Olen varmaankin ns. hankala äiti(päiväkotiasiaa)

  • Viestiketjun aloittaja toivotonta pähkäilyä
  • Ensimmäinen viesti
toivotonta pähkäilyä
Lapset aloittivat päivähoidossa ja toiveena oli hoitajilla että kurikset pitää olla kaikilla vaikka olis kuinka vedenpitävät ulkovaatteet. Ostin sitten molemmille kurahousut ja takit. Nyt sitten takit eivät kelpaa kun niissä on sellainen ohut puuvillavuori . Sanoin etten kyllä osta uusia vaan saavat kelvata .
Muutenkin tuntuu että meidän lapsilla on ihan vääränlaiset vaatteet: sisätossut pitäisi olla tietyn malliset meillä kun on vanhat sandaalit, housut pitäis olla aina collareita jne.
Kuinka paljon pitäisi kuunnella hoitajia ja ostaa vaatteet sen mukaan?
Sen verran huomioin heitä että en laita lapsille hoitopäivinä kauluspaitoja, napillisia villatakkeja jne.
 
vieras
En ole ikinä kuunnellu niitten toiveita ku mitä ostat on kuitenki niitten tätien mielestä väärää. Pidävaan pääs, jos ne on sinun mielestä tarpeeksi hyviä lapsilles niin yleensä ne on oikeat kamppeet.
 
Minkä ikäsiä lapsia? Ja noi sandaalit ei oo hyvät siinä mielessä jos sattuu astumaan jonun toisen varpaille niillä...
Meillä taas päiväkodin tädit oli ihan että "iitalla" oli tuo hyvä puku ulkona kun se kerta pitää vettä... ei laitettu sadevaatteita, olin ihan ihmeissäni tuosta...
 
Kippuravarvas
No kurikset ymmärrän toisaalta. Sit taas toisaalta kun on kosteussuojatut niin ei tod.tartteis kuriksia..
Ja sit taas vuorillinen sadetakki voi olla liian kuuma toisen takin päällä...

Sandaalijutun ymmärrän, koska tossut olis varmaan lapsen mielestä mukavammat.

JA muutenkin vaatteet sellasia helposti puettavia ja mukavia päällä..ei siis farkkuja tms.
 
no kyllähän pk-tädit sinänsä tietää mikä toimii parhaiten käytännössä, ja varsinkin pukemisessa jne kun on 20 lasta puettavana kerralla. tossuista sen verran että noi sandaalit on usein aika epäkäytännölliset ja niillä o huono olla koko päivä.

kannattaa suosia vaatteita joilla ei niin väliä jos sotkeentuvat ja joissa on mukava temmeltää.
mutta sekin totta että me pk-tädit voitas vähän miettiä miten niitä asioita sanoo ja tarviiko ihan kaikkeen puuttua.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Minkä ikäsiä lapsia? Ja noi sandaalit ei oo hyvät siinä mielessä jos sattuu astumaan jonun toisen varpaille niillä...
Meillä taas päiväkodin tädit oli ihan että "iitalla" oli tuo hyvä puku ulkona kun se kerta pitää vettä... ei laitettu sadevaatteita, olin ihan ihmeissäni tuosta...
Siis ei olis saanut olla kosteussuojatussa ulkona? Miksei?
 
b
Alkuperäinen kirjoittaja toivotonta pähkäilyä:
Lapset aloittivat päivähoidossa ja toiveena oli hoitajilla että kurikset pitää olla kaikilla vaikka olis kuinka vedenpitävät ulkovaatteet. Ostin sitten molemmille kurahousut ja takit. Nyt sitten takit eivät kelpaa kun niissä on sellainen ohut puuvillavuori . Sanoin etten kyllä osta uusia vaan saavat kelvata .
Muutenkin tuntuu että meidän lapsilla on ihan vääränlaiset vaatteet: sisätossut pitäisi olla tietyn malliset meillä kun on vanhat sandaalit, housut pitäis olla aina collareita jne.
Kuinka paljon pitäisi kuunnella hoitajia ja ostaa vaatteet sen mukaan?
Sen verran huomioin heitä että en laita lapsille hoitopäivinä kauluspaitoja, napillisia villatakkeja jne.
meillä pph vaati tietynlaisia kenkiä (piti olla kuomat) ja tietynlaisia käsineitä. myös kuravaatteet olivat tärkeitä, piti olla tarkalleen joku halpahallin asu koska siinä oli niin hyvä kangas. ostamani rukka oli liian "tönkköä" kangasta.ei tykännyt kuulemma pukea sitä lapselle.

ratkaisin asian ostamalla muksulle vain reimateciä ym vedenpitävää ja LAADUKASTA vaatetta. haalarin, käsineet, pipon. sitten ostin vielä ne kuomat vain hoitokengiksi.ei keksinyt enää huomautettavaa =)
 
vieras
Minkälainen se kosteussuojapuku on hoitaa, meillä tädit suihkuttaa kurikset ja jättää eteiseen kuivumaan, ettei tarvii seuraavana päivänä hiekkaa ropisevaa pukua vetää päälle. Voiko sen haalarin suihkuttaa kans samallailla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Minkä ikäsiä lapsia? Ja noi sandaalit ei oo hyvät siinä mielessä jos sattuu astumaan jonun toisen varpaille niillä...
Meillä taas päiväkodin tädit oli ihan että "iitalla" oli tuo hyvä puku ulkona kun se kerta pitää vettä... ei laitettu sadevaatteita, olin ihan ihmeissäni tuosta...
Siis ei olis saanut olla kosteussuojatussa ulkona? Miksei?
Ei ku sai olla, toisilla oli varmaan ollu sadevaatteet... Täällä ainakin tykkää tädit kun on esim. se reimatec päällä
Niin siisku kaupungissa piti olla aina kurikset.... Toista se on täällä maalla
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Minkä ikäsiä lapsia? Ja noi sandaalit ei oo hyvät siinä mielessä jos sattuu astumaan jonun toisen varpaille niillä...
Meillä taas päiväkodin tädit oli ihan että "iitalla" oli tuo hyvä puku ulkona kun se kerta pitää vettä... ei laitettu sadevaatteita, olin ihan ihmeissäni tuosta...
Siis ei olis saanut olla kosteussuojatussa ulkona? Miksei?
Ei ku sai olla, toisilla oli varmaan ollu sadevaatteet... Täällä ainakin tykkää tädit kun on esim. se reimatec päällä
Ai juu :ashamed: :D
No onhan ne lapsellekin mukavammat, kun ei ole tuulipuvun päällä kuriksia =)
 
Sandaaleissa on se huono puoli, että jos astuu toisen lapsen varpaille niin auts, se sattuu.

Sadeasut on kätsyt siks et ne saa riisuttuu kuraeteisessä tai ulkona ja vei tuu hiekkaa ym sisälle. Sitten ne voi taas iltapäivällä siitä heittää lapsn päälle.

Ja jos lapset ei ite osaa vielä pukea, niin helposti puettavat vaatteet on kivat, mutta emmä kyllä kehtais kellekään sanoa että collarit pitää aina olla. Jos mun lapsi ois pk:ssa niin kyllä sillä ainakin ois myös farkkuja, hameita ym... mutta niitä kaikkein hankalimpia asusteita on päikkyyn laittais, en myöskään simmost mikä ei saa likaatua.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkälainen se kosteussuojapuku on hoitaa, meillä tädit suihkuttaa kurikset ja jättää eteiseen kuivumaan, ettei tarvii seuraavana päivänä hiekkaa ropisevaa pukua vetää päälle. Voiko sen haalarin suihkuttaa kans samallailla?
No sehän on kosteussuojattu :whistle:
tai sit sen voi jättää kuivuun ja harjata hiekat pois
 
vanhanaikainen
Alkuperäinen kirjoittaja toivotonta pähkäilyä:
Lapset aloittivat päivähoidossa ja toiveena oli hoitajilla että kurikset pitää olla kaikilla vaikka olis kuinka vedenpitävät ulkovaatteet. Ostin sitten molemmille kurahousut ja takit. Nyt sitten takit eivät kelpaa kun niissä on sellainen ohut puuvillavuori . Sanoin etten kyllä osta uusia vaan saavat kelvata .
Muutenkin tuntuu että meidän lapsilla on ihan vääränlaiset vaatteet: sisätossut pitäisi olla tietyn malliset meillä kun on vanhat sandaalit, housut pitäis olla aina collareita jne.
Kuinka paljon pitäisi kuunnella hoitajia ja ostaa vaatteet sen mukaan?
Sen verran huomioin heitä että en laita lapsille hoitopäivinä kauluspaitoja, napillisia villatakkeja jne.
Ei pieni lapsi sisätiloissa tosiaankaan tarvitse kenkiä eli sandaleita. Ihan parasta on jalan kehitykselle että varpaat saa olla ihan vapaasi ei pehmeissä tossuissa. ja gollarit on varmasti mukavammat leikkivaatteet kun farkut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Minkä ikäsiä lapsia? Ja noi sandaalit ei oo hyvät siinä mielessä jos sattuu astumaan jonun toisen varpaille niillä...
Meillä taas päiväkodin tädit oli ihan että "iitalla" oli tuo hyvä puku ulkona kun se kerta pitää vettä... ei laitettu sadevaatteita, olin ihan ihmeissäni tuosta...
Siis ei olis saanut olla kosteussuojatussa ulkona? Miksei?
Ei ku sai olla, toisilla oli varmaan ollu sadevaatteet... Täällä ainakin tykkää tädit kun on esim. se reimatec päällä
Ai juu :ashamed: :D
No onhan ne lapsellekin mukavammat, kun ei ole tuulipuvun päällä kuriksia =)
Mun ulos anti jo huonoo ku pari siideriä menny :whistle:
Ja mulle tuli mieleen et tätit li sit vähän että kun ei oikein tiedetä et olisko voinnu olla pelkällä tuolla kosteussuojapuvulla...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja emmeliina:
Minkä ikäsiä lapsia? Ja noi sandaalit ei oo hyvät siinä mielessä jos sattuu astumaan jonun toisen varpaille niillä...
Meillä taas päiväkodin tädit oli ihan että "iitalla" oli tuo hyvä puku ulkona kun se kerta pitää vettä... ei laitettu sadevaatteita, olin ihan ihmeissäni tuosta...
Siis ei olis saanut olla kosteussuojatussa ulkona? Miksei?
Ei ku sai olla, toisilla oli varmaan ollu sadevaatteet... Täällä ainakin tykkää tädit kun on esim. se reimatec päällä
Ai juu :ashamed: :D
No onhan ne lapsellekin mukavammat, kun ei ole tuulipuvun päällä kuriksia =)

Siis mä ostin ne kurikset siksi että kaikille laitetaan kurikset vaikka olis kuinka Reimateciä tai vastaavaa. Syynä on ettei vaan kenellekään tule pahamieli kun joillakin on kurikset ja toisilla ei.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Tarviiko sen kosteussuojatun päälle vielä sadetakin?
harvoin se rapa sinne saakka lentää.
Ei kyllä tarvii, kun ei tarvi kurahousujakaan..ja ainakin reimatecissä on suojattu koko puku, ettei haittaa vesisadekkaan.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis mä ostin ne kurikset siksi että kaikille laitetaan kurikset vaikka olis kuinka Reimateciä tai vastaavaa. Syynä on ettei vaan kenellekään tule pahamieli kun joillakin on kurikset ja toisilla ei.
:eek: Ihan tosi...sen vielä voi ymmärtää että jos pk:ssa ei ole tarpeeksi kuivatustilaa kost.suojatuille puvuille.Mutta että sen takia,ettei tule muille paha mieli :eek:
 
ohohoh
Mun lapsi sattui olemaan tosi hyvässä päiväkodissa. Laittoivat tyttölasten hiukset,tytöt sai pukea prinsessamekkojaan mutta ulos tietysti vaIHTOivat asialliset vaatteet.

Kosteussuojatun puvun hoito-ohjeet on tiedossa, niitä ei saa laittaa kuviauskaappiin enkä aina laittanut kuriksia mukaan: sanoin että reimatecin puku pitää vettä, vaikka lätäkössä istuisi, testattu on.

Napitettavat vaatteetkin he pukivat, sehän on meidän työtä, sanoivat tädit.

Ja nauhlliset kengät auttoivat jalkaan jn e jne jne.

Samoin kesällä laittoivat ja pläräsivät aurinkorasvaa lapselle. Sanoin, että palaa muuten, Korvanlehdet ja kaikki, huolehdin vain rasvan mukaan. !!!


EN IKIMAAILMASSA SUOSTUISI LAITTAMAAN KUOMIA lapselleni jalkaan!! jos lapsen hoito on siitä kiinni, täti voi vaihtaa duuniaan tai lapsi vaihtaa hoitopaikkaa!

Tosi omituinen päiväkoti!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis mä ostin ne kurikset siksi että kaikille laitetaan kurikset vaikka olis kuinka Reimateciä tai vastaavaa. Syynä on ettei vaan kenellekään tule pahamieli kun joillakin on kurikset ja toisilla ei.
:eek: Ihan tosi...sen vielä voi ymmärtää että jos pk:ssa ei ole tarpeeksi kuivatustilaa kost.suojatuille puvuille.Mutta että sen takia,ettei tule muille paha mieli :eek:
Itse asiassa vielä muutama vuosi sitten monessakin pk:ssa perusteltiin tuolla, toisaalta musta oikeen, mutta nykyää on niin monella jo kosteussuojattuja, että tuo peruste ei oikein enää toimi.
 

Yhteistyössä