Olen vihainen miehelleni, koska hän on allerginen koiralle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmukka

Vieras
Jep, olen typerä ja tiedän, ettei mies voi allergialleen mitään. Mutta silti tunnen vihaa häntä ja hänen vanhempiaan kohtaan allergiasta. Lapsena miestä pidettiin kuin kukkaa kämmenellä ja koti jynssättiin miljoona kertaa päivässä pölyallergian takia.

Nyt siis meillä on ollut 6 päivää koira, ja mies oireilee koirasta. On nuhaa, kurkun räkäisyyttä, silmien kutinaa ja kuivaa yskää. Jos koira nuolee miehen kasvoja, nousee kasvoille punoittavaa ihottumaa. Muualle ei nouse ihottumaa. Koira on 3,5kk ikäinen, sisäsiisti.

Mies syö jo Histeciä 2 tbl päivässä ja käyttää silmätippoja. Mutta silti oireita on :( Jollain primitiivisellä tasolla olen miehelle vihainen, kun joudumme luopumaan koirasta koska hän on allerginen. Kuitenkin käsitän toki, ettei hän itse voi allergialleen mitään :)

[QUOTE="vieras";26723219]Jos miehellä on lapsena ollut jo pölyallergiaa, miksette käyneet allergiatesteissä ennen koiran hankkimista?[/QUOTE]

Koska ne allergiatestit näyttävät senhetkisen allergisoitumisen. Eivät ennusta mitään tulevasta. Kristallipalloa asian suhteen ei ole.

Ei kaikki allergiat johdu siitä siisteydestäkään. Itselläni on lukuisia allergioita ja kodissa ei todellakaan siistiä ollut ja olen koko ikäni altistunut vaikka mille. Silti pöly, eläimet, koivu, lukuiset ruoat yms aiheuttavat allergiaa.

Se on ymmärrettävää että olet pettynyt tilanteeseen, mutta älä kohdista sitä mieheen. Tai hänen vanhempiinsa, ei se todellakaan tarkoita että kodin siisteyden vuoksi hänellä on allergia, vaan ihan yhtä hyvin hän voisi olla allerginen vaikka kotona olisi aina ollut eläimiä ja olisi möyrinyt mullassa.

Yhteistyössä