Olen varmasti kamala akka, mutta nyt kilahti! (irrallaan olevat kissat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä on aidattu piha, jossa lapset ja koirat saavat olla aivan vapaasti. Naapurustossa on ainakin 5 kissaa, jotka säännöllisesti juoksevat pihoilta toisille. Nyt tuolla meidän pihalla on yksi kissa ja omat koirat...
Kissan omistavan perheen lapsi on myös tuolla leikkimässä ja varmasti 10 kertaa olen nyt tolkuttanut että vie se kissa kotiisi ja ettei kissat saa kaupunkialueella olla irti!!! Mä olen niiiin kurkkuani myöten täynnä, ettei kenellekään varmasti jäänyt epäselväksi mitä meidän ja muutaman muun pihalla irtokissoista ajatellaan :kieh:

Toivottavasti kertoo asiasta myös vanhemmilleen! Itse olen niin monta kertaa hienovaraisesti vihjaillut, että nyt riitti.

Oikeasti en ole mikään eläintenvihaaja, mutta lakia se on kattienkin omistajien noudatettava. Vai laskenko koiramme heidän pihalleen...

Minkä ikäinen tuo naapurin lapsi on? Jos sinulla on jotain pahaa sanottavaa heidän kissastaan, mene puhumaan lapsen vanhemmille, ei lapselle! Jotain rajaa siinä räyhäämisessäkin!

Alkuperäinen kirjoittaja sip:
Minkä ikäinen tuo naapurin lapsi on? Jos sinulla on jotain pahaa sanottavaa heidän kissastaan, mene puhumaan lapsen vanhemmille, ei lapselle! Jotain rajaa siinä räyhäämisessäkin!

En ole räyhännyt, vaan ilmoittanut asiallisesti ettei kissat saa olla kaupunkialueella irti. Olen sanonut vanhemmille ja olen sanonut lapselle (jonka vastuulla asia ei todellakaan ole). Mutta mietin vain, mikä poru sitten syntyy kun koiramme nappaavat kissan -kuten äsken meinasi käydä... Koirat ovat omalla tontillaan, katti ei :whistle:

Niin. Sehän on nimenomaan KISSAN syy, kun jotkut urpot niitä ulkona pitää. Onhan se toki villieläin, eikö. Voi mitä tyhmiä kissoja, pitäisihän niiden nyt paremmin tajuta ja sanoa ulos päästävälle omistajalleen, että ei, en mene ulos.

Kerro vanhemmille, ettet halua että heidän lapsensa joutuu omin silmin näkemään, kuinka koiranne pistää katin lihoiksi. Sano vaikka että olet itse moisen nähnyt lapsena ja traumat jäi:whistle:

Minä annan lähdöt kaikille irtokissoille jotka näen meidän pihalla.Saatanpa viskata sepeliä peräänkin.Eivät tule meidän pihalle jos joku on pihalla.Enkä todellakaan ole kissojen vihaaja meillä on itsellämme kaksi rotukissaa jotka ulkoilevat valjaissa joka päivä.Pistää kyllä niin vihaksi naapurin katit.Pitää koko aja kytätä etteivät tule tappelemaan meidän kissojen kanssa kun meitin kisut on valjaissa ulkona.Ja puhumattakaan kissankusen hajusta ovenpielessä keväisin.Kyllä sylettää.Yhelle naapurille sanoin kerran että parempi kun ei sen kissa tule meidän pihalle.Hätisteli kissansa pois tieltä mutta eihän se auta.Olen joskus ajatellut että otan kissat kiinni ja vien löytöeläin kotiin....sieltäpähän saavat ettiä kissojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joikaa79:
Niin. Sehän on nimenomaan KISSAN syy, kun jotkut urpot niitä ulkona pitää. Onhan se toki villieläin, eikö. Voi mitä tyhmiä kissoja, pitäisihän niiden nyt paremmin tajuta ja sanoa ulos päästävälle omistajalleen, että ei, en mene ulos.

Mitä sä mesoat? Eihän ap sitä kissaa ripittänyt vaan ihmisiä...

Alkuperäinen kirjoittaja Finlex:
...mutta järjestyslain mukaan kissan ei tarvitse olla kytkennynä taajama-alueella...

Mutta omalla tontillaan niiden täytyy pysyä, eikös? Ja miten tollasta elukkaa muuten pidät tontillasi kuin pistämällä kiinni...

Pistä ne katit postipaketissa meille, tontille sopii kyllä naapurien 3-4 kissan, oravalauman, harakkojen sun muitten tirpusten ja tikan, että myös välillä karanneiden koirien joukkoon hyvin! :D

Alkuperäinen kirjoittaja palma:

ei ihmisiä, vaan pihalla leikkivää naapurin LASTA!

En ole lasta ripittänyt! Pihalla oli muitakin lapsia ja ihan yleisesti sanoin (tiukasti, mutta en mesonnut), että kissat eivät saa juoksennella toisten pihoilla. Yksi lapsista tiesikin asian.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
...mutta järjestyslain mukaan kissan ei tarvitse olla kytkennynä taajama-alueella...

Mutta omalla tontillaan niiden täytyy pysyä, eikös? Ja miten tollasta elukkaa muuten pidät tontillasi kuin pistämällä kiinni...

Kissa ei saa päästä esim. yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikalle tai torille toriaikana, mutta muuten liikkumista ei ole rajoitettu... Kissat on reviirieläimiä, joten jos niiden kotoa on tarpeeksi pitkä matka ko. paikkoihin, ei tarvitse rajoittaa liikkumista...

Miksi et ota kiinni kissoja ja vie löytöeläinhoitolaan tms?

Sanoinkin, että tästä lähtein loukutan kaikki kissat ja vien löytöeläintalolle. Hakekoot siltä...

Tee näin. Ehkä oppivat pitämään kissansa kiinni,koska sieltä hakeminen ei ole ilmaista. Tuskin haluavat montaa kertaa sieltä hakea kissaansa.

Enkä oikeasti ymmärrä miten jotkut kehtaavat antaa kissojensa kuljeksia vapaana jollain asutusalueella. Kyllä minua hävettäisi jos oma kissa kävisi tekemässä tarpeensa naapurin kukkapenkkiin!

Kissa ei saa päästä esim. yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikalle tai torille toriaikana, mutta muuten liikkumista ei ole rajoitettu... Kissat on reviirieläimiä, joten jos niiden kotoa on tarpeeksi pitkä matka ko. paikkoihin, ei tarvitse rajoittaa liikkumista...

Taajama-alueella lasten leikkipaikkoja on tiheästi, joten milläs estät kissan pääsyn hiekkalaatikolle kun istut itse perse homeessa kotisohvalla?

Eikö lapsi olekaan ihminen?:D

varmasti 10 kertaa olen nyt tolkuttanut että vie se kissa kotiisi ja ettei kissat saa kaupunkialueella olla irti!!! Mä olen niiiin kurkkuani myöten täynnä, ettei kenellekään varmasti jäänyt epäselväksi mitä meidän ja muutaman muun pihalla irtokissoista ajatellaan :kieh:
Anteeksi, mutta tästä kyllä saa sen käsityksen että ap on useamman kerran käynyt "huomauttamassa" LAPSELLE kissasta.

Helpottiko lapselle riehuminen ;)

Mä loukutan kaikki naapuruston kissat ja kiikutan ne löytöeläintalolle :D
Oon täysin kyllästyny kun koko eteinenkin haisee jo kissan pissalle, kun lumen mukana kulkeutui eteiseen...samoin uuden auton päällä oleskelevat.
Kolme kissaa on viety, eikä yhtään niistä ole omistaja hakenut takaisin (vaikka on ilmoitettu, että jos meidän pihalla kissoja näkyy,niin ne pois vien). Yksi naapureista rakensi aitauksen kissoille: muuten hyvä, mutta talvellahan kissoja ei voinu siellä pitää vaan ne kulki taas meidän pihalla kusella.

Mä olen luullut aina että lapsetkin lasketaan ihmisiin kuuluviksi...

varmasti 10 kertaa olen nyt tolkuttanut että vie se kissa kotiisi ja ettei kissat saa kaupunkialueella olla irti!!! Mä olen niiiin kurkkuani myöten täynnä, ettei kenellekään varmasti jäänyt epäselväksi mitä meidän ja muutaman muun pihalla irtokissoista ajatellaan :kieh:
Anteeksi, mutta tästä kyllä saa sen käsityksen että ap on useamman kerran käynyt "huomauttamassa" LAPSELLE kissasta.

Lapsi tajusi asian todeksi, kun kissa meinasi päätyä koirien välipalaksi :p Siihen saakka ei oikein ottanut kuuleviin korviinsa koko asiaa, vaan annas olla kun meinasi käydä huonosti.

Lapsi tajusi asian todeksi, kun kissa meinasi päätyä koirien välipalaksi :p Siihen saakka ei oikein ottanut kuuleviin korviinsa koko asiaa, vaan annas olla kun meinasi käydä huonosti.
On se mahtava tunne kun saa päteä... Ei se mitään vaikka se toinen osapuoli on lapsi, joka ei millään tavalla ole vastuussa siitä että vanhemmat eivät huolehdi kissasta.

Ja kyllä, lapsikin ON ihminen, mutta on ihan eri asia mennä "huomauttamaan" asioista (tässä tapauksessa irrallaan juoksentelevasta kissasta) naapurin rouvalle kuin lapselle!

Yhteistyössä