Olen varmaan todella karsea kaveri

  • Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
harmaana nyt
Kaveri kyseli oisko meillä antaa omille lapsille pieniks jääneitä vaatteita heidän lapsille, kun heillä on tiukkaa rahasta nyt. Olemme antaneet jo vuosien ajan ja homma ollut ok molemminpuolin.
Nyt kuitenkin olen varannut kirppispöydän ja ajattelin myydä meidän vanhat vaatteet siellä. Ovat hyväkuntoisia ja niillä tekee hyvän tilin,tiedän sen.
Nyt en sitten tiedä.Paskaolo jos en anna vaatteita,mut itsekkäästi myös harmittaa et ei saa itte noista rahaa.
Kaveri on aina palauttanut lainatut vaatteet, että takaisin ne tulisi joskus vuoden päästä, mutta eipä se tähän kirppishaluun auta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vai niin:
vai että "kirppishaluun"... kuulostit kyllä siltä, ettet tosissaan rahaa tarvitse. eli aika itsekkäältä kuulostit, kieltämättä... :/
Mitä tarkoitat ? Ei me olla mitään varakkaita, ihan normaali työtätekevä perhe jolle kyllä ylimääräinen raha tuo helpotusta arkeen. Joskaan emme kuole nälkään ilman kirppisrahojakaan .
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Myyt kirppiksellä mitkä menee ja ne mitkä jää annat kaverille.
Tää vois olla hyvä ratkaisu. Mutta jos sitten ei jää toppa-asuja tai muita isompia juttuja antaa, niin on huono mieli kyllä, mutta. Kakspiippusta, ääh.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Myyt kirppiksellä mitkä menee ja ne mitkä jää annat kaverille.
Peesi. Ei must oo itsekästä jos haluu mielummin myydä kuin antaa ilmaiseksi uudenveroisia vaatteita,joista itse on mahd. maksanut täyden hinnan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Mielestäni on todella törkeää PYYTÄÄ toisen ostamia vaatteita kun itsellä on tiukkaa rahasta, hei missä on ihmisten ylpeys???????
No ei se minua haittaa että kysyi, kun ollaan kuitenkin aina ennenkin kierrätettykin näin vaatteita. :)
 
007
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Myyt kirppiksellä mitkä menee ja ne mitkä jää annat kaverille.
Tää vois olla hyvä ratkaisu. Mutta jos sitten ei jää toppa-asuja tai muita isompia juttuja antaa, niin on huono mieli kyllä, mutta. Kakspiippusta, ääh.
No käske tulla kirppikselle sun kanssa ja anna vaikka pari egee halvemmalla. Elämä on ja sääli on sairautta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Entäs jos kaverisi ostaisi sinulta kirppishintaan vaatteita?

Ei sinun kannata tuntea huonoa omaatuntoa siitä ettet vaateta kaverisi lapsia :/
Jotenkin en tyhmänä kai kehtaa pyytää rahaa kun menevät vain lainaan ( hän ei halua niitä siis pitää vaan kierrättää ne meille takaisin ) ja ennenkin on ilmaiseksi annettu .
 
xx
Ne on sun, sulla on täysi oikeus myydä ne etkä edes ole velvollinen perustelemaan tai selittelemään. Tiedän että kuulostaa helpommalta, kuin mitä se on sitten sanoa toiselle.
 
outoa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Entäs jos kaverisi ostaisi sinulta kirppishintaan vaatteita?

Ei sinun kannata tuntea huonoa omaatuntoa siitä ettet vaateta kaverisi lapsia :/
Jotenkin en tyhmänä kai kehtaa pyytää rahaa kun menevät vain lainaan ( hän ei halua niitä siis pitää vaan kierrättää ne meille takaisin ) ja ennenkin on ilmaiseksi annettu .
Sano että sä et halua niitä takas ja haluat myydä. Mikä siit nyt niin vaikeeta tekee? Aikuiset ihmiset.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Ne on sun, sulla on täysi oikeus myydä ne etkä edes ole velvollinen perustelemaan tai selittelemään. Tiedän että kuulostaa helpommalta, kuin mitä se on sitten sanoa toiselle.
Mä mietinkin, että taidan sanoa, että ei meillä oikein ole mitään nyt juuri antaa. ja sitten jos kirpparin jälkeen jää jotain, niin sanon jotain että no nää löytyi, että ota nämä.
Inhottavaa valkoista valhetta, tiedän ..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vai niin:
vai että "kirppishaluun"... kuulostit kyllä siltä, ettet tosissaan rahaa tarvitse. eli aika itsekkäältä kuulostit, kieltämättä... :/
mitä ihmeen itsekästä siinä on jos ap haluaa myydä OMIA vaatteitaan jotka on itse rahalla ostanut? Minä ainakin myisin hyväkuntoiset, tai kirpparihinnalla voisin tarjota sille kaverille, mut miks pitäs ilmasiks antaa jos on rahanarvosta tavaraa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Entäs jos kaverisi ostaisi sinulta kirppishintaan vaatteita?

Ei sinun kannata tuntea huonoa omaatuntoa siitä ettet vaateta kaverisi lapsia :/
Jotenkin en tyhmänä kai kehtaa pyytää rahaa kun menevät vain lainaan ( hän ei halua niitä siis pitää vaan kierrättää ne meille takaisin ) ja ennenkin on ilmaiseksi annettu .
Sano että sä et halua niitä takas ja haluat myydä. Mikä siit nyt niin vaikeeta tekee? Aikuiset ihmiset.
No se vaan on vaikeeta. Kun toisella on kummiskin tarve ja .. en mä osaa selittää miksi se tuntuu vaikeelta.Ehkä joku ymmärtää ?!
 
no mut
Eihän se sinun ongelma ole jos sun kaverilla ei oo varaa vaatettaa lapsiaan. Menköön soskuun. Sinuna mä veisin kirppikselle, enkä muuten sun kaverina ilkeis ees pyytää tollain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Entäs jos kaverisi ostaisi sinulta kirppishintaan vaatteita?

Ei sinun kannata tuntea huonoa omaatuntoa siitä ettet vaateta kaverisi lapsia :/
Jotenkin en tyhmänä kai kehtaa pyytää rahaa kun menevät vain lainaan ( hän ei halua niitä siis pitää vaan kierrättää ne meille takaisin ) ja ennenkin on ilmaiseksi annettu .
Sano että sä et halua niitä takas ja haluat myydä. Mikä siit nyt niin vaikeeta tekee? Aikuiset ihmiset.
No se vaan on vaikeeta. Kun toisella on kummiskin tarve ja .. en mä osaa selittää miksi se tuntuu vaikeelta.Ehkä joku ymmärtää ?!
No annat sitten jos et pysty asiota sanomaan. Outoa kyllä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Entäs jos kaverisi ostaisi sinulta kirppishintaan vaatteita?

Ei sinun kannata tuntea huonoa omaatuntoa siitä ettet vaateta kaverisi lapsia :/
Jotenkin en tyhmänä kai kehtaa pyytää rahaa kun menevät vain lainaan ( hän ei halua niitä siis pitää vaan kierrättää ne meille takaisin ) ja ennenkin on ilmaiseksi annettu .
Sano että sä et halua niitä takas ja haluat myydä. Mikä siit nyt niin vaikeeta tekee? Aikuiset ihmiset.
No se vaan on vaikeeta. Kun toisella on kummiskin tarve ja .. en mä osaa selittää miksi se tuntuu vaikeelta.Ehkä joku ymmärtää ?!
mä ymmärrän hyvin sua. mutta en ymmärrä onko tosiaan vaikeaa antaa muutamaa tarpeellista vaatetta kaverille joka tarvitsee ne, ja laittaa ne loput kirpparille??
 

Yhteistyössä