :D

niinpä... samaa sarjaa tämä kuin 90-luvulla kiertänyt huhu jonka mukaan mäkkärin jauhelihapihveihin jauhetaan sekaan kastematoja :D

miksi mäkkäri vaivautuisi sellaiseen kun jauheliha tulee paljon halvemmaksi kuin palkata joku keräämään kastematoja jauhelihaan sekoittamista varten

Heh ja hah... Tee niinkuin minä sanon äläkä niinkuin minä teen?

Me käydään kerran kuussa tai kahdessa. Saahan sieltä valittua vähän terveelisemmänkin vaihtoehdon jos vaan viitsii.

Lapsi (7v) oli viime viikolla koulussaan th:lla tarkastuksessa. Vuodessa tullut pituutta 10 cm, painoa 2 kg. Vaikka välillä iloisen aterian saakin syödäkseen. Tuttu kertoi lapsista, jotka olleet kylässä. Vanhemmat olivat vannottaneet, ettei lapsille saa antaa mitään roskaruokaan viittaavaa tai prosessoituja aineksia yms. Kaveri teki työtä käskettyä, mutta oli sitten äkännyt nämä kouluikäiset lapset nuolemassa pöydän pinnalta sokerimurusia aikuisten kahvihetken jälkeen!

Kyllä meillä eineksiä syödään eikä olla karkin kanssa ehdottomia, mäkkäriin ei vaan mennä ihan sen ideologian ja ruoan takia mitä siellä tarjoillaan. :) Koko konsepti lasten palkitsemisesta ruoskaruoalla, iloiselle pellellä ja perheistämisellä on ällöttävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Tätä on hyvä peesata!

Samaa mieltä.

Minä myös :wave:

Mä oon kans synttäreillä nähny lapsia joilta on karkit ja herkut kiellettyjä. Ne vetää sokerihumalaan hirveellä vauhdilla ja ahmivat minkä ehtivät niitä herkkuja.... Sit pitää oikein ite puuttua siihen :|

Tätä on hyvä peesata!

No khyyl! Peesi kans :flower:

Yhteistyössä