olen varmaan tunteeton ja kylmä (lapset&häät-yhdistelmä)

mutta mua kävi tänää häissä ärsyttään kun en kuullu puoliakaan vihkitoimituksesta kun lapset huusi ja juoksi ja äidit korot kopsuen painatti perässä..

juhalapaikalla en kuullu puhetta, en kuullu leikkejä enkä oikeestaan yhtään mitään muuta kun ne lapset ja niiden äidit..

oli kyllä morsiusparin näköiset häät ja he ovat hyvin lapsirakkaita eikä heitä todellakaan häirinnyt, mutta kyllä tulin 100% varmaksi siitä, että jos joskus menen naimisiin, niin juhlat on aikuisille.

mulla oli myös oma lapsi mukana, mut oli niin väsyny et oli puolinukuksissa koko ajan mun sylissä. jos olis ollu pirtee niin olis varmaan sekin pitäny ääntä ja ois ollu vaikeuksia pysyä paikallaan, mut silti.. :ashamed:

ja tämä nyt oli sitten vaan mun henkilökohtainen mielipide.. :)
 
hipsuvarvas
En ymmärrä kuka haluaisi vietttää häitä, joihin ei päästä omia lapsiaan. Menisi sitten naimisiin maistraatissa.

Hiukan naurettavaa jo kenties parikin tenavaa pyöräyttäneen naisimmeisen on leikkiä mitään prinsessaa.
 
vieras
No ei mua ainakaan haittaa. Huolestuisin kovasti jos joskus kuulisin jonkun jutun kokonaan. Ja meidän häihin lapset todella tervetulleita. Mutta ymmärrän kyllä pointtisi.
 
Hääsivustoilla on ihmisiä, jotka pitää lapsivapaat häät. Mutta te jotka ne pidätte, niin varautukaa siihen että vierasmäärä pienenee.. moni ei lähde ilman lapsia tai he eivät saa lapsenvahtia. Joten sitten nämä ihmiset jäävät kokonaan pois häistänne. Mutta jos se teille ok niin mikäs siinä.

Jos mulle sanottaisi ilman lapsia tultava, niin ymmärrän sen kyllä hyvin, mutta jättäisin silti menemättä omassa elämäntilanteessani. Ja toki tiedän kyllä, että meteliä näistä lähtisi. Yks juoksis, yks vois nukkua ja toinen kitisis varmaan. Ehkä sitten olisi parempi jättäytyä suosiolla pois. Lapset kuitenkin ovat minun elämää enkä halua sulkea niitä kellariin vaan näyttää heille ihan tavallista elämää missä minäkin menen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äidit olisivat voineet tehdä asiat toisin lapsiensa kanssa...niin ja kyllä lapsi pitää "kouluttaa" siihen, että tottelee.
Riippuu lapsen iästä, vauvaa tai uhmaikäistä kun ei vielä kouluteta. Ne huutaa jos huutaa ja juoksee jos juoksee.. meillä ainakin jos pitää väkisin kiinni niin huutaa ja kovaa. Eriasia jos joku 5 vuotias vaikka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsuvarvas:
En ymmärrä kuka haluaisi vietttää häitä, joihin ei päästä omia lapsiaan. Menisi sitten naimisiin maistraatissa.

Hiukan naurettavaa jo kenties parikin tenavaa pyöräyttäneen naisimmeisen on leikkiä mitään prinsessaa.
Samaa mieltä.
 
Maamikki
Minun mielestäni häät ei ole oikea paikka lapsille.
Jos siis vaan on mitenkään mahdollista järjestää heille joku hoitaja.
Lapsille on vaikeaa käyttäytyä koko päivä nätisti ilman lapsille luontaista juoksentelua ja leikkimistä ja kovaankin ääneen huutamista. Ja mun mielestäni häissä olevilta lapsilta pitää sitä vaatia. Eli mun mielestäni lasten ja hääparin ja muiden vieraiden kannalta on parasta omien vanhempien antaa se Nico-Petteri jollekin hoitoon häiden ajaksi.
 
vieras
Mikä nyt sitten on kenellekin tärkeää. Varmaan hääparille ja läheisimmille on tärkeää kuulla puheet sanasta sanaan, muille se tuskin on niin olennaista. Mutta toki olen samaa mieltä, että pitäisi käyttäytyä hyvin tuollaisissa tilaisuuksissa, mutta en kyllä sen takia jättäisi lapsivieraita kutsumatta.
 
Maamikki
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äidit olisivat voineet tehdä asiat toisin lapsiensa kanssa...niin ja kyllä lapsi pitää "kouluttaa" siihen, että tottelee.
Riippuu lapsen iästä, vauvaa tai uhmaikäistä kun ei vielä kouluteta. Ne huutaa jos huutaa ja juoksee jos juoksee.. meillä ainakin jos pitää väkisin kiinni niin huutaa ja kovaa. Eriasia jos joku 5 vuotias vaikka.
Niin, että huutaa jos huutaa, ei voi mitään. Pilataan vaan muiden häät, kunhan meidän kullannuput saa olla esillä joka paikassa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minun mielestäni häät ei ole oikea paikka lapsille.
Jos siis vaan on mitenkään mahdollista järjestää heille joku hoitaja.
Lapsille on vaikeaa käyttäytyä koko päivä nätisti ilman lapsille luontaista juoksentelua ja leikkimistä ja kovaankin ääneen huutamista. Ja mun mielestäni häissä olevilta lapsilta pitää sitä vaatia. Eli mun mielestäni lasten ja hääparin ja muiden vieraiden kannalta on parasta omien vanhempien antaa se Nico-Petteri jollekin hoitoon häiden ajaksi.
Mä en sitten taas käsitä, että miten lapset voivat pilata häät? Häät on perhejuhla ja lapset kuuluvat myös perheeseen.
 
Kaksiosainen vastaus: Miksi pitää mennä naimisiin? Toisekseen: En ole ikinä ymmärtänyt sitä, miksi häissä annetaan herranterttujen juoksennella ja huudella ihan miten haluavat. Meillä on kolme lasta ja kyllä huutia tulee jos juhlissa eivät osaa käyttäytyä, prkl...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minun mielestäni häät ei ole oikea paikka lapsille.
Jos siis vaan on mitenkään mahdollista järjestää heille joku hoitaja.
Lapsille on vaikeaa käyttäytyä koko päivä nätisti ilman lapsille luontaista juoksentelua ja leikkimistä ja kovaankin ääneen huutamista. Ja mun mielestäni häissä olevilta lapsilta pitää sitä vaatia. Eli mun mielestäni lasten ja hääparin ja muiden vieraiden kannalta on parasta omien vanhempien antaa se Nico-Petteri jollekin hoitoon häiden ajaksi.
Mä en sitten taas käsitä, että miten lapset voivat pilata häät? Häät on perhejuhla ja lapset kuuluvat myös perheeseen.
Ai mitenkö? Olen häissä kuullut monen lapsen huudon, ja ehkä kerran olen kuullut puheet ja vihkimisen.
Se alkaa jo niistä uusista lakeerikengistä kun lapset juoksevat edestakaisin käytävällä kaikuvassa kirkossa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minun mielestäni häät ei ole oikea paikka lapsille.
Jos siis vaan on mitenkään mahdollista järjestää heille joku hoitaja.
Lapsille on vaikeaa käyttäytyä koko päivä nätisti ilman lapsille luontaista juoksentelua ja leikkimistä ja kovaankin ääneen huutamista. Ja mun mielestäni häissä olevilta lapsilta pitää sitä vaatia. Eli mun mielestäni lasten ja hääparin ja muiden vieraiden kannalta on parasta omien vanhempien antaa se Nico-Petteri jollekin hoitoon häiden ajaksi.
Mä en sitten taas käsitä, että miten lapset voivat pilata häät? Häät on perhejuhla ja lapset kuuluvat myös perheeseen.
Ai mitenkö? Olen häissä kuullut monen lapsen huudon, ja ehkä kerran olen kuullut puheet ja vihkimisen.
Se alkaa jo niistä uusista lakeerikengistä kun lapset juoksevat edestakaisin käytävällä kaikuvassa kirkossa.
Niin no, kenen lapset kirkossa annetaan juosta ja kenen ei :whistle: Jos meillä olisi tuollainen tilanne (jota ei luultavasti tulisi), niin oikea osoite olisi kirkosta ulos. Vanhemmilla on aika suuri vastuu siitä, miten lapset käyttäytyvät missäkin. Jos kultamussukoita ei komenneta, niin ei kai ne mitään tottele.

 
vieras
Onpa joissain piireissä tosi paljon tosi huonosti käyttäytyviä lapsia, meidän suvun juhliin on kuulunut iloisia ja rauhallisia lapsia, joita on mukava katsella näteissä vaatteissaan ja jotka tuovat iloa juhlaan.

Miten voi olla, että lapset nähdään vaan tuollaisina kaameina huutavina ja riehuvina räkänokkina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minun mielestäni häät ei ole oikea paikka lapsille.
Jos siis vaan on mitenkään mahdollista järjestää heille joku hoitaja.
Lapsille on vaikeaa käyttäytyä koko päivä nätisti ilman lapsille luontaista juoksentelua ja leikkimistä ja kovaankin ääneen huutamista. Ja mun mielestäni häissä olevilta lapsilta pitää sitä vaatia. Eli mun mielestäni lasten ja hääparin ja muiden vieraiden kannalta on parasta omien vanhempien antaa se Nico-Petteri jollekin hoitoon häiden ajaksi.
Mä en sitten taas käsitä, että miten lapset voivat pilata häät? Häät on perhejuhla ja lapset kuuluvat myös perheeseen.
Ai mitenkö? Olen häissä kuullut monen lapsen huudon, ja ehkä kerran olen kuullut puheet ja vihkimisen.
Se alkaa jo niistä uusista lakeerikengistä kun lapset juoksevat edestakaisin käytävällä kaikuvassa kirkossa.
Niin no, kenen lapset kirkossa annetaan juosta ja kenen ei :whistle: Jos meillä olisi tuollainen tilanne (jota ei luultavasti tulisi), niin oikea osoite olisi kirkosta ulos. Vanhemmilla on aika suuri vastuu siitä, miten lapset käyttäytyvät missäkin. Jos kultamussukoita ei komenneta, niin ei kai ne mitään tottele.
Etkö ole kuullut, ei niitä saa nykyään komentaa, mussukat saa traumoja! Ja jos et anna juosta ympäri ja kiljua niin tuhoat niiden luovuuden.
 
kovat arvot?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onpa joissain piireissä tosi paljon tosi huonosti käyttäytyviä lapsia, meidän suvun juhliin on kuulunut iloisia ja rauhallisia lapsia, joita on mukava katsella näteissä vaatteissaan ja jotka tuovat iloa juhlaan.

Miten voi olla, että lapset nähdään vaan tuollaisina kaameina huutavina ja riehuvina räkänokkina.
Tätä minäkin ihmettelen. Onko se ihmisten asenteista kiinni eli tuomitaan jokainen lapsen äännähdys kauheana metelöimisenä vai mistä on kyse.
Itswee olen ollut niin suurissa kirkoissa häävieraana, että taakse ei paljonkaan kuule, vaikka hiljaista on ollut.

Surullista että ihan lapselliset ihmiset ovat lapsivastaisia nykyään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kovat arvot?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onpa joissain piireissä tosi paljon tosi huonosti käyttäytyviä lapsia, meidän suvun juhliin on kuulunut iloisia ja rauhallisia lapsia, joita on mukava katsella näteissä vaatteissaan ja jotka tuovat iloa juhlaan.

Miten voi olla, että lapset nähdään vaan tuollaisina kaameina huutavina ja riehuvina räkänokkina.
Tätä minäkin ihmettelen. Onko se ihmisten asenteista kiinni eli tuomitaan jokainen lapsen äännähdys kauheana metelöimisenä vai mistä on kyse.
Itswee olen ollut niin suurissa kirkoissa häävieraana, että taakse ei paljonkaan kuule, vaikka hiljaista on ollut.

Surullista että ihan lapselliset ihmiset ovat lapsivastaisia nykyään.
Se on kyllä kumma, että aina vaan kuulee, kun lapset huutaa, riehuu ja juoksee. Mäkään en ole itse kertaakaan sellaisissa häissä ollut, että lasten läsnä olo jotenkin pilaisi. Nätisti ovat aina osanneet käyttäytyä.
 
Maamikki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minun mielestäni häät ei ole oikea paikka lapsille.
Jos siis vaan on mitenkään mahdollista järjestää heille joku hoitaja.
Lapsille on vaikeaa käyttäytyä koko päivä nätisti ilman lapsille luontaista juoksentelua ja leikkimistä ja kovaankin ääneen huutamista. Ja mun mielestäni häissä olevilta lapsilta pitää sitä vaatia. Eli mun mielestäni lasten ja hääparin ja muiden vieraiden kannalta on parasta omien vanhempien antaa se Nico-Petteri jollekin hoitoon häiden ajaksi.
Mä en sitten taas käsitä, että miten lapset voivat pilata häät? Häät on perhejuhla ja lapset kuuluvat myös perheeseen.
Ne huutavat ipanat, eivät yleensä kuulu naimisiin menevän pariskunnan perheeseen. Ainakaan suurinosa niistä ipanoista! Että tuskin kukaan hääpari alttarilla toivoo kuulevansa sen Pyry-Petterin kiljuntaa kirkossa!!!!!!!!!!!!! Te huonosti käyttäytyvien lapsien vanhemmat vaan selitätte noin sen pentunne käytöstä; HÄÄT ON PERHEJUHLA. PASKAT.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minun mielestäni häät ei ole oikea paikka lapsille.
Jos siis vaan on mitenkään mahdollista järjestää heille joku hoitaja.
Lapsille on vaikeaa käyttäytyä koko päivä nätisti ilman lapsille luontaista juoksentelua ja leikkimistä ja kovaankin ääneen huutamista. Ja mun mielestäni häissä olevilta lapsilta pitää sitä vaatia. Eli mun mielestäni lasten ja hääparin ja muiden vieraiden kannalta on parasta omien vanhempien antaa se Nico-Petteri jollekin hoitoon häiden ajaksi.
Mä en sitten taas käsitä, että miten lapset voivat pilata häät? Häät on perhejuhla ja lapset kuuluvat myös perheeseen.
Ne huutavat ipanat, eivät yleensä kuulu naimisiin menevän pariskunnan perheeseen. Ainakaan suurinosa niistä ipanoista! Että tuskin kukaan hääpari alttarilla toivoo kuulevansa sen Pyry-Petterin kiljuntaa kirkossa!!!!!!!!!!!!! Te huonosti käyttäytyvien lapsien vanhemmat vaan selitätte noin sen pentunne käytöstä; HÄÄT ON PERHEJUHLA. PASKAT.
No mun mielestä häät on perhejuhla. Samoin mun mielestä lasten kuuluu osata käyttäytyä, jos tilanne niin vaatii. Laiskojen vanhempien lapset ei osaa käyttäytyä, niin se vaan on. Onneksi mun lähipiiriin ei sellaisia laiskimuksia kuulu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kenen lapset kirkossa annetaan juosta ja kenen ei :whistle: Jos meillä olisi tuollainen tilanne (jota ei luultavasti tulisi), niin oikea osoite olisi kirkosta ulos. Vanhemmilla on aika suuri vastuu siitä, miten lapset käyttäytyvät missäkin.
Olenkin viettänyt useammat häät kirkon pihalla juosten kuin kirkossa istuen. Siis aikuisena.

 
samaa mieltä.
Lapseni oli mukana kummien häissä ja pelkäsin että osaako olla hiljaa. Vähän mekkaloi mutta ei onneksi häiritsevästi.

kyllä kun minä menen joskus siis jos meen naimisiin niin ne on mun ja miehen seremonia joten papin aameneen asti haluan kuula mitä pappi sanoo. ja miehen tahdon ois kiva kans kuulla =)
 
vieras
Kirkossa on muuten joskus tosi vaikea saada selvää puheesta ihan vaikka siellä ei edes olisi lapsia. Joskus pappi vaan puhuu partaansa, ja ääni jotenkin häipyy ja aikuisistakin + häissä kameroista ja kameroineen kiertävistä ihmisistä lähtee sen verran jotain peruskohinaa että helposti se ääni vaan katoaa.

Papit selkeän argumentoinnin ja vahvan äänenmuodostuksen kurssille.
 

Yhteistyössä