Olen yh, aloitan työt, lapset eivät mene hoitoon

• Viestiketjun aloittaja yh-työäiti
  • Ensimmäinen viesti
yh-työäiti
Pitääkö Kelaan tehdä selvitys, kenen kanssa lapset ovat minun työssäoloaikanani?

Ovat isänsä kanssa hänen ollessa vapaalla, joskus harvoin sukulaisten/kummien kanssa, jos tilanne niin vaatii. Teen töitä 15-25/h/vko.

Olisin kiitollinen vastauksistanne.

Kotihoidontuki tulee minun tililleni, lapseni ovat alle 3v.

en tiedä kelasta mutta kunta ainakin kiinnostuu jos olet töissä ja lapset ei tarhassa... ja mahtaakohan tota kodinhoitotukea saada sitten enää kun ei kotona kert ole...? kannattaa soittaa kelaan ja kysyä,ettei tule myöhemmin mitään yllätyksiä...

Alkuperäinen kirjoittaja tilatoju:
en tiedä kelasta mutta kunta ainakin kiinnostuu jos olet töissä ja lapset ei tarhassa... ja mahtaakohan tota kodinhoitotukea saada sitten enää kun ei kotona kert ole...? kannattaa soittaa kelaan ja kysyä,ettei tule myöhemmin mitään yllätyksiä...
Mitä se kuntaa kiinnostaa jos kela maksaa äidille kht:a? Kotihoidontukea saa, jos lapset eivät ole kunnallisessa tai yksityidessä hoidossa, ts. jos pystyt järkkäämään hoidon jotenkin omin avuin niin saat tehdä töitä ihan niin paljon kun haluat kotihoidontuella.

Alkuperäinen kirjoittaja tilatoju:
Kotihoidontukea saa vaikka tienaisi 10000e/kk niin kauan kuin lapsi täyttää 3v.
Mutta kotihoidon tulossidonnaista lisäosaa ei saa.

ap
Kiitos kaikille vastauksista! Tiedän, että kuntalisään vaikuttaa, JOS vaikuttaa. Olen kuullut, ettei välttämättä vaikuta yh:lla, jos tulot eivät kovin suuret ole, kuten minulla ei tule olemaan.

Kyllä saa kotihoidontukea niin kauan, kun eivät hoidossa ulkopuolisella ole.

Yhteistyössä