Olenko ainoa äiti joka unohtaa pestä melko usein lasten hampaat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Onko muita jotka kehtaa myöntää että lasten hampaat tulee pestyä vain iltaisin tai joskus unohtuu se hamapitten pesu illallakin.. ? minä olen sellainen äiti ja häpeän sitä... mutta onneksi tässäkin asiassa on mahdollisuus parantaa tapansa....

Ei unohdu, kun meillä on iltapesut jokailtainen rutiini ennen nukkumaanmenoa. Pari kertaa on tahallaan pesemättä kun lapsella oli kova yskä tai jos on oltu jossain reissussa ja palattu niin myöhään että laps on ollu niin väsyny että nukkuu pystyyn. Meillä pestään niin että aikuinen pesee lapsen hampaat illalla ja aamulla lapsi sit pesee itse niin saa harjoitella. Niin ja tyttö siis neljävuotias.

Iltasin vaan pestään likan hampaat, sillon kun muistetaan. Tai se itse pesee ja minä pesen omani. Joka ilta ei muisteta.. ei sängystä enää viitsi nousta sen takia.

Et oo ainoa. Mä en muista pestä lasten hampaita koskaan aamuisin, iltaisin yleensä tulee pestyä. Omien hampaiden pesukin on vähän niin ja näin. Koitan korvata sitä sitten antamalla aina xylitoltabletin syömisen jälkeen. Sekin varmaan unohtuisi minulta mutta lapset muistavat sen pyytää kun ne maistuu niin hyvälle :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Tottakai pestään aina. Hyi en vois kuvitellakaan ettei pestäs. Täytyy ottaa vastuu lasten hampaista, eikä ihmetellä miksi lapsellamme on reikiä.

hoh hooijaaa..... taas yksi "täydellinen äiti" no joo, ei se peseminenkään pelkästään niiltä reijiltä pelasta!! Poju joka pesee kaikista huonoimmin hampaitaan meidän sakista, ei oo vielä saanu reikiä purukalustoonsa ja on jo 15- v !! Likat jotka huolehtii hyvin aamuin illoin niin reikiä on ollut jo 5- vuotiaasta alkaen. Ovat nyt 7-v, 10-v ja 18-v

Yhteistyössä